هاش سی جی HCG چیست؟

HCG برای سال‌های متمادی، توسط بدنسازان برای تحریک تولید تستوسترون طبیعی در طول یا پس از دوره های استروئیدی استفاده می‌شود. HCG اولین بار در سال ۱۹۵۰ به دنیای بدنسازی معرفی شد. از آن زمان تاکنون تئوری های زیادی در مورد نحوه استفاده از HCG با بهترین نتایج برای عضله سازی مطرح شده است.
تعریف گنادوتروپین کوریونی انسانی (HCG) HCG مخفف Human Chorionic Gonadotropin است و یک ماده دارویی است که از طریق ادرار زنان باردار به دست می آید. زنان برای کمک به رشد جفت خود HCG تولید می کنند.
هورمون ها برای قدرت بدنی ما مهم هستند. تستوسترون هورمون اصلی است که عضله می سازد و متابولیسم بدن ما را افزایش می دهد. در طول سال ها، بسیاری از بدنسازان در طول دوره های استروئیدی خود از استروئیدهای آنابولیک برای کمک به رشد عضلات بیشتر استفاده کرده اند که همچنین باعث افزایش قابل توجه سطح تستوسترون می شود.
هنگامی که استفاده از استروئیدها به پایان می رسد، این می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود یعنی سطح ترشح تستوسترون طبیعی بدن به حداقل ممکن خود رسیده است. توجه به این نکته ضروری است که این نوع عدم تعادل می تواند منجر ب..

HCG برای سال‌های متمادی، توسط بدنسازان برای تحریک تولید تستوسترون طبیعی در طول یا پس از دوره های استروئیدی استفاده می‌شود. HCG اولین بار در سال ۱۹۵۰ به دنیای بدنسازی معرفی شد. از آن زمان تاکنون تئوری های زیادی در مورد نحوه استفاده از HCG با بهترین نتایج برای عضله سازی مطرح شده است.

تعریف گنادوتروپین کوریونی انسانی (HCG)

HCG مخفف Human Chorionic Gonadotropin است و یک ماده دارویی است که از طریق ادرار زنان باردار به دست می آید. زنان برای کمک به رشد جفت خود HCG تولید می کنند.

هورمون ها برای قدرت بدنی ما مهم هستند. تستوسترون هورمون اصلی است که عضله می سازد و متابولیسم بدن ما را افزایش می دهد. در طول سال ها، بسیاری از بدنسازان در طول دوره های استروئیدی خود از استروئیدهای آنابولیک برای کمک به رشد عضلات بیشتر استفاده کرده اند که همچنین باعث افزایش قابل توجه سطح تستوسترون می شود.

هنگامی که استفاده از استروئیدها به پایان می رسد، این می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود یعنی سطح ترشح تستوسترون طبیعی بدن به حداقل ممکن خود رسیده است. توجه به این نکته ضروری است که این نوع عدم تعادل می تواند منجر به مشکلات بیشتری مانند اختلال عملکرد غدد جنسی، ذخیره چربی بیشتر و افسردگی شود.

استفاده مناسب از گونادوتروپین کوریونی انسانی همراه با سیکل درمانی به تولید تستوسترون طبیعی مردان اجازه می دهد تا به تدریج و بدون عوارض جانبی یا آسیب دائمی افزایش یابد.

چرا گنادوتروپین کوریونی انسانی یک انتخاب عالی است؟

دلایل زیادی وجود دارد که بدنسازان باید از گنادوتروپین کوریونی انسانی به عنوان بخشی از درمان پس از دوره های استروئیدی استفاده کنند.

اولاً، این یک هورمون طبیعی است که تولید طبیعی تستوسترون کاربر را بدون آسیب رساندن به بدن یا اختلال عملکرد طبیعی افزایش می دهد. علاوه بر این، HCG می تواند به افزایش اشتها و حفظ عضلات آنابولیک ناشی از استفاده از استروئیدها کمک کند. هنگامی که یک بدنساز از hCG استفاده می کند، به رشد سلول های عضلانی جدید و جلوگیری از ذخیره بیشتر چربی نیز کمک می کند.

یکی دیگر از مزایای چشمگیر این دارو این است که می تواند غده هیپوتالاموس را تحریک کند که تولید تستوسترون را افزایش می دهد گنادوتروپین توانایی بدن برای تولید تستوسترون بیشتر، حفظ و رشد سریع و کارآمد عضله را برای شما آسان تر می کند.

دلیل دیگری که چرا گنادوتروپین کوریونیک انسانی انتخابی عالی در درمان پس از دوره های استروئیدی هست این است که وقتی با سایر محصولات دوران PCT ترکیب می شود، به خوبی عمل می کند. یا بدنسازان اغلب آن را با استروئیدهای آنابولیک ترکیب می کنند.

اکنون که می دانیم گنادوتروپین کوریونی انسانی چیست و چرا استفاده از آن به عنوان بخشی از درمان پس از دوره های استروئیدی مفید است، بیایید به نحوه عملکرد HCG در بدن نگاه کنیم.

نحوه عملکرد HCG در داخل بدن

نحوه عملکرد گنادوتروپین در داخل بدن با تحریک غده هیپوتالاموس است که در مقابل، سطح تستوسترون و همچنین تولید اسپرم را افزایش می دهد. این امر آن را برای مردانی که در تلاش برای فرزند دار شدن هستند را گزینه ای عالی می سازد زیرا گنادوتروپین به تقویت باروری و افزایش مقدار اسپرم تولید شده کمک می کند.

اثرات گنادوتروپین ، زمانی که برای اهداف فرزندآوری استفاده می شود، می تواند به مردان در افزایش سطح تستوسترون کمک کند که به آنها اجازه می دهد رابطه ای بسیار عالی با همسر خود برقرار کنند. هنگامی که به طور منظم در دوزهای پایین مصرف شود، هیچ آسیبی به عملکرد بدنی شما وارد نخواهد کرد.

علاوه بر این، HCG یک داروی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هست که می تواند برای اهداف باروری استفاده شود و توسط پزشکان تجویز می شود.HCG

اثرات مثبت استفاده از HCG چیست؟

اثرات مثبت زیادی با استفاده از گنادوتروپین حاصل می شود. این شامل افزایش سطح تستوسترون، رشد ماهیچه ها و کاهش چربی است و در عین حال به حفظ توده عضلانی بدون چربی نیز کمک می کند.

هنگامی که HCG به عنوان بخشی از درمان پس از دوره های استروئیدی مصرف شود، تولید طبیعی تستوسترون را افزایش می دهد که منجر به آسیب کمتری به سیستم تولید مثل مردان می شود. همچنین به حفظ بافت عضلانی موجود کمک می کند که پس از توقف استفاده از استروئیدهای آنابولیک توسط بدنساز بسیار مهم است.

علاوه بر این، گنادوتروپین را می توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم کالری استفاده کرد زیرا علی رقم اینکه در از بین بردن چربی ها به شما کمک خواهد کرد به حفظ بافت عضلانی شما هم کمک می کند.

در صورت استفاده صحیح، گونادوتروپین می تواند یک انتخاب عالی برای مردانی باشد که سعی در بچه دار شدن دارند یا از آن به عنوان بخشی از درمان پس از دوره های استروئیدی استفاده می کنند. این باعث رشد و توسعه فیزیکی می شود که مصرف آن را به یک داروی سلامتی جذاب تبدیل می کند.

یکی دیگر از اثرات مثبت گونادوتروپین این است که بسته به اهداف شما می توان از آن به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن یا عضله سازی استفاده کرد.

همچنین HCG به کاربران کمک می کند تا با بهبود متابولیسم خود، چربی اضافی بدن خود را از بین ببرند که به آنها کمک می کند تا به توان عضلانی بدون چربی مورد نظر خود دست یابند. همچنین به رشد سریع‌تر عضلانی منجر می‌شود که اگر همراه با تمرینات وزنه و یک رژیم غذایی سالم ترکیب شود عضله سازی دو چندان خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای مصرف گونادوتروپین این است که می تواند به شما در حفظ توده عضلانی بدون چربی و افزایش رشد بدن کمک کند. این برای مردانی که در تلاش برای بچه دار شدن هستند و همچنین بدنسازان، ورزشکاران و سایر افراد مفید واقع خواهد بود.

عوارض جانبی بالقوه سوء استفاده از HCG

با این حال، عوارض جانبی نامطلوبی وجود دارد که با سوء استفاده از گنادوتروپین همراه است. این شامل افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند کیست تخمدان، تومورهای کبدی و سرطان پروستات است.

این واقعیت که سوء استفاده از HCG ، هنگامی که برای اهداف باروری در مردان مصرف شود، می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند، به همین دلیل است که فقط تحت نظارت پزشک باید استفاده شود.

یکی دیگر از خطرات بالقوه استفاده از گنادوتروپین این است که می تواند چرخه قاعدگی شما را مختل کند، این همچنین یکی از دلایل اصلی است که چرا اکثر بدنسازانی که از آن استفاده می کنند فقط هر ۱۰ تا ۱۲ روز آن را در دوزهای کوچک مصرف می کنند که هیچ آسیبی به سیستم شما وارد نمی کند.

بدنسازان و ورزشکاران نیز ممکن است بخواهند از HCG در ازای استروئید ها استفاده کنند. این می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد زیرا به شما کمک می کند از عوارض جانبی استروئیدهای آنابولیک جلوگیری کنید.

استفاده از گونادوتروپین به عنوان بخشی از درمان پس از دوره های استروئیدی یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقای تولید طبیعی تستوسترون بدون تجربه هیچ گونه واکنش نامطلوبی است. با این حال، بسیاری از بدنسازان نیز از HCG برای تحریک تولید تستوسترون طبیعی خود استفاده می کنند که می تواند منجر به تمرینات موثرتر در باشگاه شود.

توجه: قبل از استفاده از گونادوتروپین برای اهداف درمانی، مهم است که با پزشک خود در مورد دوز مناسب مشورت کنید.

برای بدنسازان، توصیه می شود البته نسبت به شرایط و نوع تستوسترون دوز HCG تغییر خواهد کرد پیشنهاد می شود در دوزهای کوچک ۱۰ روز قبل از شروع دوره استروئید خود و سپس دوز دیگر ۶ روز پس از آخرین تزریق تستوسترون استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا دچار ریزش توده عضلانی که به سختی به دست آورده اید نشوید.

برخی از کاربران همچنین گزارش داده اند که با استفاده از HCG در دوزهای کوچک توانسته اند سطح کورتیزول خود را کاهش دهند. این یک مزیت است زیرا به جلوگیری از تبدیل تستوسترون به استروژن کمک می کند که می تواند منجر به تمرینات موثرتر و افزایش سریعتر رشد عضلانی شود.

آیا می توان HCG را با استروئیدها برای نتایج بهتر ترکیب کرد؟

ترکیب HCG با سایر استروئیدهای آنابولیک می تواند برای افزایش رشد عضلات مفید باشد. به عنوان مثال، یک فرد ممکن است از آن در کنار تستوسترون یا دکا دورابولین برای تقویت تولید تستوسترون طبیعی استفاده کند که می تواند منجر به تمرینات موثرتر در باشگاه و افزایش سریعتر عضلات شود.

اگر قصد دارید همزمان از HCG و سایر استروئیدهای آنابولیک استفاده کنید، با پزشک خود مشورت کنید.