نشانه های حمله قلبی در زنان

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
حمله قلبی یا سکته یا انفارکتوس قلبی در اثر آسیب به عضله قلب در اثر اسنداد عروق خون رسان کرونر قلب ایجاد می شود. حمله قلبی در زنان بسیار خطرناک است زیرا زنان کمتر از مردان از اولین حمله قلبی خود جان سالم به در می برند و به همین دلیل باید با شناخت علائم آن برای درمان سریع اقدام کرد.
شما می توانید جهت خرید مکمل قلب و عروق از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
نشانه های حمله قلبی در زنان این تصور که بروز حملات قلبی ناگهانی می باشد غلط است. بر اساس تحقیقات انجام شده علائم این بیماری چند روز قبل از بروز سکته خود را نشان می دهند. بر اساس مطالعه ای که سال ۲۰۰۳ منتشر شد و ۵۱۵ زن در آن شرکت داشتند نتیجه گرفته شد که ۸۰ درصد زنان که به سکته قلبی دچار شده اند یکی از علائم حمله قلبی را ۴ هفته پیش از بروز آن داشته اند.
برخی علائم ممکن است ثابت و منقطع باشند و خواب فرد را نیز دچار اختلال کند. علائمی که در ادامه شرح داده می شود از مهم ترین علائم و نشانه های حمله قلبی در زنان می باشد:
درد قفسه سینه یکی از نشانه های مشترک در سکته قلبی زنان و مردان درد قفسه سینه است. ا..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

حمله قلبی یا سکته یا انفارکتوس قلبی در اثر آسیب به عضله قلب در اثر اسنداد عروق خون رسان کرونر قلب ایجاد می شود. حمله قلبی در زنان بسیار خطرناک است زیرا زنان کمتر از مردان از اولین حمله قلبی خود جان سالم به در می برند و به همین دلیل باید با شناخت علائم آن برای درمان سریع اقدام کرد.

قلب و عروقشما می توانید جهت خرید مکمل قلب و عروق از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

نشانه های حمله قلبی در زنان

این تصور که بروز حملات قلبی ناگهانی می باشد غلط است. بر اساس تحقیقات انجام شده علائم این بیماری چند روز قبل از بروز سکته خود را نشان می دهند. بر اساس مطالعه ای که سال ۲۰۰۳ منتشر شد و ۵۱۵ زن در آن شرکت داشتند نتیجه گرفته شد که ۸۰ درصد زنان که به سکته قلبی دچار شده اند یکی از علائم حمله قلبی را ۴ هفته پیش از بروز آن داشته اند.
برخی علائم ممکن است ثابت و منقطع باشند و خواب فرد را نیز دچار اختلال کند. علائمی که در ادامه شرح داده می شود از مهم ترین علائم و نشانه های حمله قلبی در زنان می باشد:

درد قفسه سینه

یکی از نشانه های مشترک در سکته قلبی زنان و مردان درد قفسه سینه است. احساس سفتی، فشارو درد در قفسه سینه می تواند نشانه بروز سکته باشد. در تحقیق انجام شده در سال ۲۰۰۳ حدود % ۷/۲۹ از زنان این علائم را چند هفته زودتر از سکته خود داشته اند و حدود ۵۷ درصد آنها نیز در زمان بروز سکته دچار درد قفسه سینه بوده اند.

احساس ضعف:

احساس ضعفی و لرزیدن بدن می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد که ممکن است با سرگیجه، غش، اضطراب و احساس سبکی سر همراه باشد.

کپسول ژلاتینی کو کیوتن 100 داروسازی داناشما می توانید جهت خرید کپسول ژلاتینی کو کیوتن ۱۰۰ داروسازی دانا از وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

تعریق:

تعریق زیاد و بدون دلیل نیز از علائم رایج حمله قلبی است. علاوه بر تعریق، احساس سرما و گرفتگی نیز ناشی از مشکلات قلبی است.

اختلال خواب:

اختلال خواب یکی از شایع ترین علائم حمله قلبی است. نیمی از زنان در مطالعه سال ۲۰۰۳ اختلال در خواب را چند هفته پیش از بروز سکته گزارش کرده اند. مشکل در خوابیدن، بیداری غیر معمول در شب و داشتن حس خستگی با وجود خواب کافی از نشانه های بروز سکته می باشند.

خستگی مفرط و غیر معمول:

چند هفته پیش از وقوع سکته اکثر افراد حالت خستگی شدید را گزارش کرده اند. این خستگی به گونه ای است که حتی فعالیت های سبکی که نیاز به تلاش زیادی ندارند باعث حس خستگی و فرسودگی در فرد می شوند.

تنگی نفس:

تنگی نفس می تواند با خستگی و درد قفسه سینه نیز همراه باشد. برخی ممکن است تنگی نفس را در هنگام خواب گزارش کنند در حالیکه در حالت نشسته این مشکل کاهش می یابد.

درد در قسمت بالای بدن:

گاهی درد قسمت هایی از بدن همچون فک، گردن، بالای پشت یا هر دو بازو می تواند نشانه حمله قلبی باشد. گاهی این درد از یک نقطه آغاز می شود و به سایر نقاط کشیده می شود.

کپسول دی اچ ای برونسونشما می توانید جهت خرید کپسول دی اچ ای برونسون از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

بروز مشکلات گوارشی:

احساس معده درد یا فشار بر معده نیز در برخی زنان پیش از سکته قلبی گزارش شده است. برخی علائم دیگر می تواند حالت تهوع، استفراغ و سوء هاضمه باشند.

ایا یائسگی بر سکته زنان اثرگذار است؟

به دلیل اینکه پس از یائسگی سطح استروژن در بدن کاهش می یابد خطر ابتلا به حمله قلبی نیز بالا می رود. پس از یائسگی با بروز علائم زیر باید نسبت به بروز سکته مشکوک شده و به پزشک مراجعه نمود:

  • تعریق زیاد بدون انجام فعالیتی شدید
  • ضربان تند و نامنظم قلب
  • درد شدید در قفسه سینه
  • احساس درد در بازو، گردن، کمر و شکم

چه فاکتورهایی در بروز حمله قلبی در زنان موثرند؟

  • سن: زنان بالای ۵۵ سال بیشتر در معرض حمله قلبی می باشند. پس از یائسگی و کاهش هورمون هایی که از قلب محافظت می کنند می تواند دلیل این مسئله باشد.
  • وضعیت سلامت: فشار خون و کلسترول بالا می تواند خطر حمله قلبی را بالا ببرد.
  • سابقه خانوادگی: اگر در خویشاوندان شما در بین مردان ۵۵ سال به بالا و زنان ۶۵ سال به بالا مورد حمله قلبی داشته اید ممکن است مستعد به حمله قلبی باشید.
  • سابقه بیماری: دیابت، چاقی، بیماری های خود ایمنی، اندومتریوز، سندرم تخمدان پلی کیستیک یا پره اکلامپسی در طول بارداری می تواند خطر ابتلا به سکته را افزایش دهد.
  • سبک زندگی: استفاده از تنباکو، مواد مخدر، کوکائین، آمفتامین همگی در بروز سکته تاثیر گذارند. علاوه بر آنها ورزش نکردن و داشتن استرس می تواند در بروز سکته موثر باشد.

زمان مراجعه به پزشک

بهتر است همه زنان پس از ۴۰ سالگی توسط پزشک چکاپ شوند تا مشکلات اثرگذار بر سکته در آنها تشخیص داده شده و درمان آنها آغاز گردد. علاوه بر این اگر علائمی از موارد اشاره شده در این مقاله را داشتید حتما به پزشک خود مراجعه نمایید تا علت این مسئله بررسی گردد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • تمام آنچه که باید در مورد بیماری قلبی بدانید!
  • کلسترول بالا و خطر فزاینده ابتلا به سکته قلبی و مغزی!
  • انواع درمان برای بیماری قلبی کدامند؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • کپسول ای-زاویت ۴۰۰ زهراوی
  • کپسول سلن پلاس یورو ویتال
  • کپسول ویتامین ای ۴۰۰ یورو ویتال

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۱]