ماه: جولای 2024

تاریخ فلسطین با ترور “هنیه” پایان نمی‌یابد

ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در قلب پایتخت ایران، ممکن است در نوع خود یک ضربه‌کاری بر این گروه سیاسی محسوب شود که از هشتم اکتبر سال میلادی گذشته تاکنون در جنگی نابرابر با اسرائیل به مقاومت ادامه می‌دهد، اما مقام‌های اسرائیلی نیک می‌دانند که نتیجه کار هرگز با نتیجه واداشتن فلسطینیان از ادامه مبارزه رهایی‌بخش همراه نخواهد بود. بیش از ده ماه جنگ ناتمام در سرزمینی با مرزهای بسته در غزه، ممکن است خسارت‌های جانی و مالی بسیار بر مردم فلسطینی وارد آورده باشد، اما آنچه ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل را مستأصل کرده، تسلیم‌ناپذیری فلسطینیان در برابر اشغالگرانی است که نه تنها سرزمین؛ بلکه هوّیت ملّت فلسطین را نشانه گرفته‌اند. از همین رو اسرائیل که اکنون با قهر جامعه جهانی علیه کشتارگری صهیونیست‌ها در غزه روبروست و به رغم همه جنایاتش علیه مردم بی‌دفاع و آوراه فلسطینی،به اهداف استراتژیک خود که همانا توسعه‌طلبی ارضی با کاستن از مقاومت‌های مردمی است، باردیگر به “ترور” به عنوان دستاویزی برای تسلیم کردن فلسطینیان رو آورده‌ است. رهبران افراطی اسرائیل براین امید هستند که با عملیات تروریستی از یک‌سو، فلسطینیان..

دکترین ضاحیه

آنچه اکنون در حال رخ دادن است، چه در رفح، چه در خان یونس یا به‌طور کلی در غزه، آوارگی فاجعه‌بار مردم است. نه سرپناهی وجود دارد، نه زندگی، نه آینده‌ای. آوارگی نفرت‌انگیز است. وقتی مردم از مکانی به مکان دیگر نقل مکان می‌کنند، یعنی می‌خواهند زندگی کنند. آنها به پول نیاز دارند. پس‌انداز خود را از دست داده‌اند.
کشتار دست کم ۴۵ فلسطینی در یک منطقه به اصطلاح انسانی در نزدیکی شهر رفح باعث خشم و انزجاری فراگیرتر از حوزه خاورمیانه شده است. با این حال انتظار می‌رود حملات اسرائیل همچنان ادامه یابند و شاهدان عینی گفته‌اند چند تانک اسرائیلی روز سه‌شنبه در مرکز رفح شناسایی شده‌اند. این اتفاق بعد از آن رخ داده که دادستان دیوان بین‌المللی کیفری درخواست حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ را از بابت جنایات جنگی داد و سپس دیوان بین‌المللی دادگستری نیز به صورت جداگانه حکم داد این رژیم حمله به رفح را متوقف کند. مدتی بعد از صدور این احکام از سوی دیوان‌های لاهه به نظر رسید که رژیم صهیونیستی مدت کوتاهی از شدت حملاتش به رفح کم کرد اما به این رویه با بمباران چند روز پیش تل السلطان و ایجا..

آیا کیهان و اطلاعات یک رسانه موفق هستند؟

در بین اهالی رسانه و سایرین، معمولا به این نکته توجه می شود که:«مگر کیهان چقدر تیراژ دارد؟». و در ادامه:« روزنامه ای که تیراژش کم است و خریدار ندارد، اهمیتی دارد چه بنویسد یا نه؟».
واقعیتش چنین نیست. وقتی صحبت از برند می شود و پای برندِ با اصالت مطبوعاتی وسط می آید روزنامه های قدیمیِ در حال انتشاری مثل اطلاعات،کیهان،خراسان،ابرار،خبر،ایران، همشهری و…حتی اگر در اوج نباشند،حتی اگر متوسط یا ضعیف باشند باز هم مورد توجه هستند.
حال اگر این روزنامه، کیهان یا اطلاعات باشد -که سرپرستان آن توسط عالی ترین مقام کشور منصوب می شوند- این اهمیت،ارزشی مضاعف می یابد و هر نکته ای،حرفی، تیتری، سوتیتری،روتیتری، سرمقاله ای، یادداشتی،عکسی،طرحی، اشتباهی،غلطی، درستی، خلاصه هر کاری انجام دهند زیر ذره بین هستند و کارها و اعمالشان نقد و بررسی می شود.
من معتقدم در شرایط فعلیِ روزنامه کیهان با حسین شریعتمداری، هرچند از نگرش چاپ و گرافیک و ظاهر ضعیف و ایرادهای بسیاری به آن وارد است اما حتی اگر همین کیهان روی کاغذ باطله هم چاپ و منتشر شود، حتی اگر به صورت یک بولتن خیلی ساده دمِ دستی هم توزیع شود، باز یادداشت ها، تیتره..

مفاد سوگندنامه رئیس جمهور جنبه ی تشریفاتی دارد یا موجب تکلیفی است قانونی؟

وکلای دادگستری پیش از پوشیدن ردای وکالت سوگند یاد می‌کنند تا جز عدالت و احقاق حق منظوری نداشته،برخلاف شرافت وکالت اقدام و اظهاری نکنند و سپس ذیل سوگندنامه را امضاء می کنند. برخلاف تصور برخی افراد که مراسم تحلیف و یاد کردن سوگند را یک مراسم تشریفاتی،بدون ضمانت اجرا می‌دانند،در مقررات انتظامی کانون وکلا پروانه‌ی وکالت وکیلی که مرتکب نقض سوگند شده باطل می‌شود،تعریف چنین ضمانت اجرای سنگینی موید اهمیت رعایت مفاد سوگندنامه‌ نزد جامعه ی وکالت است که به همین سبب وکلا در پایان سوگندنامه شرافت خویش را وثیقه‌ی عمل به سوگندنامه می‌گذارند.
با این مقدمه و به بهانه ی برگزاری مراسم تحلیف نهمین رئیس جمهور ایران، این پرسش قابل تامل است که چنانچه رئیس جمهور در دوران تصدی مقام ریاست جمهوری مرتکب رفتار و عملکردی برخلاف مفاد سوگندنامه شد،تکلیف چیست؟ کدام مرجع یا مستند قانونی ملاک و معیار شناسایی چنین رفتاری است ؟ کدام مرجع حکومتی،سیاسی یا قانونی صالح به تعرفه‌ی چنین رفتاری است؟آیا سوگندنامه‌ی رئیس جمهور جنبه‌ی تشریفاتی دارد یا اینکه عمل به سوگندنامه جزء تکالیف قانونی رئیس جمهور است؟
بنا بر اصل ۱۲۱ قانون ..

چرا نباید در هواپیما کفش‌های خود را در بیاوریم؟

یکی از عاداتی که بسیاری از افراد در هواپیما و به خصوص در پروازهای طولانی دارند، درآوردن کفش‌ها است. با این حال کارشناسان صنعت هوایی می‌گویند شاید این کار مناسبی نباشد.
به گزارش خبرآنلاین، پاتریک اسمیت، خلبان، در این باره می‌گوید: «کابین‌ها قبل از هر پرواز تمیز می‌شوند. اما وقتی پرواز بعدی بلافاصله باید انجام شود و شما فقط ۱۵ یا ۲۰ دقیقه زمان برای نظافت وقت دارید، درآوردن کفش‌ها با توجه به مشکلاتی که ایجاد می‌کند یک جور بی‌مبالاتی است.»
به نقل از یورونیوز،‌ حتی در سال‌های پس از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، زمانی که همه ما بیش از هر زمان دیگری از اقدامات بهداشتی و اهمیت آلودگی اشیاء آگاه بوده‌ایم، هیچ تضمینی وجود نداشت که خطوط هوایی تمیزکاری مورد انتظار را انجام دهند. در واقع این نظافت بین پروازها می‌تواند تنها در حد بیرون ریختن زباله‌ها و پاک کردن دستگیره‌های در باشد و نه چیزی بیشتر.
اگر یک هواپیما بیش از هشت ساعت توقف داشته باشد، آن وقت شرکت هواپیمایی یک نظافت اساسی را انجام می‌دهد. در جریان این کار بالشتک‌های صندلی‌ها برداشته می‌شوند، صندلی‌ها با جاروبرقی تمیز می‌شوند و موکت سراسر ..

فواید و عوارض مکمل آمینو اسید

آمینو اسید ها اجزای سازنده پروتئین هستند. پروتئین ها متشکل از زنجیره های بلندی از آمینو اسید ها هستند. بدن شما هزاران پروتئین مختلف دارد که هر کدام وظایف مهمی دارند. هر پروتئین متشکل از آمینو اسید خاص خود است و نیز این عوامل باعث می شود که پروتئین اشکال متفاوتی داشته باشد و عملکردهای متفاوتی در بدن شما داشته باشد.
شما می توانید آمینو اسید ها را مانند حروف الفبا در نظر بگیرید. وقتی حروف را با یکدیگر ترکیب می کنید، کلمات متفاوتی می سازید. همین امر در مورد آمینو اسید ها نیز صدق می کند وقتی آنها را به روش های مختلف ترکیب می کنید، پروتئین های مختلفی می سازید.
انواع مختلف آمینو اسید ها بدن شما برای عملکرد صحیح به ۲۰ نوع آمینو اسید مختلف نیاز دارد. این ۲۰ آمینو اسید به روش‌های مختلف ترکیب می‌شوند تا پروتئین‌ها را در بدن شما بسازند.
بدن شما صدها آمینو اسید می سازد، اما نمی تواند ۹ آمینو اسید مورد نیاز شما را بسازد. این آمینو اسید ها ضروری نامیده می شوند. شما باید آنها را از غذایی که می خورید دریافت کنید و یا از مکمل آمینو اسید.
۹ اسید آمینه ضروری (Essential Amino Acids) عبارتند از:
هیستید..

بدبینانه ترین سناریو ؟

اول اصل خبر بشرح زیر که قابل جستجو در اینترنت می باشد:
توانیر: مصرف برق از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده هم عبور کرد
همکاران صنعت برق برای تابستان امسال سه سناریو با درصد رشد متفاوت پیش بینی و برای تامین هر سه سناریو آمادگی و پیش بینی لازم را انجام داده بودند.
اکنون و در این روزها با افزایش دمای بی‌سابقه و با نزدیک شدن به مرز تقاضای ٨٠ هزار مگاواتی از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده صنعت برق هم عبور کردیم./تسنیم
بدون شک اگر امتحان درس مدیریت بحران و سناریو نویسی بود عزیزان توانیر نمره مردودی می گرفتند. چگونه می شود گفت که ما نظام برق رسانی کشور را می شناسیم، متولی آن هستیم و برای آن برنامه داریم و مهمتر از همه سه سناریو داشتیم که هر سه جواب نداد و بد بینانه ترین آنها هم شکست خورد ! متاسفانه در این حالت نمره قبولی هم برای راه حل نمی توان داد.
تمامی کشور متکی به این سناریو های از پیش تعیین شده مسئولان می باشد البته دست عزیزان زحمت کش و پر توان صنعت برق درد نکند، من ترسم از زلزله تهران و سناریو شهرداری تهران است که مثل همین برآورد خیلی با واقعیت تفاوت دارد !
در خصوص فداکا..

برای فعالیت در فضای مجازی باید شناسه فضای مجازی بگیرید!

دولت چین به‌خاطر رویکرد ضد دموکراتیک خود در اعمال محدودیت‌های شدید بر اینترنت مشهور است. اخیرا نیز چین قصد دارد با صدور شناسه فضای مجازی برای همه شهروندان تمامی فعالیت‌های آنها را کنترل کند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، چین تقریبا ۱.۵ میلیارد نفر جمعیت دارد و بخش زیادی از این افراد از خدمات اینترنتی بهره می‌برند. همچنین این کشور توانسته در عرصه‌های مختلف پیشرفت قابل توجهی را تجربه کند؛ اما اخیرا طرح جدیدی توسط وزارت امنیت عمومی و کنترل فضای مجازی چین ارائه شده است که شهروندان را موظف به تهیه شناسه فضای مجازی می‌کند.
تلاش دولت چین برای کنترل هرچه بیشتر فضای مجازی با صدور شناسه اختصاصی برای کاربران اینترنت پیشتر در اخبار فناوری بارها مشاهده شده بود که دولت چین حضور شرکت‌های مختلف بین‌المللی در این کشور را به پذیرفتن برخی محدودیت‌ها مشروط کرده است. محدودیت‌هایی که باعث می‌شوند آزادی افراد سلب شده و تمامی فعالیت‌ها تحت‌نظر قرار گیرند. همچنین تمامی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی موظف هستند داده‌های مربوط به فعالیت کاربران را جمع‌آوری کرده و موقع نیاز در اختیار ..

حضور در مراسم معارفه و تودیع در فرهنگستان علوم پزشکی ایران

چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳ شمسی با حضور آقایدکترسید علیرضا مرندی؛ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران ، در کنار جمعی از اعضای فرهنگستان علوم پزشکی در سالن مجمع عمومی این نهاد مراسم تودیع جناب دکتر سبم فروش ، و معارفه جناب دکتر محمد حسین نیکنام به عنوان رییس گروه قرآن ، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی ایران برگزار گردید.

در این همایش علاوه بر تعدادی از اعضای فرهنگستان ، میهمانانی از میان نخبگان قرآنی کشور نیز حضور داشتند.
دکتر مرندی در آغاز آیین معارفه رئیس جدید گروه قرآن، عترت و سلامت ، از تلاش ها و زحمات دکتر سیم فروش که سالها هدایت گروه قرآن، عترت و سلامت را بر عهده داشتند تقدیر کرد و گفت: هنگام تغییر اساسنامه فرهنگستان علوم پزشکی در سال ۱۳۹۱ دکتر سیم فروش پیشنهاد تاسیس این گروه را دادند و به لطف پروردگار ، این گروه تا امروز با رشدی قابل تحسین مشغول فعالیت است.

دکتر مرندی در باره اهمیت آشنایی با معارف اصیل دینی گفت: متاسفانه ما پزشکان فقط درمان را آموخته‌ایم و توجه به نیازهای معنوی انسان و حتی مباحثی ضروری همچون پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقاء سلامت را در نظام آموزشی خود نیاموخته‌ایم…

ننگ بزرگ کنگره آمریکا

واشنگتن پایتخت آمریکا که به نام بنیان گذار جمهوری آمریکا نامگذاری شده،در طول تاریخ شاهد حمایت کاخ سفید از جنایتکاران و نقض حقوق انسان های بیگناه بوده است.بیشترین جنایات آمریکا در دوره همین جُرج واشنگتن، رخ داد؛ زمانی که به دستور مستقیم او ۲۸ شهر از ۳۰ شهر اصلی قوم سرخ‌پوست «سینیکا» در ظرف پنج سال بکلی ویران و با خاک یکسان شدند و اقوام سرخ‌پوست هنوز وی را نویرانگر شهرهام می نامند. رئیس جمهور آمریکا معتقد بود که «گسترش تدریجی شهرک های سفید پوست نشین مستلزم آن است که سرخ‌پوستان وحشی همانند گرگ ها، از مناطق سکونت خود فرار کنند چون گرگ ها و سرخ‌پوستان هر دو موجودات درنده هستند”. یکی از رهبران قوم سرخ‌پوست “اروکوا” در دیدار با جرج واشنگتن به او می گوید: “هنگامی که نام و یاد تو به میان می آید زنان ما از شدت ترس به پشت سرخود نگاه می کنند و رنگ چهره آنان زرد می شود… کودکان از شنیدن نام تو از شدت ترس به گردن مادرانشان آویزان می شوند”. جرج واشنگتن به خاطر این جنایات بارها مورد حمایت و تقدیر دولت و کنگره آمریکا قرار گرفت.
حالا در همین شهرِ واشنگتن،کنگره آمریکا به استقبال یک جنایتکار جنگی شناخته..

اندر تفاوت کاپشن احمدی نژاد و پزشکیان

. هر دو گروه با همه اختلاف هایی که دارند بر سر این که کاپشن لباس مناسبی برای آقای پزشکیان نیست و برای به دست آوردن دل عامه مردم از آن استفاده می شود توافق دارند. من با این که با رعایت آداب و رسوم و پرنسیب و حفظ شان و منزلت منتخب مردم به شدت موافقم اما بین این کاپشن پوشیدن و آن کاپشن پوشیدن فرسنگ ها فاصله می بینم. اگر یادتان باشد روزگاری سعید قاسمی گفت مردم به احمدی نژاد رای دادند چون هم شکل آن ها بود. سعید قاسمی البته حرف های دیگری هم در اثبات این ادعایش زد که صراحتا توهین به مردم بود. با آن حرف ها کاری ندارم اما احمدی نژاد اگر بین عده قابل توجهی از مردم طرفدار داشت به دلیل همان شباهتی بود که با آن ها داشت. البته معجزه هزاره سوم هیچ گاه پایگاه اجتماعی نداشت و هنوز هم ندارد. این که چهار نفر از سر و کول هم بالا بروند تا با رئیس جمهور اسبق این مملکت عکس یادگاری بگیرند اسمش پایگاه اجتماعی نیست. احمدی نژاد اگر محبوبیتی جدی در بین توده های مردم داشت باید در یازده روز خانه نشینی اش واکنشی از خودشان نشان می دادند و یا بعد از خط و نشان های متعددی که برای سران مملکت می کشید اتفاقی می افتاد. اما ..

مشکل عجیب و خطرناک هیوندای سانتافه / عکس

هیوندای ۱۲۳۴۹ دستگاه کراس اوور سانتافه را که ممکن است در حین پارک حرکت کرده و حتی واژگون شوند، فراخوان داده است.
به گزارش خبرآنلاین،این فراخوان پس از گزارش‌های متعدد مبنی بر حرکت ناخواسته خودرو صورت گرفته و بر مدل بازطراحی شده ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارد.

به گفته گزارش فراخوان ایمنی، این خودروها به یک جعبه‌دنده دوکلاچه مجهز هستند که در حالت عادی به دلیل نرم‌افزار کنترل گیربکس معیوب، ممکن است آسیب ببیند. این نقص می‌تواند به‌طور ناخواسته کلاچ‌ها را درگیر کند و به گیربکس آسیب برساند. اگر این امر اتفاق بیفتد، خودرو ممکن است حتی در هنگام پارک حرکت کرده و واژگون شود.
در گزارش «سانتافه جدید نیامده به مشکل خورد» بیشتر در این باره بخوانید.
۵۸۵۸

نکاتی در مورد اظهارنامه مالیاتی تبصره ماده ۱۰۰

در خصوص دستورالعمل موضوع ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره آن که توسط سازمان امور مالیاتی صادر شده نکات بسیار مهمی را که در این دستورالعمل به آن پرداخته شده خدمت هموطنان محترم عرض می‌کنم امیدوارم که مورد توجه شما قرار بگیرد.
اولاً منظور از تبصره ماده ۱۰۰ چیست؟ در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتی مستقیم به سازمان امور مالیاتی اجازه داده شده که برای برخی از مشاغل مالیات عملکرد هر سالی را به صورت مقطوع تعیین کنند در این دستورالعمل در واقع سه روش برای پرداخت مالیات و یا بهتر بگوییم محاسبه مالیات در نظر گرفته شده است.
یکی استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ که متعاقبا جزئیاتش را خواهیم گفت ، دوم تهیه تراز اظهارنامه پیش فرض که توسط سازمان برای مودیانی که مشمول باشند بارگذاری خواهد شد که بعد جزئیات آن را نیز بیان می نماییم و سومین روش ارائه اظهارنامه توسط خود مودی می باشد. لازم است بدانیم چه کسانی در شمول این تبصره قرار می‌گیرند؟ مطابق این دستورالعمل در واقع صاحبان مشاغل گروه دوم و سوم که در اجرای آیین نامه موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات‌ها طبقه بندی شدند مشمول این دو گروه خواهد بود. پس مشمولین گروه ا..

اپل قیمت آیفون را در این کشور آسیایی کاهش داد!

در بحبوحه‌ی کاهش فروش آیفون در چین، اپل قیمت آیفون‌ها را در هند کاهش داد
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، پس از اینکه دولت هند تعرفه‌ی واردات گوشی‌های هوشمند را از ۲۰ به ۱۵ درصد کاهش داد، اپل قیمت مدل‌های آیفون پرو را ۳ تا ۴ درصد در این کشور کاهش داد. قیمت آیفون‌های ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ ساخت هند ۳۰۰ روپیه (حدود ۳٫۶ دلار) و قیمت آیفون SE حدود ۲,۳۰۰ روپیه (۲۷٫۵ دلار) و قیمت آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس تا ۶,۰۰۰ روپیه (۷۲ دلار) کاهش پیدا کرد.
این اولین باری است که اپل قیمت مدل‌های پرو نسل فعلی را در هند کاهش می‌دهد. کاهش قیمت در هند با کاهش تقاضا برای آیفون در چین هم‌زمان شده است و به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد کسری درآمد در چین را با افزایش فروش در هند جبران کند.
شرکت تحقیقاتی بازار Canalys اخیراْ اعلام کرد که فروش گوشی‌ آیفون در چین در سه‌ماهه‌ی منتهی به ژوئن (خرداد و تیر) درمقایسه‌با سال قبل ۶٫۷ درصد کاهش یافته است. Canalys می‌گوید: «اپل در سرزمین اصلی چین در تنگنا قرار گرفته است.»
برای کاربران هندی کاهش قیمت همیشه خوشایند است؛ اما درمقابل، آیفون‌ها در هند با قیمت گران عرضه می‌شوند…

“دولت سایه” ؛ حزب یا باند سیاسی؟

آقای پناهیان ضمن انتقاد از فقدان حزب در کشور “دولت سایه” را یک حزب سیاسی دانست و از اقدامات آنها تمجید کرد.اما واقعیت این است که این تشکیلات نمی‌تواند حزب باشد زیرا احزاب سیاسی دارای ویژگی‌های زیر هستند:
۱_مرامنامه و اساسنامه شفاف و در دسترس دارند ۲_موسسین با انتشار مرامنامه واساسنامه علاقمندان و طرفداران خود را به عضویت دعوت می‌کنند.
۳_ پس از عضوگیری، هرم سازمانی حزب تشکیل می‌شود.
۴_ رهبران حزب از پایین به بالا و توسط اعضا انتخاب می‌شوند.
۵_احزاب سیاسی دارای شفافیت مالی هستند.
۶_بر اساس قوانین کشور باید احزاب از وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب مجوز دریافت کنند.
این در حالی است که “دولت سایه” هیچ یک از ویژگی‌های فوق را ندارد.
من ۱۳ سال پیش در یادداشتی تحت عنوان” کالبدشکافی باندهای سیاسی” نوشتم :”در خلا احزاب بالغ سیاسی معمولاً باندهای سیاسی ایجاد و رشد می‌کنند” و در آن یادداشت ویژگی‌های باندهای سیاسی را برشمردم. به نظر می‌رسد این ویژگی‌ها بیشتر از حزب سیاسی بر “دولت سایه” تطبیق دارد:
۱_ باندهای سیاسی معطوف به قدرت تشکیل می‌شوند.
۲_ باندهای سیاسی مرامنامه و اساسنامه مدون ،شفاف،..

حضور در دسته ( شاه حسین ) گویان آذری های تهران 

مداحان آذری در جمع شخصیت های بازار و جز این های آذری زبان مقیم تهران ، با سنت زیبای مراسم شاه حسین گویان در دسته ای بیش از هزار نفری ، زمین و زمان را در بازگویی از مصائب سالار شهیدان ، به لرزه در می آورند!

در سرتاسر خیابان ولی عصر جنوبی ، تا میدان منیریه ، هزاران نفر در دو سوی خیابان از زن و مرد و کودک و جوان ، سیاه پوشان ، همه با این دسته حسینی به عزاداری می پردازند!

زیبا آن که در میدان منیریه این دسته گسترده با آرایش زیبایی که از سنت های ویژه این رژه به اصطلاح آذریان ، آنچنان هنرمندانه و تخصصی در میان یکدیگر و با نظمی ویژه گرد آمده و دایره ای همچون گوشه ای از آستان حسینی را بوجود آورده و به عزاداری می پردازند.
‎در پایان این مراسم ،امسال پرچم متبرک و مقدس گنبد مطهر حضرت عباس علیه السلام ، ساقی لب تشنگان کربلا را در این جمع به اهتزاز در آوردیم که خود بر شور و احساس و تاثر عزاداران و حاضران افزود.

مراسم عزاداری سنتی «شاه حسین گویان» با حضور عاشقان عزادار اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم، هر شب در هیئت چهارده معصوم برگزار می‌شود.
‎شاه‌حسین‌گویان نوعی مراسم مذهبی است که در ایام عزا ..

هوای مهدی طارمی را داشته باشیم اما واژه ها را نکشیم!

ما ایرانی ها خوشحالیم که در فصل جدید «سری آ» می توانیم بازی های مهدی طارمی را ببینیم،آن هم در تیم قهرمان. احتمال زیاد می دهیم او نسبت به سردار آزمونِ فصل قبلِ رُم، مهره درخشان تر و قابل اطمینان تری باشد.
با این حال از همین حالا نباید انتظارها را از مهدی طارمی بالا برد. نباید بزرگنمایی کرد و نباید هنوز «سری آ» آغاز نشده، در به کار بردن واژه ها دست و دلبازی کرد.
اگر مثلا الان که طارمی در بازی تدارکاتی اینتر با تیمی ناشناخته به نام «پرگولتزه» یک گل زده، تیتر نزنیم:«کولاک طارمی در اینتر ادامه دارد».
گل زدن طارمی اتفاق خوبی است اما فکر نمی کنم زدن یک گل به تیمی ناشناس، کولاک باشد.
مخاطب با دیدن این تیتر گمان می کند طارمی در برابر تیمی لااقل متوسط دو سه گل زده که از واژه کولاک استفاده شده،قدر واژه ها را بدانیم و آنها را به سرعت خرج نکنیم.
باور بفرمایید اگر الان برای تک گل طارمی به تیمی گمنام بنویسیم «کولاک» فردا که انشالله طارمی به تیم های بزرگ اروپا مثل میلان و رئال و بارسلونا گل زد چه می خواهیم بنویسیم؟ حتما با کمبود واژه مواجه می شویم،نمی شویم؟!
حکایت این مدل تیترزدن ها مانند حکایت ..

۶ تاثیر بدنسازی بر صورت و زیبایی آن

در حوزه تناسب اندام و ورزش، بدنسازی به عنوان رشته‌ای برجسته می‌شود که نه تنها فیزیک بدنی را شکل می‌دهد، بلکه افراد را از درون متحول می‌کند. در حالی که تمرکز اغلب به سمت رشد عضلانی چشمگیر و توانایی بدنی به دست آمده از طریق بدنسازی متمرکز می‌شود، یک بعد جذاب وجود دارد که اغلب از کانون توجه فرار می‌کند، تاثیر بدنسازی بر صورت و زیبایی چهره. فراتر از ماهیچه‌های تراشیده شده و هیکل شاخص، سفری نهفته است که به طرز ماهرانه‌ای چهره را تغییر می‌دهد.
بدنسازی گواهی بر پتانسیل انسان برای دگرگونی است، هم از نظر فرم بدنی و هم از نظر قدرت ذهنی. از آنجایی که افراد خود را متعهد به تمرینات تمرینی سخت، برنامه‌های غذایی دقیق و نظم و انضباط تزلزل ناپذیر می‌کنند، سفری را آغاز می‌کنند که نه تنها بدن بلکه کل وجودشان را نیز تغییر می‌دهد. با این حال، در میان تمرکز بر رشد عضلانی و افزایش قدرت، تأثیر آن بر ظاهر صورت یک جنبه جذاب است که ارزش کاوش را دارد.
در این مقاله از داروخانه آنلاین داروهلپ، ما به رابطه چندوجهی بین بدنسازی و زیبایی صورت می‌پردازیم و تغییرات ظریف و در عین حال عمیقی را که در نتیجه این سفر دگرگون ..

مقایسه تیم‌های المپیک ایران و ترکیه!

این روزها در بسیاری از سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، شاهد انتقادات گسترده از طراحی لباس اعضای کاروان ورزشی ایران در المپیک پاریس هستیم. انتقادات، منصفانه و راست و ریست است. پیداست وزارت ورزش و کمیته المپیک، حال و روز خوبی ندارد و نگرش مدیریتی و کفایت و زیبایی شناسی آقایان و خانم‌های مربوطه، در هیمن حد بوده است. نه به آن همه گلدوزی و آویزه‌های اغراق‌آمیز و گرانقیمت کاروان مغولستان، نه به این روپوش‌های تزریقاتی و کت‌های بی‌شکل و شمایل کاروان ما.
راستش را بخواهید، من ورزشکار نیستم. پیاده روی می‌کنم و با همسرم به طور مرتب کوه می‌رویم اما اهل ورزش حرفه‌ای نیستم و از شما چه پنهان، مقادیری شکم و پهلو هم دارم. ولی چیزی که می‌خواهم بنویسم، از منظری دیگر است و ارتباطی با اطلاعات ورزشی ندارد. می‌خواهم دو کاروان ورزشی ایران و ترکیه در المپیک پاریس را با هم مقایسه کنم.
اگر از من بپرسید: چرا در بسیاری حوزه‌ها، ایران و ترکیه را با هم مقایسه می‌کنی؟ عرض می‌کنم: شباهت‌های بسیاری بین ایران و ترکیه وجود دارد. ما ۸۵ میلیون نفر هستیم، ترکیه هم ۸۵ میلیون نفر. از لحاظ فرهنگی هم شباهت‌های فرا..

اینترنت ماهواره‌ای ایرانی به زودی فعال می‌شود!

رئیس سازمان فضایی ایران، در یک نشست خبری از برنامه ریزی توسعه اینترنت ماهواره‌ای بومی منوط به همکاری یک شریک بین‌المللی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، طبق آخرین اخبار داخلی، آخرین نشست خبری سازمان فضایی ایران در زمان ریاست سرپرست فعلی این سازمان دیروز برگزار شد و در حاشیه آن به مباحث گسترده‌ای از جمله توسعه زیرساخت، گسترش علوم و اکتشافات فضایی، توسعه کاربردها، توسعه صنعت ماهواره و صنعت پرتاب و مدارگذاری پرداخته شد. در حاشیه این جلسه، حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به پیشرفت های اخیر حوزه قضایی کشور، از برنامه‌ریزی برای توسعه اینترنت ماهواره‌ای بومی خبر داد.
ارائه اینترنت ماهواره‌ای بومی با همکاری یک شریک بین‌المللی امکان پذیر است حسن سالاریه در مورد ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای بومی در کشور گفت: در این زمینه ما با دو مسیر مواجه هستیم. یکی مسیر استفاده از ماهواره‌های ژئو است که در ارتفاع بالا قرار می‌گیرد. مسیر دوم هم استفاده از منظومه‌های ماهواره‌ای است. هر دو در حال پیگیری‌اند. به عنوان مثال در مورد منظومه‌های ماهواره‌ای با همین قرارداد..

رذالت‌های کوچک هیولایت می‌کنند!

این امیرحسین فتحی است که در چند قدمی‌مان، جلوی تمام نزدیک به ۳۰۰ نفر ایستاده و شاید یکی از بهترین مونولوگ‌های زندگی‌اش را ادا می‌کند. یک ساعتی بعد از اولین مونولوگش در قامت یک جهان‌پهلوان. حالا که ماهیتش عریان شده برای تک تک‌مان.
اینجا سالن نمایش ملک است، یک بلک باکس که اقلا ۴۰ پله‌ای پایین‌تر از سطح خیابان ملک است. جایی که موبایل‌ها آنتن ندارند اما کارگردان نمایش از همه می‌خواهد که موبایل‌های‌شان سایلنت باشد و فیلم نگیرند. از همه ما که نشسته‌ایم به تماشای «نیوجرسی» نمایشی به کارگردانی سعید دشتی.
شاید خیلی‌های‌مان به هیجان دیدن محمد لاریان که روی صحنه آمده به تماشای این کار آمده‌ایم. محمد لاریان خواننده پر طرفدار گروه سیریا، همان پسر گوشت شیرین بوشهری که با دلی دلی شعر یادم رفت ستاره شده است.
در وصف کار چند نقد مثبت خوانده‌ام. چند تمجید هم شنیده‌ام درباره خلق موقعیتی که به‌واسطه سازه‌ای فلزی پدید آمده است. منشوری قائم‌الزاویه که جزء به جزء آن لوکیشنی از مسیر اتفاقات داستان است.
اما در واقعیت آنچه روی صحنه رخ می‌دهد بسیار ارزشمندتر از آن است که در یک سازه فلزی خلاصه شود. قصه‌ای ق..

جنگنده اف ۲۲ به سلاحی مرگبار مجهز شد

لاکهید مارتین جزئیات جدیدی در مورد موشک هایپرسونیک ماکو منتشر کرده که وعده می‌دهد اولین سلاح هایپرسونیک در جهان باشد که از F-۲۲ رپتور شلیک می‌شود.
امیرمسعود عابدین_ موشک جدید لاکهید مارتین به نام ماکو، به مدت هفت سال در دست توسعه بوده و توسط مقامات لاکهید، به‌عنوان یک سیستم تسلیحاتی چندگانه با قابلیت حمله دریایی، دفاع ضد هوایی و انواع دیگر عملیات‌ حمله سطحی معرفی شده است.
موشک‌های هایپرسونیک سلاح‌هایی هستند که قادر به دستیابی به سرعت‌های پایدار بیش از ۵ ماخ در حین مانور هستند. علاوه بر سرعت زیاد، تغییرات غیرقابل‌پیش‌بینی مسیر نیز رهگیری این سلاح‌ها را بسیار دشوار می‌کند.

سرعت و مانور بالای ماکو این امکان را به آن می‌دهد تا به سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته نفوذ کند و با اهدافی با سرعت مافوق صوت یا کمتر از آن، بسته به نیاز مأموریت درگیر شود».
در مجموع حدود ۳۵ میلیون دلار در سه قرارداد توسعه جداگانه برای ساخت این موشک، به لاکهید مارتین اعطا شد. هدف این بود که سلاحی به کار گرفته شود تا بتواند به‌طور مؤثر با اهداف ضد دسترس منطقه چین در اقیانوس آرام درگیر شود.

موشک‌های هایپرسونیک بیش ا..

کابینه پزشکیان و چالش‌های «دولت اجتماعی»

گرچه دولت چهاردهم باید از ابتدای آغاز به کار خود با چالش‌های اقتصادی که امروز نخستین اولویت در مطالبات مردم است، مواجه شود و در صدد رفع این چالش‌های ریشه‌دار برآید، با این حال باید به رویکردهای سیاسی و فرهنگی دولت چهاردهم نیز توجه جدی داشت. اما مهم‌تر از این حوزه‌ها، دولت مسعودپزشکیان را باید دولتی اجتماعی قلمداد کرد. دولتی که قصد دارد با پشتوانه رأی اقشار مختلف مردم، بیشترین هم‌افزایی اجتماعی و ملی را در جامعه اصیل ایرانی ایجاد کند و برای رسیدن به این هدف بزرگ، حوزه‌های رفاه و سلامت را باید مهم‌ترین بازوهای رئیس جمهور منتخب برشمرد که تاثیر مستقیم و قابل توجهی در افزایش سطح رضایتمندی جامعه دارد.
از سوی دیگر، مرور مواضع و نقدهای صریح پزشکیان در مناظرات انتخاباتی و ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اخیر به ویژه در سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه زنان، ارتباطات و دیگر مسائل روز جامعه نیز اینتوقع را نه تنها در جامعه رأی دهنده به رئیس جمهور منتخب بلکه در آحاد اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده‌است که اصلاح سیاست‌ها و رویکردهای گذشته در اینحوزه‌های مهم نیز باید در آینده‌ی دولت وی از جایگاهقابل ملاحظه..

خودروهایی که از دل جنگ به خیابان‌ها راه یافتند /عکس

در برهه‌ای از تاریخ صد ساله خودرو، هر خودروساز با عرضه وسایل نقلیه ویژه به موفقیت کشور خود در میدان جنگ کمک کرده است. چه یک وانت بار سبک باشد یا سنگین، همه آن‌ها می‌توانند در استقرار نیروها، انتقال تجهیزات یا صرفاً به‌عنوان وسایل نقلیه پشتیبانی، مفید و کمک‌کننده باشند.
امیرمسعود عابدین_برخی از وسایل نقلیه نظامی، ویژگی‌های بسیار خاصی دارند، مانند خودروهایی که جهت شناسایی نشدن یا برای خارج کردن پرسنل و تجهیزات، می‌توانند از جاده‌های بسیار صعب‌العبور عبور کنند. آنچه در زیر می‌آید، لیستی از سه خودروی نظامی آزمایش شده در نبردها است که از خودروهای تولیدی الهام گرفته شده‌اند و یا پس از آن در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.
مرسدس بنز G کلاس

توسعه گِلَندواگن در سال ۱۹۷۲ به درخواست شاه ایران که به دنبال یک خودروی آفرودی درجه نظامی بود، آغاز شد. آزمایش نمونه اولیه در سال ۱۹۷۴ در مناطق شدید آب و هوایی مانند صحراها و قطب شمال آغاز شد. تولید این خودرو در سال ۱۹۷۵ در کارخانه Magna-Steyr در گراتس اتریش، جایی که این خودرو هنوز هم در آنجا ساخته می‌شود، آغاز شد.
مرسدس بنز G کلاس زندگی خود را به‌عنوان یک خ..

بایدن را قدرت رسانه کنار گذاشت

برای پرداخت شارژ ماهیانه منزل به نزد مدیر مجتمع ساختمانی رفته بودم. خانمی است بددهن و خشن که کل مجتمع از او حساب می برند. (از تیپ طرفدارهای ترامپ). سر صحبت را باز کرد و به سیاست کشاند. در میانه صحبتهایش حرف جالبی زد. گفت: «گاهی با دوستانمان که دورهم جمع می شویم می گوئیم ایکاش ممکن بود که زمان به عقب برگردد. ما آرزوی آن آمریکای دهه هشتاد (میلادی) و آن روزهای خوب را داریم. ایکاش دوباره روزگاری برقرار می شد که توئیتر نبود و اصلا اینترنت نبود(!). آن روزهای خوب کاش دوباره بر می گشت»
ولی واقعیت این است که زمان به عقب باز نمی گردد. توئیتر و ‌شبکه‌های اجتماعی یک «رکن» اساسی این دنیای جدید است. دنیایی که دیگر آبِ خوش از گلوی هیچ سیاستمداری براحتی پائین نمی رود. این مدت اخیر وحشی‌ترین گفتگوها و تندترین نقدها در فضای توئیتر درباره جو بایدن در جریان بود. شاید اگر روزگارِ سنتی دهه هفتاد و هشتاد میلادی برقرار بود، «ضعفهای جو بایدن» اینگونه پررنگ نمی شد. شاید به روال سنتی، دموکراتها می توانستند «۲ دور» قدرت را در دست داشته باشند و بعد نوبتِ جمهوریخواه ها!
ولی خیر! مردم لحظه به لحظه اخبار را در توئی..

ساخت بتن با ضایعات برنج! / عکس

محققان به دنبال استفاده از خاکستر پوسته برنج به عنوان جایگزین بخشی از سیمان در صنعت ساختمان‌سازی هستند و هدف آنها یافتن جایگزین‌های سازگار با محیط زیست برای سیمان سنتی است.
به گزارش خبرآنلاین، در این مطالعه از هوش مصنوعی برای توسعه مدل‌های پیش‌بینی کننده مقاومت بتن خاکستر پوسته برنج(RHA) استفاده شد که جایگزینی سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه برای روش‌های سنتی است.
به نقل از ایسنا، این گروه که متشکل از محققانی از ۱۰ دانشگاه است، ادعا می‌کند که خاکستر پوسته برنج که سرشار از سیلیس است، دارای ترکیب شیمیایی است که آن را جایگزین مناسبی برای سیمان در بتُن می‌کند.
به منظور توسعه مدل‌های پیش‌بینی‌ کننده مقاومت فشاری بتُن خاکستر پوسته برنج(RHA)، این مطالعه از رویکردهای یادگیری ماشینی(ML) استفاده کرد. در مقایسه با رویکردهای سنتی، که اغلب پرهزینه و زمان‌بر هستند، این استراتژی موفق‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.
هدف از این مطالعه کاهش اثرات منفی محیطی مرتبط با ساخت بتن بود. در بیانیه یکی از اعضای شرکت کننده در این مطالعه، آمده است: کارشناسان محیط زیست به شدت معتقدند سیمان باید با ماده‌ای با ردپای کربن کمتر ..

ریاست محترم دولت و مشاوران عالی ملاحظه بفرمایند !

چهل و اندی مقاله در خصوص کرونا و ضعف مدیریت دولتهای قبلی در آن مورد از روز دوم واگیر، بررسی در سوانح مختلف کشور و اعلام کاستی ها، در شهر و شهرسازی و کاهش آسیب پذیری ها، زلزله کشور، مدیریت بحران زلزله و بحرانهای دیگر کشور، در مسکن و ساخت مسکن های مقاوم ارزان، در آموزش و پژوهش و فاجعه مدیریتی در آنها، در اتفاقات بحران زای بیهوده شهرداری ها و بخصوص شهر تهران و بلاخره … البته تمامی آنها الحمدالله مکتوب و با اسم نویسنده در گوگل قابل جستجو است. خداوند خالق اینترنت را رحمت بفرماید. برخی از آنها در آدرس انترنتی:
بصورت کامل :
https://www.khabaronline.ir/service/weblog/nateghi
قابل ملاحظه می باشند.
در اینجا به برخی از آنها که قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری سابق نوشتم با دادن آدرس مقالات فقط، اشاره می کنم. برخی توسط دولت قبل سعی شد که عمل شود و خیلی از آنها اصلا توجه نشد ! امیدوارم مشاوران آقای ریس جمهور و البته جناب دکتر مطالعه بفرمایند.
‏https://www.khabaronline.ir/news/1543658/سخنی-با-رئیس-جمهور-جدید-حتما-شخصا-بخوانید
‏https://www.khabaronline.ir/news/1540700/اولین-اقدام-مهم-ریس-ج..

پزشکیان، حکمرانی و فراموشی

وارد یک فضای سیاسی خبری خاصی شده‌ایم که گویی در این کشور، هیچ موضوعی مهمتر از انتخاب وزرای کابینه‌ی پزشکیان نیست. این حجم از توجه و تامل روی این موضوع، بسیار اغراق‌آمیز است.
ممکن است در شرایط عادی، خیلی‌ها به این نتیجه برسند که یک اتاق فکر سیاسی – امنیتی فوق پیشرفته و کارآمد، عامدانه چنین تابلویی ترسیم کرده و با هدف و نقشه راهی خاص، می‌خواهد تمام نخبگان و کارشناسان و شهروندان کشور، صرفا به این موضوع فکر کنند و به چیز دیگری نیاندیشند. ولی راستش را بخواهید؛ چشمم آب نمی‌خورد! چرا که لااقل برای این تیپ کارها، اتاق فکرهایی نداشته‌ایم که اینقدر حساب شده و دقیق عمل کنند!
دیروز برای اولین بار دیدم که موضوعی غیر از انتخاب وزرای کابینه‌ی پزشکیان، توجه رسانه‌ها را به سوی خود جلب کرد: استفاده رییس جمهور منتخب از عبارت «مشت محکم»، آن هم در شرایطی که به خاطر وضعیت اقتصادی نابه سامان ایران، بخش کثیری از شهروندان رای داده و رای نداده در این دیار، دندان‌های پوسیده دارند و حتی مشت نیمه محکم نیز می‌تواند فک و دندان خیل کثیری از ما را پیاده کند. بگذریم… چرا با این همه تکرار و بسامد در مورد روند انتخاب..

کدامیک جلد تقلبی هفته نامه تایم است؟!

من جلد تایم را دست کاری کردم،تیتر زدم و امضای نسبتا بزرگ کامالا هریس را هم پایین تصویرش قرار دادم. با این کار خواستم نشان دهم چقدر راحت می توان همه چیز را تحریف و دست کاری کرد و افکار عمومی را فریب داد.
در این مواقع یکی از راه های سریع راستی آزمایی، لنز گوگل است.عکس را به لنز گوگل بسپارید تا به فاصله چند ثانیه جلد اصلی را از منبع اصلی ببینید.

برای تشخیص جلد اصلی تایم از جلد تقلبی، تصویر را در گالری گوشی تان ذخیره کنید. بعد آن را وارد گوگل لنز کنید. گوگل لنز تمام تصاویر مشابه را به شما نشان می دهد. طبیعتا تصویر اصلی از سایت منبع را هم خواهید دید. با این کار می بینید که هیچ کدام از جلدهای تایم شبیه جلدی که شما در گوگل لنز جستجو کرده اید نیست و این یعنی تصویر شما تقلبی است.
سه نکته مهم درباره گوگل لنز:
۱-این اپلیکیشن در اغلب گوشی ها موجود است.
۲- خوشبختانه دو سه ماه پیش از بندِ فیلتر در ایران نجات یافت.
۳- با استفاده از مرورگر کروم هم می توانید از گوگل لنز استفاده کنید.
*دانشجوی دکترای ارتباطاات

کشف خوفناک: فراعنه مصر باستان در زیرآب پیدا شدند/ عکس

باستان شناسان حکاکی‌های صخره‌ای با چند فرعون را طی یک سفر به زیرآب در نزدیکی کشف کردند.
تینا مزدکی: در طی یک سفر غواصی در رودخانه نیل، باستان شناسان حکاکی‌های صخره‌ای را کشف کردند که تصاویری از چندین فرعون مصر باستان را به همراه کتیبه‌های هیروگلیف نشان می‌داد. یک گروه مشترک فرانسوی و مصری این حکاکی‌ها را در زیرآب جنوب شهر اسوان در منطقه‌ای پیدا کردند که در زمان ساخت سد بلند اسوان بین سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ زیرآب رفته بود. بااین‌حال، بسیاری از آثار به‌موقع قابل جابجایی نبودند و در پروژه ساخت‌وساز به زیرآب رفتند.
اسوان برای مصریان باستان اهمیت زیادی داشت زیرا در برخی مواقع نزدیک مرز جنوبی کشور بود و تعدادی معابد مهم در نزدیکی آن قرار داشتند. یکی از معابد، معبد ابو سیمبل، مکانی است که دارای چهار مجسمه عظیم از رامسس دوم (زندگی ۱۳۰۳ تا ۱۲۱۳ قبل از میلاد) است که هر کدام حدود ۶۹ فوت (۲۱ متر) ارتفاع دارند. اسوان همچنین خانه مجموعه معبد فیله است، جایی که آخرین کتیبه هیروگلیف مصری در سال ۳۹۴ پس از میلاد نوشته شده است.
وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد که هدف این گروه شناسایی و ثبت کتیبه‌..

آفت دهان چیست و چگونه درمان می شود؟ عوامل به‌وجود آورنده و انواع آن

آفت دهان یا زخم شانکر، زخم‌های کوچک و کم عمقی هستند که در مخاط دهان ایجاد می‌شوند. آفت دهان به صورت یک زخم دهانی سفید یا زرد با حاشیه قرمز شروع می شود و معمولاً بسیار دردناک است و اغلب در غذا خوردن و صحبت کردن ایجاد ناراحتی می کند. در این مقاله به علل به وجود آمدن آفت و روش های درمان آن می پردازیم.
آفت دهان چیست؟ آفت دهان یک زخم کوچک، کم عمق و باز در دهان است که می تواند باعث ناراحتی در غذا خوردن و صحبت کردن شود. زخم دهان یا زخم آفتی، یک زخم باز سفید یا زرد با حاشیه قرمز است و احتمال دارد روی لثه، زبان، سقف دهان یا گونه ظاهر شود. آنها مسری نیستند، اما می توانند تحریک کننده و دردناک باشند. علل رایج آفت دهان عبارتند از استرس، غذاهای اسیدی و آسیب های جزئی در داخل دهان که معمولاً در عرض دو هفته از بین می‌روند.
انواع آفت دهان زخم های خفیف شانکر: آفت‌های خفیف، شایع‌ترین نوع آفت‌ها هستند. این آفت‌های بیضی شکل می توانند سه یا چهار بار در سال ظاهر شوند. آنها معمولاً در افراد ۱۰ تا ۲۰ ساله اتفاق می‌افتند. قطر آنها کمتر از ۱ سانتی‌متر است و در عرض یک هفته بدون ایجاد اسکار بهبود می‌یابند. زخم ها..

غزه و انتظار رهبر انقلاب از نمایندگان ملت

در ارتباط با اهمیت این روزهای غزه و شرایط غیر عادی رژیم صهیونیستی و وظایف نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نکات زیر می تواند مدنظر قرار گیرد.

۱.تلاش رسانه های غربی بر محور قراردادن انتخابات آمریکا در افکار عمومی و القای آن به عنوان اولین مسئله جهان استوار است.رژیم صهیونیستی نیز برای جبران ناکامی های خود سعی دارد در کنار ادامه جنایت و نسل کشی،مسئله غزه را به موضوع دوم جهان تبدیل کند.آمریکا هم به بهانه درگیر شدن با انتخابات ریاست جمهوری،خود را نسبت به موضوع فلسطین بی علاقه نشان می دهد و دست نتانیاهو را برای ادامه جنایت بازگذاشته است.در این شرایط کشورهای مسلمان بخصوص اعضای محور مقاومت و دستگاه های مختلف در جمهوری اسلامی ایران بخصوص نمایندگان ملت، باید برای خنثی سازی ترفند مشترک آمریکا و اسرائیل برای به حاشیه بردن موضوع غزه به صحنه بیایند.اجرای مفاد قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت که در جلسه علنی مورخ ۱۳۹۹/۲/۲۹ تصویب و به تأیید شورای محترم نگهبان رسید،می تواند در این زمینه،کارساز باشد.

۲. واقعیات صحنه نشان می دهد که اوضاع در اراضی اشغالی عادی نیست. ناکامی ..

چین، ایلان ماسک را تهدید کرد: ماهواره‌های استارلینک را با لیزر می‌زنیم! / عکس

دانشمندان ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) ادعا کرده‌اند که در صورت به خطر افتادن امنیت چین، زیردریایی‌های PLA مجهز به سلاح‌های لیزری می‌توانند ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس را نابود کنند.
امیرمسعود عابدین_ ‌تحقیق جدیدی که از سوی دانشمندان ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) منتشر شده، بیان می‌کند که زیردریایی مجهز به سلاح لیزری می‌تواند در حالی که زیر آب پنهان می‌ماند، به ماهواره‌ها شلیک کند و «دکل اپتوالکترونیک» خود را قبل از حرکت به سمت کف اقیانوس، جمع کند.
در مقاله‌ای که ماه گذشته در مجله چینی زبان Command Control & Simulation (شبیه‌سازی و کنترل فرماندهی) منتشر شد، تیم پروژه به سرپرستی «وانگ دان» استاد آکادمی زیردریایی، پیشنهاد کرد که این نوع زیردریایی لیزری می‌تواند در آینده به تولید انبوه برسد و در اقیانوس‌های مختلف برای مقابله با تهدیدات نظامی چین مستقر شود.
دانشمندان به این نتیجه رسیدند که پنهان کردن حمله، بزرگ‌ترین چالش برای عملیات ضد ماهواره است. وانگ و همکارانش در این گزارش می‌نویسند: «در حال حاضر، ابزار اولیه عملیات ضد ماهواره‌ای بر موشک‌های زمین به هوا متکی است، اما این رویکرد د..

آقای پزشکیان؛ دکتر گرجی گزینه‌ی مناسبی است برای معاونت حقوقی دولت چهاردهم

دکترعلی اکبر گرجی ازندریانی از جمله حقوقدانانِ آزاده و مستقلی است که علاوه بر حُسن سابقه در مسئولیت‌های علمی-اجرایی که تاکنون بر عهده داشته،همواره به عنوان یک فعال مدنی دغدغه‌مند در راستای دفاع از حقوق ملت و پاسداشت آزادی‌های عمومی_سیاسی مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده،هزینه ی چنین فعالیتی را پرداخته.
وی به عنوان یک چهره ی علمی و فعال در حوزه ی حقوق عمومی -اساسی در نخستین مجمع عمومی انجمن حقوق اساسی ایران به عنوان یک نهاد مدنی مستقل که عمده فعالیتش در حوزه‌ی حقوق عمومی است، حائز بیشترین رای حاضرین شده و لذا با اجماع رای دهندگان ریاست انجمن علمی حقوق اساسی ایران را عهده دار شد،علاوه اینکه ایشان به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و هیات تحریریه در مجله مطالعات نوین حقوق و محیط زیست با ارائه مقالات علمی-پژوهشی متعددی که در مجلات معتبر داخلی و خارجی منتشر شده،چهره‌ی شناخته شده و مورد اقبال جامعه‌ی حقوقی کشور اعم از وکلای دادگستری و استادان دانشگاه‌ بوده،اهالی رسانه و فعالان مدنی نیز از ایشان به نیکی یاد می‌کنند.
حوزه ی مطالعاتی و فعالیت های مدنی دکتر گرجی حول موضوعات مرتبط با قانون ا..

ظریف بهانه است، پزشکیان نشانه است

همین چند کلمه، نهایت نفرت و خشم و کینه از انتخاب آقای پزشکیان را نشان می دهد. همین چندکلمه ای که به ظاهر برای اثبات باپرنسیب بودن و تحمل مخالف نوشته شده. همین چند کلمه نشان می دهد بعد از این باید منتظر چه حوادثی باشیم و با چه پدیده های حیرت آوری مواجه خواهیم شد. البته این بنده خدا و امثال او آستانه تحملشان تا همین جا بود و شعارهایی که در نمازجمعه سر دادند نشان داد که صبر انقلابی آن ها به سر آمده و تعارف از میان برخاسته است. دو هفته زمان زیادی است برای کظم غیظ، آن هم برای آن هایی که اقتضای طبیعتشان چیز دیگری است.
شاید بگویید حرف های ظریف و حضورش در تلویزیون باعث شده این جماعت عنان از کف بدهند و کف بر لب آورند. اما باور بفرمایید ظریف بهانه است. حقیقتش را بخواهید من خودم پیش از انتخاب آقای پزشکیان گمان می کردم این دوقطبیِ ساخته شده در روزهای آخر انتخابات، زیادی اغراق شده است و جریان مقابل آن قدرها هم که دوستان می گویند خطرناک نیست اما در همین چند روز اخیر تازه متوجه شده ام آن چه دوستان می گفتند یک نکته از هزاران بوده و حالا حالاها مانده است تا بفهمیم چه خطر بزرگی را از سر گذرانده ایم. ال..

پرفروش‌ترین خودروهای حال حاضر در جهان / خودروهای ژاپنی و آمریکایی در صدر /عکس

چند سال اخیر برای خودروسازان آسان نگذشته است. همه‌گیری جهانی کووید، مسائل مربوط به زنجیره تأمین و آشفتگی‌های سیاسی دست به دست هم دادند تا صنایع متعددی را ویران کنند. در نتیجه فروش خودروهای جدید بسیار کاهش یافت؛ اما به نظر می‌رسد که این وضعیت تغییر کرده است.
امیرمسعود عابدین_ ‌با شروع سال ۲۰۲۴، نشانه‌های رشد در فروش خودروسازان دیده شد. پس از وقوع مشکلات مختلف در سراسر جهان، ‌ بالاخره صنعت خودرو در حال بازگشت به مسیر قبلی خود است. در این گزارش به ۵ خودروی پرفروش در دنیا می‌پردازیم.
۵. هوندا CR-V
۱۹۶٬۲۰۴ دستگاه

نسل ششم CR-V برای سال ۲۰۲۳ عرضه شد که به نظر می‌رسد با استقبال خوب خریداران مواجه شده است. این خودرو در مقایسه با سال گذشته، در ایالات‌متحده رشد ۲۸ درصدی داشته و از پیکاپ رم پیشی گرفته است. CR-V که کمی بزرگ‌تر شده و طراحی عضلانی پیدا کرده، طیف گسترده‌ای از فناوری‌های استاندارد کمک‌راننده را با پیشرانه‌های هیبریدی یا بنزینی به خریداران ارائه می‌دهد.
۴. تسلا مدل Y
۲۰۹ هزار دستگاه

سال گذشته، تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی جهان بود. تا سال ۲۰۲۴، Automotive News تخمین می‌زند که ا..

داروی متیل پردنیزولون برای چیست؟ موارد مصرف و عوارض جانبی

داروی متیل پردنیزولون یک داروی کورتیکواستروئیدی قوی است که به عنوان یک نسخه مصنوعی از هورمون طبیعی کورتیزول، با کاهش التهاب و اصلاح داروی استروئیدی پاسخ ایمنی بدن، عمل می کند و معمولاً برای درمان طیف گسترده ای از شرایط التهابی و خودایمنی استفاده می شود. در این مقاله به بررسی علمی و کاربردی داروی متیل پردنیزولون و عوارض جانبی آن می پردازیم.
موارد استفاده از داروی متیل پردنیزولون متیل پردنیزولون برای درمان بیماری هایی مانند آرتریت، اختلالات خونی، واکنش های آلرژیک شدید، سرطان های خاص، بیماری های چشمی، بیماری های پوست/کلیه/روده/ریه و اختلالات سیستم ایمنی استفاده می شود. پاسخ سیستم ایمنی شما به بیماری های مختلف را کاهش می دهد تا علائمی مانند تورم، درد و واکنش های آلرژیک را کاهش دهد. این دارو یک هورمون کورتیکواستروئیدی است. متیل پردنیزولون همچنین همراه با سایر داروها در اختلالات هورمونی استفاده می شود.
داروی متیل پردنیزولون کاربردهای درمانی مختلفی دارد، از جمله:
اختلالات روماتیسمی: متیل پردنیزولون برای مدیریت شرایطی مانند آرتریت روماتوئید، آرتریت پسوریاتیک و لوپوس با کاهش التهاب در مفاصل ..

دندان‌های اسب پیشکش را بشمارید! 

رئیس قوه قضاییه چندی قبل در مصاحبه ای گفته بود اگر دو کلمه”دولت قبل ” را از برخی بگیرند دیگر حرفی برای گفتن ندارند. در مناظرات هم با کلید واژه “دولت سوم روحانی” برای پزشکیان ،همه حملات متوجه” دولت‌ قبل” بود. اگرچه پزشکیان هرگز خود را تداوم دولت روحانی ندانست.
کیهان دولت سیزدهم را «اسب زین شده» ای دانسته که زیر پای رئیس جمهور جدید قرار می گیرد .اگرچه یک ضرب المثل ایرانی می‌گوید:« دندان اسب پیشکش را نمی‌شمارند »اما من به ظریف رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم پیشنهاد می‌کنم این بار حتماً «دندان‌های اسب پیشکش زین شده» را بشمارند.
تردیدی نیست که شهید رئیسی تلاش‌های زیادی برای حل مشکلات و اعتلای کشور انجام داد و کامیابی‌ها و ناکامی‌هایی داشت .بهتر آن است که هیاتی از معتمدین و افراد مرضی الطرفین با نظارت نمایندگانی ازسوی مجلس و قوه قضاییه این کامیابی‌ها و ناکامی‌ها را ثبت کنند و به طور شفاف منتشر کنند تا کلید واژه «دولت قبل» از دولت مستقر گرفته شود. حتی معتقدم بهتر است از این فرصت برای شمردن دندان‌های اسبی که روحانی به شهید رئیسی پیشکش کرد -و بسیار مورد مناقشه است- نیز استفاده کنن..

چطور ممکن است کسی فرزندش را با مالکیت آپارتمان معامله کند؟!

قسم های مکرر آمیخته با فریاد و ناله مقدمه ی حواله دادن به وجدان و شرف بود برای زوجی که سهم خواهی از شش دانگ سقف بالای سرشان سبب طرح پرونده و حضور شان درمحکمه شده بود.اختلاف از آنجا آغاز می شود که زوج برای استیفاء از وام مسکن* لاجرم به معرفی زوجه به عنوان مالک سه دانگ آپارتمان ابتیاعی بوده آن هم بی آنکه زوجه ریالی بابت خرید پرداخت کرده باشد؛
گفتم قراره یک عمر زیر همین سقف با هم زندگی کنیم و چه فرقی می کنه روی چهارتا صفحه کاغذ به اسم سند نام من باشه یا زنم؟!آخر سر هرچه داریم و نداریم می مونه برای بچه ای که قراره گرمای حضورش شعله ور کنه عشق و حال روزهای آغازین آشنایی و دلدادگی را!کی باور می کنه درست موقعی که وقت لذت بردن از شیرین زبونی دوقلوهاست ، خانم ادعای مالکیت‌ و مطالبه‌ی اجاره ی* سه دانگی کند که تنها روی کاغذ مال او تعریف شده و ریالی برای آن نداده!
مرد با بغضی در گلو بی آنکه مخاطبی داشته باشد این جملات را ردیف هم فریاد می زد و…
قصه‌ی پرتکراری که مسبب اصلی آن پیش از آنکه ناشی از اعتماد زوجین به هم و سوءاستفاده از این اعتماد باشد،ناشی از تشریفاتی است که بانک* برای وام خرید مسکن ب..

 قائم‌مقام وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت همراه اول ۲۱،۳ درصد و ایرانسل ۱۵،۴ درصد رشد پیدا کرده است

امیر لاجوردی قائم‌مقام وزیر ارتباطات از رشد سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل خبر داد.
به گزارش خبرآنلاین ، در این باره ایرنا نوشت: «امیر لاجوردی» با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان رگولاتور این حوزه به‌طور دقیق نسبت به رصد و بررسی کیفیت شبکه اقدام می‌کند و برای شفافیت، آن را در سایت نت‌سنج پلاس در دسترس عمومی قرار داده است، اظهار داشت: بر اساس آمار و نتایج ثبت شده، میانگین سرعت اینترنت اپراتور همراه اول از نیمه آذرماه سال گذشته تا نیمه اول خرداد امسال از ۱۱،۴۲ به ۱۳،۸۴ مگابیت بر ثانیه و در اپراتور ایرانسل از ۱۰،۹۵ به ۱۲،۶۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

قائم‌مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات افزود: به عبارتی تا ۱۵ خردادماه سرعت اینترنت همراه اول ۲۱،۳ درصد و ایرانسل ۱۵،۴ درصد رشد پیدا کرده است.
وی با اشاره به آمار به ثبت رسیده در داشبوردهای جهانی سنجش سرعت اینترنت در دنیا، گفت: بر اساس آمار اعلامی مجموعه «اُکلا» به‌عنوان یکی از مراجع بین‌المللی در سایت اسپیدتست، میانه سرعت اینترنت در بخش ثابت و همراه از دی‌ماه سال گذشته تاکنون حدود ۲۰ درصد اف..