میوه خوردن و باورهای اشتباه در مورد آن

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تصمیم به خوردن میوه ای گرفته اید اما با جملاتی نظیر این مواجه شده اید: قبل از خواب میوه نباید خورد، زمان خوردن میوه بعد از ظهر است و… بسیاری مواقع این جملات تبدیل به باوری در زندگی روزمره ما شده در صورتیکه اشتباه بوده است.
شما می توانید جهت خرید ویتامین و مواد معدنی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
باورهای اشتباهی در مورد میوه خوردن در مطلب پیش رو به معرفی این باورهای غلط در مورد میوه خوردن می پردازیم.
میوه را باید بعد از ظهرها خورد: ادعاهای مختلفی پیرامون ساعت میوه خوردن وجود دارد. برخی معتقدند میوه را باید صبح ها خورد و برخی بعد از ظهر. هیچ شواهد علمی مبتنی بر صحت این موارد وجود ندارد.
برخی ادعا می کنند به دلیل اینکه سرعت متابولیسم بدن در بعد از ظهر کمتر می باشد، خوردن میوه که دارای قند است می تواند باعث بالا رفتن قند خون و افزایش متابولیسم شود و این مسئله سیستم گوارش را به فعالیت وا دارد. این ادعا چندان در مورد زمان روز درست نیست. غذاهای حاوی کربوهیدرات به صورت کلی باعث افزایش موقتی قند خون می شوند زیرا خون..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تصمیم به خوردن میوه ای گرفته اید اما با جملاتی نظیر این مواجه شده اید: قبل از خواب میوه نباید خورد، زمان خوردن میوه بعد از ظهر است و… بسیاری مواقع این جملات تبدیل به باوری در زندگی روزمره ما شده در صورتیکه اشتباه بوده است.

ویتامین و مواد معدنیشما می توانید جهت خرید ویتامین و مواد معدنی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

باورهای اشتباهی در مورد میوه خوردن

در مطلب پیش رو به معرفی این باورهای غلط در مورد میوه خوردن می پردازیم.

میوه را باید بعد از ظهرها خورد:

ادعاهای مختلفی پیرامون ساعت میوه خوردن وجود دارد. برخی معتقدند میوه را باید صبح ها خورد و برخی بعد از ظهر. هیچ شواهد علمی مبتنی بر صحت این موارد وجود ندارد.
برخی ادعا می کنند به دلیل اینکه سرعت متابولیسم بدن در بعد از ظهر کمتر می باشد، خوردن میوه که دارای قند است می تواند باعث بالا رفتن قند خون و افزایش متابولیسم شود و این مسئله سیستم گوارش را به فعالیت وا دارد. این ادعا چندان در مورد زمان روز درست نیست. غذاهای حاوی کربوهیدرات به صورت کلی باعث افزایش موقتی قند خون می شوند زیرا خون گلوکز آنها را جذب می کند و ارتباطی به ساعت خاصی از روز ندارند. از طرف دیگر غذاهای پر کربوهیدرات باعث می شوند بدن به صورت موقتی از آنها به عنوان سوخت استفاده کند و تغییر خاصی در سرعت متابولیسم ایجاد نمی کنند. بنابراین شما می توانید میوه را در هر ساعتی از روز بخورید و از خواص آن استفاده کنید.

میوه خوردن

میوه را زمانی که معده خالی است بخورید:

یکی از باورهای غلط این است که میوه خوردن همراه غذا باعث می شود گوارش کند شود و غذا در معده مانده و تخمیر شود. همچنین برخی عقیده دارند میوه خوردن با غذا باعث نفخ و مشکلات دیگری در معده می شود. در مورد این ادعاها تنها می توان به این نکته درست اشاره کرد که فیبر موجود در میوه می تواند فرآیند گوارش را کمی به تعویق بیندازد و باقی باورها غلط می باشند. در مطالعه انجام شده بر روی افراد این نتیجه حاصل شد که فیبر باعث می شود معده برای خالی کردن نیمی از محتویات خود به جای ۷۲ ساعت به ۸۲ ساعت وقت نیاز داشته باشد. درست است که زمان تخلیه معده افزایش یافته است اما این مسئله باعث فساد غذا در معده نمی شود و از طرفی طولانی شدن این پروسه برای بدن مفید است. عملکرد معده به گونه ای است که از رشد باکتری های باعث تخمیر یا فاسد شدن غذا جلوگیری می کند و به همین دلیل فاسد شدن میوه در معده عملا غیر ممکن است.

قبل یا بعد از غذا میوه نخورید زیرا ارزش غذایی آن را کم می کند:

این باور نیز می تواند در ادامه باور قبلی باشد و غلط است. بدن ما به گونه ای طراحی شده تا مواد مغذی محصولات غذایی را به خوبی جذب نماید. وقتی ما غذا می خوریم معده غذا را در مخزن خود نگهداری می کند و آرام آرام آن را وارد روده ها می کند تا هضم آسان شود. روده کوچک نیز به گونه ای طراحی شده که مواد مغذی را به خوبی جذب کند. جذب مواد مغذی میوه ها و مواد غذایی کار آسانی برای سیستم گوارش است و این کار همزمان صورت می گیرد و نیاز نیست زمان خوردن میوه ها و غذا جدا باشد.

قبل از خواب میوه نخورید:

خوردن میوه برخلاف خوردن غذا پیش از خواب باعث به هم خوردن چرخه خواب نمی شود. هضم غذا به فرآیند گوارشی کامل نیاز دارد و به همین دلیل توصیه می شود پیش از خواب از مصرف غذا خودداری شود. اما میوه ها می توانند مصرف شوند و اثرات مثبتی برای بدن داشته باشند. مثلا موز به دلیل داشتن پتاسیم در جلوگیری از گرفتگی عضلانی موثر است و یا زردآلو و خرمالو به دلیل اینکه حاوی منیزیم هستند در خواب بهتر شما موثرند.

میوه خوردن

افراد دیابتی باید بین غذا و میوه خوردن فاصله ایجاد کنند:

بیشتر افراد معتقدند افراد دیابتی باید ۱ تا ۲ ساعت قبل یا بعد غذا میوه مصرف کنند. این موضوع از نظر علمی ثابت نشده است. مصرف میوه به تنهایی باعث می شود قند موجود در آن سریعتر وارد جریان خون شود که این مسئله برای بیماران دیابتی اصلا مفید نمی باشد. به همین دلیل توصیه می شود این افراد در کنار غذاهای حاوی فیبر، چربی و پروتئین میوه خود را میل کنند چون این مواد باعث می شوند غذا با سرعت کمتری وارد روده کوچک شود و در نتیجه قند خون کمتری وارد خون شود که این نکته برای بیماران دیابتی نکته ای مفید می باشد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • آیا خوردن میوه زیاد مضر است؟
  • خواص هندوانه برای بدن ما

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]