چگونه لبخند مرواریدی داشته باشیم

لبخند مرواریدی

همه ما می خواهیم لبخندی داشته باشیم که به آن افتخار کنیم و این یعنی داشتن دندان های سفید. در حالی که برخی از رنگ‌ها می‌توانند طبیعی باشند، به‌ویژه با افزایش سن، زرد بودن دندان‌ها نشانه آن است که چیزی درست نیست.

ما می‌خواهیم دلایل زردی دندان‌ها، بایدها و نبایدها را در سفر شما به سمت لبخندی درخشان و برخی از راه‌هایی که می‌توانید دندان‌هایتان را در صورتی که قبلا زرد شده‌اند، سفید کنید.

علت زردی دندان چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که دندان های افراد ممکن است زرد شوند. برخی از آنها به دلیل تصمیم گیری در سبک زندگی ایجاد می شوند، در حالی که برخی دیگر می توانند به بهداشت دهان و دندان یا مسائل پزشکی مربوط باشند.

سبک زندگی

نوشیدنی هایی که مصرف می کنید می توانند نقش مهمی در لکه دار شدن دندان های شما داشته باشند، به خصوص آنهایی که رنگ تیره تر دارند، مانند قهوه، شراب و چای.

تنباکو یکی دیگر از عوامل ایجاد لکه است. چه سیگار بکشید و چه آن را بجوید، می توانید منتظر لکه شدن باشید

بهداشت و سلامت

وقتی صحبت از سلامتی و بهداشت به میان می آید، دلایل زیادی برای لک شدن و زرد شدن وجود دارد، مانند:

  • بهداشت نامناسب دندان
  • بیماری های خاص
  • درمان های پزشکی مانند پرتودرمانی و شیمی درمانی
  • داروها، به ویژه در کودکان
  • روند پیری
  • عوامل ژنتیکی
  • فلوراید اضافی در محیط

صدمات دندان ۲

در حالی که نمی توان به بسیاری از این موارد کمک کرد، اما راه هایی وجود دارد که می توانید اثرات آن را کاهش دهید و به سفید شدن دندان هایی که قبلاً زرد شده اند کمک کنید.

لبخند مرواریدی
لبخند مرواریدی

داشتن لبخند مرواریدی

برای مراقبت از دندان ها و کمک به حفظ سفیدی طبیعی آنها می توان کارهای زیادی انجام داد.

– دو بار در روز به مدت حداقل ۲ دقیقه هر بار مسواک بزنید و فراموش نکنید که قبل از شستشوی دهان صبر کنید تا فلوراید خمیردندان روی دندان شما بماند و کار خود را انجام دهد.

– آنچه می خورید و می نوشید را در نظر بگیرید، به خصوص اگر رنگ نوشیدنی ها تیره تر باشد

– به جای آب میوه یا نوشابه های گازدار آب بنوشید

– از خمیر دندان حاوی فلوراید مانند Aquafresh Whitening استفاده کنید تا لکه ها را از بین ببرید و دهان خود را شاد و سالم نگه دارید.

– در قرار ملاقات های منظم با دندانپزشک شرکت کنید

– میوه ها و سبزیجاتی که رنگ تیره تر دارند، مانند توت قرمز و سیاه، چغندر و گوجه فرنگی زیاد بخورید.

– بیش از حد چای، قهوه و شراب قرمز بنوشید زیرا اینها توانایی لکه دار شدن دارند

– وعده های غذایی را با سس هایی که قابلیت لک دارند مانند کاری، بولونیز و موارد مشابه میل کنید.

– سیگار بکشید زیرا سیگار کشیدن دندان ها را لکه دار می کند و می تواند منجر به مشکلات دیگری برای دندان های شما شود

چگونه دندان های زرد را سفید کنیم

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید دندان های خود را در صورتی که زرد شده اند یا قبلاً زرد شده اند، سفید کنید. اینها ترکیبی از خمیردندان های بدون نسخه، محصولات سفید کننده خانگی یا در برخی موارد، حذف مکانیکی پلاک توسط دندانپزشک یا متخصص بهداشت هستند.

برخی از راه هایی که می توانید دندان های خود را سفید کنید عبارتند از:

سرمایه گذاری روی خمیر دندانی که به طور خاص برای از بین بردن لکه ها و کمک به بازگرداندن سفیدی طبیعی طراحی شده است، مانند Aquafresh Active White. خمیر دندان همچنین به حفظ دندان های قوی و لثه های سالم کمک می کند.

نوارها یا سینی های سفید کننده راهی برای تقویت دندان های شما هستند و اکثر محصولات حاوی پراکسید کاربامید هستند که یک ماده شیمیایی حاوی پراکسید هیدروژن است. این نوع سفیدکننده‌ها معمولاً باید هر روز ۳۰ تا ۴۵ دقیقه استفاده شوند تا تأثیر بگذارند، اگرچه برخی از محصولات ممکن است سریع‌تر عمل کنند.

می توانید برای کمک به بازگرداندن سفیدی دندان ها با دندانپزشک خود تماس بگیرید. سفید کننده ها انواع مختلفی دارند، یکی از ژل و محافظ دهان و دیگری از ماده سفید کننده و نور یا لیزر برای فعال کردن سفید کننده استفاده می کند. در حالی که ممکن است تبلیغاتی از سالن‌ها برای این روش مشاهده کنید، مگر اینکه یک دندانپزشک واجد شرایط حضور داشته باشد، توصیه نمی‌شود. اطمینان حاصل کنید که برای سفید کردن ایمن با یک متخصص دندانپزشکی رزرو کنید

همانطور که می بینید، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از شر لکه های روی دندان خلاص شوید که کم هزینه ترین یا تهاجمی ترین آنها انتخاب خمیر دندان مناسب است.

با مسواک زدن دو بار در روز

سوالات متداول

آیا دندان های من بعد از زرد شدن دوباره سفید می شوند؟

بله، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بعد از زرد شدن دندان‌ها، از تعویض خمیر دندان و دهان‌شویه گرفته تا قرار ملاقات‌های بهداشتی دندان، به سفید شدن مجدد دندان‌ها کمک کنید.

آیا دندان های زرد بخشی از پیر شدن هستند؟

با بالا رفتن سن، لایه بیرونی مینای دندان به تدریج ساییده می‌شود که به نوبه خود باعث می‌شود عاج بیشتر در سطح مینا ظاهر شود. با افزایش سن، دندان های شما نیز ممکن است شفافیت خود را از دست بدهند و تیره تر به نظر برسند.

منبع سایت فروش مارویس ایتالیا آون پرشین