کلاژن ایکس مارت راز جوانی

کلاژن ایکس مارت یکی از مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد برای کمک به جوانی پوست و از بین بردن چین و چروک می باشد که از کلاژن هیدرولیز شده تشکیل شده است. در متن زیر به اطلاعات بیش تری در این مورد اشاره شده است.
كلاژن ايكس مارت راز جوانی
مطالعات نشان می دهند که افراد با گذشت زمان انعطاف پذیری و تحرک موجود در پوست خود را از دست می دهند و این منجر به ایجاد خطوط و نشانه هایی بر روی پوست افراد می شود که این نشان ها حاکی از این است که افراد از سلامت پوست مناسبی برخوردار نیستند. یکی از این نشانه های مورد توجه، افزایش میزان چین و چروک در پوست افراد است که نقش به سزایی در کاهش اعتماد به نفس و زیبایی آنها دارد. امروزه چین و چروک به عنوان یک عامل نشان دهنده پیری زودرس در افراد به ویژه در افراد سفید پوست، فاکتوری از کاهش اعتماد به نفس در افراد به ویژه در خانم ها می باشد.
علت های به وجود آمدن چین و چروک و خشکی پوست در افراد دلایل مختلفی دارد. یکی از مهمترین دلایل آن، این است که فرد از مکمل های خوراکی مناسب حاوی پروتئین و آنتی اکسیدان قوی استفاده نمی کند. کمبود ویتامین ها از قبیل ویتامین C و و..

کلاژن ایکس مارت یکی از مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد برای کمک به جوانی پوست و از بین بردن چین و چروک می باشد که از کلاژن هیدرولیز شده تشکیل شده است. در متن زیر به اطلاعات بیش تری در این مورد اشاره شده است.

كلاژن ايكس مارت راز جوانی

مطالعات نشان می دهند که افراد با گذشت زمان انعطاف پذیری و تحرک موجود در پوست خود را از دست می دهند و این منجر به ایجاد خطوط و نشانه هایی بر روی پوست افراد می شود که این نشان ها حاکی از این است که افراد از سلامت پوست مناسبی برخوردار نیستند. یکی از این نشانه های مورد توجه، افزایش میزان چین و چروک در پوست افراد است که نقش به سزایی در کاهش اعتماد به نفس و زیبایی آنها دارد. امروزه چین و چروک به عنوان یک عامل نشان دهنده پیری زودرس در افراد به ویژه در افراد سفید پوست، فاکتوری از کاهش اعتماد به نفس در افراد به ویژه در خانم ها می باشد.

علت های به وجود آمدن چین و چروک و خشکی پوست در افراد دلایل مختلفی دارد. یکی از مهمترین دلایل آن، این است که فرد از مکمل های خوراکی مناسب حاوی پروتئین و آنتی اکسیدان قوی استفاده نمی کند. کمبود ویتامین ها از قبیل ویتامین C و ویتامین E، کمبود انواع کلاژن و پروتئین ها در بدن و بسیاری از موارد دیگر، موجب ایجاد چین و چروک و خشکی پوست افراد می شوند.

تحقیقات نشان داده اند که افراد میانسال و بزرگسال بیشتر در معرض ابتلا به این نوع اختلال پوستی هستند، چرا که با افزایش سن افراد؛ میزان روغن طبیعی بدن کمتر و منجر به ایجاد اختلال در پوست می شوند.

اختلالات موردنظر که بخشی طبیعی از سالخوردگی است، بیشتر در بخش هایی از پوست از قبیل صورت، گردن، دست ها و ساعد که در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دارند، به چشم می خورد. همچنین افرادی که دارای پوست روشنی هستند در مقایسه با افراد با پوست های تیره، با قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیشتر موجبات ابتلا به ایجاد چین و چروک در پوست خود را فراهم می کنند. از عوامل دیگری که این نوع اختلالات را تشدید می کند آلودگی های هوا و استفاده از مصرف دخانیات است که این نوع اختلالات در پوست، نوعی عامل آزار دهنده برای افرادی به حساب می آید که در معرض آن قرار دارند. با این وجود، افرادی که در ایجاد این نوع اختلالات مقاومت می کنند و باعث کاهش چین و چروک موجود در پوست خود می شوند، احساس بهتری نسبت به خود دارند.

یکی از آشکارترین و سرسخت ترین شکل ایجاد چین و چروک در صورت به شکل چین های عمودی یا افقی بر روی پیشانی است که به محض ایجاد چنین نوعی از چین و چروک ها، مقابله با آنها و از بین بردنشان دشوار می شود و ممکن است برای همیشه بر روی پوست افراد باقی بمانند. مگر اینکه اقداماتی از قبیل انواع تزریق ژل و یا لیزر اثرات آنها را کاهش دهد. بنابراین با این وجود، از جمله مهمترین عوامل دیگری که منجر به ایجاد چین و چروک و خشکی پوست در افراد می شود می توان به مواردی از قبیل مصرف زیاد دخانیات، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه های ماوراءبنفش، تکرار کردن یک حالت در صورت از قبیل اخم کردن و یا لبخند و خنده، عدم داشتن یک رژیم غذایی سالم حاوی پروتئین و آنتی اکسیدان را شامل می شود. اگرچه افزایش در ایجاد چین و چروک در صورت افراد با افزایش سن آنها امری طبیعی است و با افزایش سن، میزان چین و چروک ها نیز افزایش می یابد، ولی استرس و عوامل طبیعی دیگر نیز از جمله عواملی هستند که موجب تشدید این نوع اختلالات می شوند و در کاهش اعتماد به نفس افراد تأثیر به سزایی خواهند داشت.

با افزایش سن، سلول های پوست کندتر تقسیم می شوند و لایه داخلی پوست به نام درم شروع به نازک شدن می کند که شروع به از بین بردن کشش و ساختار پوست می شود. پوست پیر نیز شروع به از دست دادن توانایی خود برای حفظ رطوبت می کند. روغن کمتری تولید می کند و دیرتر التیام می یابد. همه اینها به روند چروک شدن کمک می کنند. موارد دیگری که باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شوند عبارتند از:

– سیگار کشیدن. این کار تولید کلاژن پوست را که بخش کلیدی ساختار پوست است، کند می کند. کاهش کلاژن راه را برای چین و چروک هموار می کند. این یک دلیل دیگر برای ترک سیگار یا شروع نکردن آن است؛

– نوع پوست (افرادی که پوست روشن و چشمان آبی دارند بیشتر در معرض آسیب نور خورشید هستند)؛

– وراثت (برخی خانواده ها بیشتر چروک می شوند)؛

– قرارگیری در معرض نور خورشید؛

– و حالت های تکراری صورت؛

اگرچه نمی‌توان همه این عوامل را کنترل کرد، اما می‌توان در مورد دو مورد از آنها کاری انجام داد: یکی این که افراد باید قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانند و دیگری این که سیگار نکشند.

برای کاهش میزان چین و چروک در پوست افراد در وهله اول می بایست از مواد غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل پروتئین استفاده کنند. از آن جایی که پروتئین نقش بسیار مؤثری در بدن دارد و فراوان ترین عنصر تشکیل دهنده در بدن افراد می باشد، بنابراین، می توان با استفاده از غذاهای سرشار از پروتئین از قبیل گوشت قرمز، ماهی، مرغ، تخم مرغ، انواع لبنیات و آجیل ها میزان پروتئین مورد نیاز را در بدن تأمین کرد. حال این که، افراد ممکن است که نتوانند با استفاده از این مواد غذایی میزان پروتئین مورد نیاز در بدن خود را به نحو کامل تأمین کنند، بنابراین، این افراد به استفاده از انواع مکمل های سرشار از مواد معدنی از قبیل زینک، کلسیم، کلاژن هیدرو لیز شده، پروتئین، فسفات، منیزیم، منگنز، آهن و مس و سایر ترکیبات مؤثرتر دیگر روی می آورند تا بتوانند با استفاده از آن ها به گردش خون در پوست کمک بسیار مؤثری کرده و بنابراین، میزان خشکی و چین و چروک در پوست را از بین ببرند.

یکی از مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد که می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد، مکمل کلاژن ایکس مارت می باشد. این نوع مکمل به صورت قرص بوده و هر قرص آن حاوی ۸۳۳ میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده می باشد. کلاژن موجود در کلاژن ایکس مارت، از نوع کلاژن ۱ و ۳ که تخصصی ترین نوع کلاژن برای پوست است، می باشد. از مهم ترین کارکردهای این مکمل این است که استفاده از این مکمل با دارا بودن کلاژن هیدرولیز شده یعنی کلاژنی که به ذرات ریزتر تبدیل شده تا بتواند به خوبی جذب بدن شود، می تواند به بهبود سلامت پوست و از بین بردن چین و چروک افراد کمک کند و به این ترتیب میزان رطوبت پوست و جوان سازی آن را افزایش دهد.

مکمل مورد نظر از آن جایی که دارای خاصیت کلاژن سازی می باشد، دارای نقش بسیار مؤثری در کمک به افزایش خاصیت ارتجاعی و قوام پوست بوده و بدین طریق می تواند چین و چروک های موجود در پوست افراد را از بین ببرد و منجر به جوان سازی پوست افراد شود. از دیگر ویژگی های استفاده از کلاژن مورد نظر این است که با دارا بودن میزان پروتئین بسیار فراوان می تواند نقش بسیار مؤثری در بهبود عوارض و اختلالات موجود در پوست داشته باشد و به رفع لک ها و آکنه ها و هم چنین اختلالات ناشی از آفتاب سوختگی از قبیل ایجاد لکه های قهوه رنگ و زرد رنگ بر روی پوست فرد و خشکی پوست کمک بسیار مؤثری کند.

لازم به ذکر است که افراد می بایست به صورت مستمر برای یک دوره زمانی چند هفته ای، روزی یک تا دو عدد قرص را از مکمل کلاژن مورد نظر به همراه با وعده غذایی و آب مصرف کنند. ذکر این نکته ضروری است که خانم های باردار و یا شیرده که قصد استفاده از این مکمل را داشته باشند باید قبل از مصرف حتماً با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند. هم چنین افرادی که از داروهای خاصی استفاده می کنند و یا به بیماری های خاصی مبتلا می باشند، می بایست قبل از مصرف این مکمل برای جلوگیری از ایجاد عوارض در آن ها، با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند. اگرچه تاکنون هیچ گونه تداخل دارویی از مصرف این مکمل گزارش نشده است.

استفاده از مکمل مورد بررسی نوعی کلاژن ساز بسیار قوی به ویژه برای افراد مسن می باشد چرا که هر چه سن آنها بالاتر رود، مصرف کلاژن در بدن آن ها نیز کاهش پیدا می کند. استفاده از این مکمل خوراکی مورد بررسی به صورت قرص، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و از چین و چروک و آفتاب سوختگی آن جلوگیری می کند و برای افرادی که به دنبال رفع تیرگی پوست خود و از بین بردن اختلالات ناشی از آفتاب سوختگی در پوست خود می باشند، بهترین روش درمان بوده و این افراد بایستی مکمل مورد نظر را به طور منظم استفاده کنند.

نوشته کلاژن ایکس مارت راز جوانی اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.