چگونه یک گیاه آپارتمانی را سریعتر رشد دهیم ؟

آیا می خواهید سرعت تولید برگ های جدید گیاه شما را افزایش دهید؟ این نکات توصیه شده توسط متخصصان را بررسی کنید.

یکی از رضایت‌بخش‌ترین بخش‌های داشتن یک گیاه، تماشای رشد آن است، بنابراین طبیعی است که ناامید شوید اگر گیاه آپارتمانی شما از زمانی که آن را به خانه آورده‌اید به سختی جوانه‌زنی کرده باشد.

با این حال، در حالی که اطلاعات و توصیه های زیادی در مورد چگونگی زنده نگه داشتن یک گیاه آپارتمانی وجود دارد (به عنوان مثال، با اجتناب از آبیاری بیش از حد یا برخورد با برگ های زرد)، بحث کمتری در مورد چگونگی رشد سریع گیاه شما وجود دارد.

در حالی که ممکن است در زمستان نتوانید کار زیادی انجام دهید، اکنون زمان مناسبی برای اقدام است، زیرا ما هنوز در اواسط فصل رشد هستیم که گیاهان شما نور و گرمای کافی برای شروع بال‌ها (یا تاک‌های خود) را دارند.

بنابراین، چه کار دیگری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید گیاه شما جهش رشدی را که شایسته آن است دریافت می کند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر، با دن بروس، متخصص گیاهان در Leafy Plants تماس گرفتیم و از او خواستیم نکات مهم خود را برای رشد سریعتر یک گیاه آپارتمانی به اشتراک بگذارد. این چیزی است که او باید بگوید.

چگونه یک گیاه را سریعتر رشد کنیم

  1. از کود استفاده کنید

اگر به دنبال سرعت بخشیدن به رشد گیاه خود هستید، خرید مقداری کود بهترین مکان برای شروع است. در حالی که خاک گیاهان آپارتمانی مواد مغذی زیادی در خود دارد، استفاده از کود به شما این امکان را می‌دهد که کودهایی را که قبلاً مصرف شده یا نبوده‌اند، اضافه یا جایگزین کنید.

بروس توضیح می‌دهد: «کودها در اشکال مختلفی از جمله گلوله‌ها، گرانول‌ها یا مایعات وجود دارند و برای بهبود و تقویت رشد و سلامت گیاه استفاده می‌شوند. اکثر کودها بر اساس سه عنصر اصلی گیاهی هستند: نیتروژن (که باعث افزایش رشد برگ و سبز می شود)، فسفر (برای رشد سالم ریشه) و پتاسیم (برای گلدهی).

وقتی صحبت از کود به میان می آید، بروس ادامه می دهد، دو نوع اصلی وجود دارد: معدنی (ساخته شده توسط انسان) و ارگانیک (مشتق شده از گیاهان یا حیوانات). اینکه کدام یک برای شما بهتر است تا حد زیادی به ترجیحات شخصی بستگی دارد.

بروس می‌گوید: «کودهای معدنی غلیظ‌تر هستند، به این معنی که سریع‌تر از آلی عمل می‌کنند، اما هر دو به خوبی در رشد سریع‌تر عمل می‌کنند.»

 

“اگر ترجیح می دهید از کود مصنوعی استفاده نکنید، پس کالاهای خانگی هستند که به خوبی کودها کار می کنند، اگرچه ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا تفاوت را متوجه شوید. به عنوان مثال، اضافه کردن تفاله قهوه که به طور طبیعی مملو از نیتروژن، کلسیم و پتاسیم است یا کمپوست خانگی به خاک گیاه شما می تواند رشد آن را افزایش دهد.

  1. ۲. مطمئن شوید که گیاه شما نور زیاد و غیر مستقیم دارد

در حالی که نیاز به نور بین انواع مختلف گیاهان متفاوت است، بیشتر آنها برای رشد به دوز خوبی از نور روشن و غیر مستقیم نیاز دارند. اگر گیاه شما اصلاً رشد نکرده است – یا رشد بسیار کندی داشته است – مطمئن شوید که آیا ممکن است از نظر سبکی با مشکل مواجه شود یا خیر.

بروس می‌گوید: «گیاهان به‌طور طبیعی وقتی در یک منطقه روشن‌تر قرار می‌گیرند سریع‌تر رشد می‌کنند، تا زمانی که نور مستقیم آفتاب نباشد، بنابراین بهتر است از پنجره‌های رو به جنوب که معمولاً برای اکثر گیاهان آپارتمانی خیلی قوی است، اجتناب کنید.» “معمولاً، نقطه ای که رو به شرق یا غرب باشد، بدون تابش مستقیم آفتاب، به تقویت کمک می کند.”

  1. بررسی کنید که آیا برنامه آبیاری شما کاملاً درست است یا خیر

هشدار: قبل از اینکه قوطی آبیاری را بردارید و شروع به غرق کردن همه گیاهان در خانه خود کنید، مطمئن شوید که چند لحظه به این فکر کنید که آیا گیاهان شما ممکن است به آب اضافی نیاز داشته باشند یا خیر.

به عنوان مثال، اگر تمایل دارید برنامه آبیاری یکسانی را در طول سال حفظ کنید، ممکن است تعداد دفعات این آبیاری ها را در ماه های تابستان، زمانی که هوا گرم تر است، افزایش دهید. با این حال، بهتر است نیازهای فردی گیاه خود را به عنوان یک راهنما در نظر بگیرید.

بروس توضیح می دهد: «در این مرحله مراقب باشید زیرا گیاهان مختلف به مقادیر متفاوتی رطوبت نیاز دارند، بنابراین حتماً نیازهای مراقبت از گیاه خود را بررسی کنید. با این حال، به طور کلی باید مقدار آبیاری را در هوای گرم افزایش دهید، زیرا این زمانی است که گیاهان فعال تر رشد می کنند.

اکنون باید به خصوص پس از موج گرمای اخیر در بریتانیا و با گرمای شدیدتر در راه آبیاری، در صورتی که خاک گیاه شما خشک شده باشد، مراقب آبیاری باشید. هرگز نباید اجازه دهید خاک گیاه به طور کامل خشک شود، زیرا هیچ گیاهی به سرعت رشد نمی کند یا اصلاً در صورت خشکسالی رشد نمی کند.

  1. ۴. هرس کنید

طبیعی است که یک گیاه چند برگ مرده یا ساقه های خشک شده داشته باشد – اما اگر گیاه شما هنوز تکه های مرده یا در حال مرگ را به آن متصل کرده است، باید آنها را فوراً قطع کنید.

بروس توضیح می دهد: “اگر گیاه شما چند برگ یا ساقه مرده یا تغییر رنگ داده است، باید هر چه سریعتر آنها را حذف کنید.” گیاهی که دارای برگ‌ها و ساقه‌های مرده یا آسیب‌دیده است می‌تواند انرژی گیاه را تخلیه کند، بنابراین حذف آن‌ها بهترین راه برای این است که گیاه انرژی خود را به سمت برگ‌های سالم هدایت کند و در نتیجه رشد جدید و سریع‌تری را به همراه دارد.

برای هرس صحیح گیاه خود، باید دو قانون را در نظر داشته باشید: از ابزارهای کند استفاده نکنید، و دیوانه نشوید و بیش از حد حذف نکنید.

بروس می‌گوید: «بعضی از برگ‌ها را می‌توان به راحتی و بدون نیاز به ابزار جدا کرد، با این حال، اگر از قیچی هرس استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که تیز و تمیز هستند – این تضمین می‌کند که برش‌هایی که ایجاد می‌کنید تمیز، صاف هستند و به گیاه آسیب نمی‌رسانند.» .

“مراقب باشید زیرا برخی از گیاهان، به ویژه گیاهان حساس تر، ممکن است در صورت برداشتن تعداد زیادی برگ به طور همزمان دچار شوک شوند. اگر در مورد یک گیاه حساس شک دارید، بیش از ۱۰٪ از شاخ و برگ آن را به یکباره بردارید و ببینید که چگونه می شود. در صورت لزوم، همیشه می توانید در تاریخ بعدی بیشتر هرس کنید.

منبع : سایت محصولات بیز هوپینو