آیا می توان برای درمان جوش از الکل استفاده کرد؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
برخی از افراد برای درمان جوش های بدن از الکل استفاده می کنند زیرا اعتقاد دارند به دلیل اینکه الکل در اکثر محصولات ضد جوش وجود دارد بنابراین در رفع جوش موثر است. اینکه تا چه حد این کار صحیح است یا خیر را در این مقاله بررسی می کنیم.
شما می توانید جهت خرید محصولات ضد جوش را از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
الکل چه ویژگی هایی دارد؟ الکل یا ایزوپروپیل یک مایع ضد باکتری و ضد میکروب می باشد. از الکل برای تمیز کردن زخم ها و ضد عفونی کردن سطوح استفاده می کنند. این ماده به عنوان جزئی از ضدعفونی کننده همواره به کار می رود و نقش مهمی در از بین بردن باکتری ها و میکروب ها دارد. الکل به راحتی می تواند در تماس با پوست باکتری ها را نابود کند و به دلیل سرعت بالای تبخیرش استفاده از آن بسیار راحت است.
جوش و انواع آن: زمانی که فولیکول های مو با چربی و سلول های مرده پوست بسته می شوند آکنه بروز پیدا می کند. جوش ها در دوره نوجوانی بسیار شایع می باشند و به صورت سرسیاه، سرسفید و التهابی نمایان می شوند. جوش زدن در دوران بزرگسالی نیز دیده می شود و ممکن است به دلایل مختل..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

برخی از افراد برای درمان جوش های بدن از الکل استفاده می کنند زیرا اعتقاد دارند به دلیل اینکه الکل در اکثر محصولات ضد جوش وجود دارد بنابراین در رفع جوش موثر است. اینکه تا چه حد این کار صحیح است یا خیر را در این مقاله بررسی می کنیم.

ضد جوششما می توانید جهت خرید محصولات ضد جوش را از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

الکل چه ویژگی هایی دارد؟

الکل یا ایزوپروپیل یک مایع ضد باکتری و ضد میکروب می باشد. از الکل برای تمیز کردن زخم ها و ضد عفونی کردن سطوح استفاده می کنند. این ماده به عنوان جزئی از ضدعفونی کننده همواره به کار می رود و نقش مهمی در از بین بردن باکتری ها و میکروب ها دارد. الکل به راحتی می تواند در تماس با پوست باکتری ها را نابود کند و به دلیل سرعت بالای تبخیرش استفاده از آن بسیار راحت است.

جوش و انواع آن:

زمانی که فولیکول های مو با چربی و سلول های مرده پوست بسته می شوند آکنه بروز پیدا می کند. جوش ها در دوره نوجوانی بسیار شایع می باشند و به صورت سرسیاه، سرسفید و التهابی نمایان می شوند. جوش زدن در دوران بزرگسالی نیز دیده می شود و ممکن است به دلایل مختلفی همچنین تغییرات هورمونی در دوره بارداری، مراقبت نادرست از پوست و برخی بیماری ها بروز یابد. به طور کلی جوش ها به دلیل چربی بیش از حد پوست، تاثیر باکتری ها، هورمون (آندروژن) و بسته شدن فولیکول های مو با چربی و سلول های مرده ایجاد می شوند.

انواع جوش:

  • سرسیاه که سرباز است.
  • سر سفید که سربسته می باشد.
  • برآمدگی های قرمز کوچک که پاپول نیز نامیده می شوند.
  • جوش های قرمز التهابی که در نوک آنها چرک وجود دارد و پوسچول نام دارد.
  • توده های بزرگ، دردناک و سفت در زیر پوست یا ندول
  • توده های دردناک پر از چرک در زیر پوست که به ضایعات کیستیک شناخته می شوند.

کرم ژل ضد جوش فاز مزمن اکنس ۳ ساین اسکینخرید کرم ژل ضد جوش فاز مزمن اکنس ۳ ساین اسکین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

آیا می توان جوش را با الکل مداوا کرد؟

اگر جوش فرد از نوع التهابی باشد و توسط باکتری هایی به نام P. acnes به وجود آمده باشد شاید الکل به دلیل خواص ضد باکتری و میکروبی خود بتواند برای درمان آن مفید باشد. در واقع الکل می تواند در بهبود جوش های التهابی همچون پاپول، ندول، کیست و پوسچول کارآیی داشته باشد اما بر جوش های سرسیاه و سر سفید کاملا بی اثر است.
به طور کلی تحقیقات زیادی در رابطه با درمان آکنه با الکل صورت نگرفته و نمی توان به طور قطع حتی تاثیر الکل را بر جوش های التهابی تایید نمود هر چند شاید برای برخی موثر بوده باشد.

در صورت لزوم، از الکل چطور برای درمان جوش استفاده کنیم؟

الکل مورد استفاده برای بهبود جوش نباید بیشتر از ۷۰ درصد باشد زیرا آسیب های جدی به پوست وارد می کند. به دلیل اینکه الکل باعث خشکی پوست می شود بهتر است با یک روغن همانند روغن زیتون رقیق شود. همچنین میتوانید الکل را با روغن درخت چای که خود خواص ضد آکنه دارد ترکیب کنید و به این ترتیب محلول قویتری داشته باشید. بهترین کار این است ابتدا ترکیب الکل و روغن را روی قسمت دیگری از پوست بدن همچون بازو تست نمایید و اگر بعد از یک روز حساسیت نداد بر روی صورت استفاده کنید.

چگونه الکل را بر روی جوش استفاده کنیم؟

قدم اول در استفاده از الکل بر روی پوست این است که پوست را تمیز نمایید. صورت را با شوینده مناسب بشویید و صبر کنید تا خشک شود. سپس با پنبه یا جوش پاک کن کمی از الکل را روی جوش خود بزنید. اجازه دهید الکل روی پوست خشک شود و بعد از کرم استفاده کنید. برای روزهای اول یکبار در روز این کار را انجام دهید و اگر پوست حساسیت نداد می توانید روزانه ۳ بار از این روش استفاده کنید.

کرم ضدجوش ژوتشما می توانید جهت خرید کرم ضدجوش ژوت را از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

آیا استفاده از الکل عوارضی برای پوست دارد؟

به طور کلی الکل می تواند باعث قرمزی پوست، خشکی، پوسته پوسته شدن، خارش و کمی درد شود. اگر پوست حساس دارید این علائم می تواند شدیدتر باشند. در برخی موارد ممکن است جوش درتماس با الکل واکنش بدی نشان دهد و بدتر شود. همچنین خشکی پوست ناشی از الکل ممکن است پوست را وادار به تولید چربی بیشتری نمایید و این مسئله به ازدیاد جوش ها بینجامد.

سخن پایانی

به دلیل اینکه تحقیقات کمی در رابطه با تاثیر الکل بر جوش ها انجام شده و از طرفی ممکن است استفاده از الکل مناسب همه افراد نباشد بهترین کار این است برای درمان جوش ها با پزشک مشورت شود. پزشک با شناسایی علت بروز جوش می تواند درمان مناسب و بدون خطر را به شما پیشنهاد دهد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • معرفی انواع ماسک صورت برای پوست جوش دار!
  • معرفی ۱۰ ماسک خانگی برای جوش صورت!
  • روشهای طلایی برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • ژل ضد جوش سینره
  • کرم ضد جوش درمالاین
  • کرم آکنه زوم فیس دوکس
  • ژل شوینده ضد جوش کامان

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]