ماه: اکتبر 2024

فراخواندن الهه محمدی و نیلوفر حامدی برای اجرای حکم، خلاف مفاد عفو رهبری است

پیرو انتشار خبر اجرای حکم زندانِ خانم‌ها الهه محمدی و نیلوفر حامدی دوخبرنگار که در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ بازداشت و قریب به ۱۷ ماه در بازداشت بودند،در گفتگویی با روزنامه هم‌میهن به ایرادات وارد بر اجرای حکم حبس ایشان اشاره شد.
یکی از دلایل اصلی تعارض میان گفته‌های رئیس قوه قضاییه درباره همدلی و گفت‌وگو و عملکرد برخی از مراجع زیرمجموعه قوه قضاییه این است که خود آقای اژه‌ای در جریان جزئیات پرونده‌ها قرار نمی‌گیرد. بهترین کار این است که ایشان از طریق رسانه‌ها در جریان این موضوع قرار بگیرند که مجموعه تحت امرشان برخلاف فرمان رهبری و اعمال عفو سال ۱۴۰۱ عمل می‌کند.
همزمان با اعلان عفو رهبری کارشناسان متعددی به تحلیل این فرمان پرداختند و نتیجه‌ی مشترک چنین تحلیلی این بود که این عفو درباره تمام پرونده‌های مرتبط با اعتراضات سال ۱۴۰۱ باید اعمال شود .
و تنها سه قید برای شمول این عفو مطرح شد : نداشتن شاکی خصوصی،عدم اتهام جاسوسی یا ارتکاب جرم تخریب و تحریق اموال دولتی بدون این سه قید، عفو رهبری شامل همه پرونده‌های مرتبط با اعتراضات سال ۱۴۰۱ می‌شود. همان زمان برخی از دادستان‌ها یا روسای دادگستری استا..

با ماهواره‌های جدید استارلینک، پهنای باند اینترنت ماهواره‌ای ۱۰ برابر می‌شود

نسل بعدی ماهواره‌های استارلینک چنان بزرگ خواهند بود که فقط موشک غول‌پیکر استارشیپ توانایی حمل آن‌ها به مدار پایینی زمین را خواهد داشت. این ماهواره‌های بزرگ پهنای باند اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهند.
به گزارش خبرآنلاین، در حال حاضر اسپیس‌ایکس ماهواره‌های استارلینک را با موشک فالکون به مدار می‌فرستد اما با ورود نسل بعدی ماهواره‌ها، فالکون دیگر از عهده انجام این ماموریت برنخواهد آمد و نوبت به استارشیپ می‌رسد.
استارشیپ موشک ۱۲۱ متری اسپیس‌ایکس است که می‌تواند در یک پرتاب حدود ۱۵۰ تن بار را با خود به فضا ببرد. این موشک چند روز پیش در آزمایشی تاریخ‌ساز به فضا پرتاب شد و توانست به زمین برگردد و سالم روی بازی سکوی فرود آرام گیرد.
حالا کمپانی اسپیس‌ایکس دنبال این است که مجوزهای لازم برای به کارگیری نسل بعدی ماهواره‌های استارلینک را از کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) بگیرد.
موشک ۱۲۱ متری استارشیپ نسل جدید ماهواره‌های استارلینک در ارتفاع پایین‌تری گرد زمین خواهند چرخید و از فرکانس‌های متفاوتی برای ایجاد پوشش اینترنتی استفاده خواهد کرد.
ایلان ماسک وعده داده است که با ب..

تاثیر عصاره توت سفید در بهبود روشنایی پوست

عصاره توت سفید یا موروس آلبا(white-mulberry) دارای مزایای مراقبت از پوست است و به طور گسترده در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. این عصاره سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است و خواصی را عرضه می کند که به روشن و یکدست شدن پوست کمک می کند.
عصاره توت سفید سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است. آنتوسیانین ها، اسید گالیک، فلاونوئیدها و تانن ها در جلوگیری از آسیب سلولی آنها را به قوی ترین کاندیدها برای کاربرد آرایشی تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی خواص این عصاره در بهبود روشنایی پوست می پردازیم.
موارد استفاده از عصاره توت سفید عصاره توت سفید اغلب در فرمولاسیون های مراقبت از پوست با هدف قرار دادن هایپرپیگمانتاسیون، لکه های پیری و پوست کدر استفاده می شود. این ماده به عنوان عصاره ریشه توت سفید نیز شناخته می شود و بسته به فرمولاسیون به صورت مایع یا پودر زرد کم رنگ تا قهوه ای ظاهر می شود. عصاره ریشه موروس آلبا یا عصاره توت سفید، کاربردهای مختلفی برای پوست و مو دارد. این یک ماده طبیعی و همه کاره با فواید بسیاری است.
مراقبت از پوست: در روشن کردن و صاف کردن رنگ پوست معجزه م..

مرز باریک سیاست و جنگ در خاورمیانه

اوضاع منطقه و جنگی که از هفتم اکتبر سال میلادی گذشته میان حماس و اسرائیل آغاز شد، رفته رفته و خاصه در هفته‌ها و روزهای اخیر شکل و ماهیت تازه‌ای به خود گرفته است. این تصویر با آنچه ابتدا نزد برخی ساده اندیشان گمان زده می‌شد، تفاوت ماهیتی بسیار دارد. مهمترین تفاوت در عقب نشینی دیپلماسی در برابر جنگ و یا تقلیل نقش آن برای حداکثر تلاش در مدیریت آن است. این مدیریت می‌کوشد «جنگ با شدت کم» را جایگزین احتمال قوی «جنگ با شدت بالا» دنبال کند. به عبارت دیگر اگر کارویژه دیپلماسی، تشویق دیگران در قبول گزینه مذاکره و تعامل به جای جنگ است، آنچه اکنون در منطقه نقل مجالس و محافل دیپلماتیک شده؛ پذیرش واقعیت «جنگ اجتناب‌ناپذیر» از یکسو و چگونگی کنترل شدت و دامنه آن تا یک «جنگ گسترده» است.
مهم‌ترین دلیل وضع جاری به دو عامل مربوط است: نخست؛ تلاش اسرائیل ( اعم از همه جریان‌ها و طیف‌های سیاسی آن) در القای این اصل به همه طرف‌های منطقه( اعم از دولت‌ها و جریان‌های سیاسی _ نظامی) که «حق با قوی‌تر» است. دوم؛ سیاست ریاکارنه و یکجانبه‌گرای واشنگتن و برخی دولت‌های اروپایی که از یکسو، خود را مخالف ادامه جنگ نمایش می‌..

حریق گسترده بازار آهن تهران تکرار خواهد شد!

آتش سوزی بازار آهن تهران و مجموعه های مشابه آن حتی در سطح خیابانهای شهری مثل تهران باز رخ خواهد داد همانطور که سالهاست این مهم را نوشته و بارها تکرار کرده ام. سال ٩٥ حاصل تحقیقات میدانی خود را از سطح شهر تهران و واحدهای صنعتی در یادداشتی در همین سایت خبری نوشتم و تاکید کردم وضعیت دیپوی مواد خطرناک و سمی با پتانسیل اشتعال بالا در سطح شهر غیر قابل کنترل است.به دو تمونه از مقالادت همگانی زیر رجوع بفرمایید !
١- https://www.khabaronline.ir/news/1400048/ زلزله-و- بحران-آتش-سوزی-در-کشور
٢- https://www.khabaronline.ir/amp/591374/%20.
اینکه شرایط حفظ و نگه داری مواد سمی قابل اشتعال در هر خیابان و منطقه ای در تهران و شهرهای کشور بسیار زیاد است، بجای خود، حال تصور یک زلزله مهلک را که هر لحظه برای تهران منتظریم به آن اضافه نماید ! نیازی برای توضیهات اضافی نیست، حقیقتا حداقل مقاله دوم را که حاصل مطالعات میدانی و نشانگر شرایط واقعی شهر است را در لیست بالا بطور کامل مطالعه کنید. شرایط شهر در زلزله و حتی بدون زلزله در برابر انفجار مواد دیپو شده در واحدهای صنعتی حتی برخی مغازه ها بحرانی است !
نمی ..

پرچمدار جدید وان پلاس

وان پلاس به‌زودی از گوشی وان پلاس ۱۳ در چین رونمایی می‌کند. جزئیات جدید منتشرشده نشان می‌دهد قیمت این گوشی به‌علت استفاده از برخی تجهیزات جدید احتمالاً حدود ۷۰ دلار گران‌تر از نسل قبلی است.
به گزارش خبرآنلاین، شرکت چینی BOE فردا با اوپو و وان پلاس رویدادی خواهد داشت تا از نمایشگر جدید خود که ظاهراً در وان پلاس ۱۳ به‌ کار می‌رود، پرده بردارد. براین‌اساس، وان پلاس ۱۳ به نمایشگر X2 شرکت BOE مجهز می‌شود. این اولین نمایشگر دنیاست که گواهینامه DisplayMate A++ دریافت کرده است. اما استفاده از چنین فناوری‌هایی روی قیمت نهایی دستگاه نیز تأثیر خواهد گذاشت.
به دیجیاتو، وان پلاس ۱۳ با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بیش از ۵۲۰۰ یوان (۷۳۵ دلار) قیمت خواهد داشت. درحالی‌که همین نسخه از وان پلاس ۱۲ با قیمت ۴۷۹۹ یوان (۶۸۰ دلار) روانه بازار شده بود؛ بنابراین می‌توان محاسبه کرد که وان پلاس ۱۳ حدود ۷۰ دلار از نسل قبلی خود گران‌تر است و دلیل این افزایش قیمت را باید در نمایشگر جدید و پردازنده جست‌وجو کرد. البته قیمت نهایی این دستگاه بعد از عرضه مشخص می‌شود.

وان پلاس ۱۳ به یک نمایشگر ۶.۸۲ اینچی س..

عفونت ناخن پارونیشیا چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

عفونت ناخن پارونیشیا(paronychia) معمولاً در اثر باکتری ایجاد می شود. باکتری ها از طریق بریدگی در کوتیکول و پوست اطراف ناخن وارد می شوند. بیشتر عفونت های ناخن با آنتی بیوتیک بهبود می یابند. پارونیشیا معمولاً مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد نمی کند اما در برخی موارد، عفونت مدت زیادی طول می کشد یا پس از درمان عود می کند. از این رو، در این مقاله به علل ایجاد این عفونت، روش های پیشگیری و درمان آن می پردازیم.
عفونت ناخن پارونیشیا چیست؟ عفونت ناخن پارونیشیا التهاب ناخن دست یا پا است که می تواند در اثر ضربه، تحریک یا عفونت ایجاد شود. پارونیشیا زمانی ایجاد می شود که باکتری وارد پوست بریده شده نزدیک به کوتیکول ناخن(پوستی که در پایه ناخن قرار دارد) شده و باعث عفونت شود. گاهی اوقات، عفونت عود می کند یا علائم برای هفته ها طول می کشد (پارونیشیا مزمن). در موارد نادرتر، احتمال دارد ناشی از عفونت مزمن باکتریایی یا قارچی باشد.
انواع پارونیشیا دو نوععفونت ناخن پارونیشیا وجود دارد. هر دو نوع علائم و نشانه های مشابهی دارند:
پارونیشیا حاد: علائم آن طی چند ساعت یا چند روز ظاهر می شود. عفونت فقط در پوست ناخن ..

سینمایی که مردها به جای زن ها می رقصند

حرف های کیمیایی اگرچه به بهانه قتل دوست و همسر دوستش بیان شده اما تلخ تر از یک سوگنامه معمولی است. فقدان بزرگی هم چون از دست دادن داریوش مهرجویی تلخ و غمبار است منتهی به قول کیمیایی می توان هر وقت دلتنگ مهرجویی شدید سری به فیلم هایش بزنید اما برای فرهنگ و هنری که جلوی چشم همه ما دارد سلاخی می شود چه می توان کرد؟ خواهش می کنم این حرف ها را با گوش سیاست نشنوید. منظورم این نیست که دولت رئیسی سینما را به این وضع رسانده و خزاعی یک تنه مقصر همه بلاهایی است که بر سر سینما آمده. فاجعه عمیق تر از این حرف هاست. اگر سخن فقط بر سر سیاست های یک دولت بود که می توانستیم بگوییم دوران آن دولت به سر آمد و حالا وقت نجات فرهنگ و هنر است اما چون نیک بنگرید داستان از جای دیگری شروع شد. از وقتی که آدم های کوتوله بر مسند مدیریت فرهنگی تکیه زدند. اصلا چرا راه دور برویم؟ درست از وقتی که کوتوله ها زمامدار امور شدند. از همان روز زوال همه چیز شروع شد. به قول فروغ فرخزاد: در سرزمین قد کوتاهان/ معیارهای سنجش/ همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند. ما سال هاست توقعاتمان از همه چیز و همه کس پایین آمده. ربطی به سینما هم صرفا ..

سلاح لیزری جدید بویینگ

سامانه لیزری شرکت بوئینگ در یک رزمایش مشترک، پهپادهای بزرگ‌ را سرنگون و نشان داده که می‌تواند تهدیدات پیشرفته را متوقف کند.
به گزارش خبرآنلاین، سامانه لیزری شرکت بوئینگ در یک رزمایش مشترک که توسط آمریکا و عربستان برگزار شد، پهپادهای بزرگ‌ را سرنگون کرد و خود را در خنثی سازی تهدیدات پیشرفته ثابت کرد.
به نقل از ایسنا، این سامانه موسوم به «سامانه تسلیحات لیزری فشرده»(CLWS) از یک لیزر پنج کیلوواتی برای درگیری و سرنگونی پهپادهای گروه ۳ که پهپادهای بزرگ هستند و می‌توانند تجهیزات سنگین‌تری را حمل کنند، در آزمایشی در مرکز آزمایش رد سندز(Red Sands) در عربستان سعودی استفاده کرد.
سلاح لیزری نوعی جنگ‌افزار انرژی هدایت‌شده است که از پرتو لیزر برای تخریب هدف استفاده می‌کند. از دهه ۱۹۷۰ تاکنون سلاح‌های لیزری متعدد و متنوعی طراحی و تولید شده‌اند، اما اغلب آنها از مرحله تحقیق و اثبات فناوری فراتر نرفته‌اند. امروزه جنگ‌افزارهای زمینی لیزری توانایی نابودی موشک‌ها، پهپادها و گلوله‌های توپ و خمپاره در حال پرواز را پیدا کرده‌اند. سلاح‌های لیزری هوابرد نیز آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی داشته‌اند و حتی سیستم‌های ..

آشنایی با داروی نابیلون

داروی نابیلون برای درمان تهوع و استفراغ شدید ناشی از درمان دارویی سرطان (شیمی درمانی) استفاده می شود. این دارو یک داروی ساخته دست بشر است که مشابه مواد طبیعی موجود در ماری جوانا (حشیش) می باشد و با کاهش سیگنال های مغزی که منجر به حالت تهوع و استفراغ می شود، عمل می کند. در این مقاله به نحوه استفاده از این دارو، موارد احتیاطی و عوارض جانبی احتمالی آن می پردازیم.
چرا نابیلون تجویز می شود؟ داروی نابیلون (Nabilone) برای درمان تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی سرطان، در افرادی که قبلاً از داروهای دیگر برای درمان این نوع تهوع و استفراغ نتیجه خوبی نگرفته اند، استفاده می شود. نابیلون در دسته ای از داروها به نام کانابینوئیدها قرار دارد. این دارو با تأثیر بر ناحیه ای از مغز که حالت تهوع و استفراغ را کنترل می کند، عمل می کند.
نحوه استفاده از کپسول نابیلون این دارو را باید طبق دستور پزشک مصرف نمایید. معمولاً ۲ تا ۳ بار در روز و به صورت خوراکی مصرف می شود. معمولاً اولین دوز این دارو، شب قبل از شیمی درمانی مصرف می شود. همچنین می توانید در روزی که شیمی درمانی را شروع می کنید، ۱ تا ۳ ساعت قبل از شرو..

حق بیمه‌ی بازنشستگی 

بر هیچ‌یک از رانندگان شلوغ‌شهر تهران پوشیده نیست که وقتی از بالای شهر، از بزرگ‌راه شهید چمران می‌خواهی وارد به‌اصطلاح میدان توحید شوی، گرفتار یک چراغ قرمز طولانی می‌شوی که به‌راحتی، چشمانت گم می‌شود و به هر سمت و سویی که دل‌ش می‌خواهد، می‌چرخد و دمی هم آرام ندارد. چشم، حریص است در دیدن و ادب چشم آن است که حریم نگاه‌دارد و هر نقطه‌ای را نبیند. اما چشمان نگارنده این‌بار، جایی را می‌دید که انگار همه‌ی چشم‌ها، دو چشمِ دیگر هم قرض گرفته بودند و داشتند پیرمرد شصت‌هفتاد ساله‌ای را نظاره می‌کردند که کفش ایمنی نداشت؛ شلوار کار مناسب، مناسبِ کاری که می‌کرد، نداشت؛ کلاه ایمنی نداشت؛ دست‌کش نداشت؛ عینک! عینکِ کار نداشت؛ اما احتمالاً زن داشت؛ بچه داشت؛ عروس و داماد و نوه داشت؛ ولی نتیجه! نه! نتیجه نداشت؛ چرا!
چون، زندگی، خرج داشت؛ هزینه داشت؛ دیدوبازدید داشت؛ آمدوشد داشت؛ ترافیک داشت؛ آن پیرمرد، در پشت ترافیک چراغ قرمز میدان توحید، دریل بتن کن داشت؛ اما زورِ بازو نداشت؛ توانِ کار کردن نداشت؛ برای همین، هربار که مته‌ی دستگاه دریل بتن کن را فرو می‌کرد توی آسفالت، نه آسفالت کنده می‌شد و نه دریل درمی‌آ..

عفونت‌های مزمن مجاری ادراری: علل، علائم و راه‌های درمان

عفونت‌های مزمن مجاری ادراری: علل، علائم و راه‌های درمان
مقدمه
عفونت‌های مزمن مجاری ادراری (UTI) نوعی از عفونت‌های مکرر یا طولانی‌مدت هستند که بخش‌های مختلف سیستم ادراری، شامل مثانه، مجرای ادرار، و در برخی موارد کلیه‌ها را درگیر می‌کنند. این نوع عفونت‌ها می‌توانند آزاردهنده و در موارد حاد خطرناک باشند. بسیاری از افرادی که به عفونت‌های مزمن مجاری ادراری مبتلا هستند، بارها و بارها علائم عفونت را تجربه می‌کنند و به درمان‌های کوتاه‌مدت پاسخ مناسبی نمی‌دهند.
سیستم ادراری و عفونت‌ها
سیستم ادراری شامل کلیه‌ها، مثانه، مجرای ادرار و حالب‌ها است که وظیفه دفع مواد زائد از بدن را بر عهده دارد. عفونت در این سیستم معمولاً در نتیجه ورود باکتری‌ها به مجرای ادرار و رشد آن‌ها در مثانه رخ می‌دهد.
علل عفونت‌های مزمن مجاری ادراری
دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند به عفونت‌های مکرر یا مزمن در سیستم ادراری منجر شوند. برخی از این علل عبارتند از:
باکتری‌های مقاوم به درمان: برخی از باکتری‌ها مانند Escherichia coli (ای‌کولای) می‌توانند در برابر آنتی‌بیوتیک‌های معمول مقاوم شوند، که این مسئله منجر به عفونت‌ها..

گپی با دوستان انتخاباتی؛ اجازه ندهید سرنوشت اصلاحات باردیگر تکرار شود

انتخابات هم بیش از آنکه مجال بروز توانمندی افراد باشد به عرصه رویارویی جدی دو گفتمان نفس و قفس تبدیل شد و خوشبختانه با هوشیاری مردم نفس بر قفس چیره شد.
یکی از دستاوردهای گفتمان نفس یا همان وفاق مورد نظر رییس جمهور محترم تاکید بر قانون و غلبه کارشناسی بر سلیقه و مطالبات فردی، باندی و جناحی است، مهمی که متاسفانه با وجود گذشت چند ماه از استقرار نهاد دولت سیزدهم همچنان در برخی موارد با سلیقه گرایی و سهم خواهی توسط دوستان انتخاباتی، شاهد لطمه و آسیب به آن هستیم.
قطعا می دانیم یکی از مهمترین موانع توسعه متوازن و همه جانبه کشور دخالت های نابجا، غیرمسئولانه و سودجویانه در مسائل کلان کشور به ویژه در تصویب قوانین بالادستی و به طور اخص بودجه های سنواتی و اعتبارات در ادوار مجلس شورای اسلامی در قالب مداخلات نمایندگان در انتصابات و… می باشد که آقای پزشکیان بارها در مناظرات انتخاباتی این روند را غیر کارشناسی و تلویحا ویرانگر توسعه کشور توصیف کرده بودند.
حال با پذیرش منطق و گفتمان رییس جمهور، این سوال یا گلایه دوستانه از فعالان انتخاباتی وجود دارد که با چه منطق کارشناسی و سیستمی با عناوینی مانند ..

فهرست گوشی‌های سامسونگ که اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند!

در لیست جدید گوشی های سامسونگ با قابلیت دریافت آپدیت اندروید ۱۵ و رابط کاربری وان یو آی ۷ چندین محصول جدید اضافه شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، در سال‌های اخیر تغییر سیاست‌های سامسونگ در قبال آپدیت‌های نرم افزاری و رابط کاربری وان یو آی باعث شده که این غول کره‌ای صنعت گوشی‌های موبایل یکی از پیشروترین برندهای گوشی‌ساز اندرویدی در زمینه ارائه بروزرسانی‌های این سیستم عامل باشد. ‌ البته طی روزهای گذشته اخباری در خصوص به تعویض افتادن انتشار رابط کاربری One UI ۷ و سیستم عامل اندروید ۱۵ به گوشی می‌رسید؛ اما به نظر می‌رسد انتشار صاحبان گوشی‌های سامسونگی به‌زودی به پایان رسیده و نسل جدید رابط کاربری وان یو آی برای گوشی‌های این کمپانی عرضه خواهد شد. اما کدام گوشی های سامسونگ قادر به دریافت آپدیت وان یو آی ۷ و اندروید ۱۵ خواهند بود؟
هریک از گوشی های سامسونگ تا چند سال پشتیبانی نرم افزاری دریافت می‌کنند؟ سامسونگ اخیرا مدت زمان پشتیبانی اکثر گوشی‌های اندرویدی خود را به‌طور قابل توجهی افزایش داده است. برای مثال سری پرچمدار گلکسی S۲۴ این کمپانی اکنون تا هفت نسخه بعدی سیستم..

کاش قانون برای رسول ها استثناء قائل می‌شد

همین که وارد اتاق کارم شدم مسئول دفتر کنار استکان چای ،کاغذ یادداشتی نشانم داد، پرسیدم این چیه؟گفت یکی از مراجعین که همسایه ی من هست، خجالت می‌کشه رو در رو با شما حرف بزنه،از من خواسته بهتون بگم اول این یادداشت و بخونید بعد خودش بیاد داخل .
سلام آقای وکیل
هنوز شروع به نوشتن نکردم،تمام تنم از خجالت خیس عرق شده.اسم من رسول هست و یکسال و هفت ماه پیش با دختری که از طرف بستگان معرفی شده بود، عروسی کردم. دو سه ماه اول همه چی خوب بود و تنها مشکلم بی‌پولی بود که به هر زحمتی بود از شکم و لباس خودم میزدم تا خانم احساس کمبود نکنه….
همینطور که نامه را می‌خواندم چهره‌ی جوانی که داخل سالنِ انتظار برای لحظه‌ای با من چشم به چشم شد در ذهنم تداعی می‌شد؛
سرخی چشمان به خون نشسته‌ ای که حکایت از روز و شبی سراسر اشک و آه می‌کرد،طوری توجه ام را جلب کرد که بی آنکه بدانم کیست و برای چه اینجاست،لحظه‌ای با وی معاشرت کردم و ناخودآگاه ذهن و فکرم را درگیر خودش کرد.
صورت تکیده ولبان خشکیده اش،پینه های برآمده و زبری دستش حکایت از تحمل رنج ها و سختی‌هایی داشت حاصل انس و الفت با آجر و بلوک سیمانی.
به قول خودش ..

لباس مخصوص شهرهای گرم

پارچه جدیدی که توسط یک گروه پژوهشی بین‌المللی ابداع شده است، می‌تواند امیدبخش دوخت لباس‌های مخصوص ساکنان شهرهای گرم باشد.
به گزارش خبرآنلاین، با برجسته‌تر شدن امواج گرما، پارچه‌های خنک‌کننده که می‌توانند در لباس‌ها، کلاه‌ها، کفش‌ها و حتی سطوح ساختمان گنجانده شوند، یک نمای اجمالی را از آینده‌ای فراهم می‌کنند که در آن ممکن است دیگر به دستگاه‌های تهویه گازهای گلخانه‌ای در شهرها نیاز نباشد.
به نقل از ایسنا، مهندسان «دانشگاه ژنگژو»(Zhengzhou University) و «دانشگاه جنوب استرالیا»(UniSA) می‌گویند این پارچه به گونه‌ای طراحی شده است که نور خورشید را منعکس کند و گرما را از بین ببرد و در عین حال، جلوی اشعه خورشید را بگیرد و دما را کاهش دهد.
این پارچه به میلیون‌ها شهرنشین که دماهای گرم و ناراحت‌کننده‌ ناشی از تغییرات آب وهوایی جهان را تجربه می‌کنند و فضاهای سبز کمتری را می‌بینند، امید می‌دهد. «یانگژه هو»(Yangzhe Hou) پژوهشگر دانشگاه جنوب استرالیا گفت: این پارچه از اصل خنک‌کننده تشعشعی استفاده می‌کند. این یک فرآیند طبیعی است که در آن، مواد گرما را به اتمسفر و در نهایت به فضا منتشر می‌کنند. برخلاف..

جنبش ضد اشغالگری و جنگ بی پایان؛ ضرورت مخالفت مدنی با احتمال تهاجم اسرائیل به ایران

تاریخ نشان می دهد این جنگ ها، به دلیل ماهیت مهاجم اشغالگران، بسیار خونبار و وحشتناک بوده اند. یک نمونه ی قدیمی اما آشنا، جنگ استعمارگران آمریکا با بومی های آن سرزمین بود که جان میلیون ها انسان را ستاندند. نمونه ی معاصر این جنگ ها، تهاجم آلمان نازی به شوروی در جنگ جهانی دوم است. در این جنگ سرزمین و موجودیت سیاسی و جغرافیایی و هویتی شوروی مورد تهاجم قرار گرفت. در نتیجه ی مقاومت شوروی، نزدیک به سی میلیون تن (۱۰ میلیون نظامی و بیست میلیون غیر نظامی) یعنی حدود ۱۵ درصد کل جمعیت شوروی آن روز جان باختند. اروپای غیر شوروی نیز نزدیک همین تعداد کشته داد. در جنگ ضد اشغالگری ویتنام شمالی حدود سه میلیون تن، در طی دوران استعمار و جنگ های استقلال هند از بریتانیا حداقل حدود سی میلیون تا حتی صد میلیون هندی، و در جنگ استقلال الجزایر از فرانسه حدود یک تا یک و نیم میلیون تن، در دو جنگ ضد اشغالگری افغانستان حدود پانصد هزار تن و در تجاوز آمریکا به عراق حدود سی صد هزارتن کشته شدند و تجاوز عراق به میهنمان، به بهای جان بیش از دویست هزار هموطن تمام شد.
امروز که از دور به این صحنه نگاه می کنیم، از دامنه ی شقاوت ..

شناخت حق نسبی است اما حق ، باطل نیست

حال فارغ از اتاق تبلیغات جنگ که نوعا تحلیل را کمرنگ می کند، باید به این موضوع اندیشید که بعد از ۷ اکتبر که قریب به ۱ سال از آن می گذرد چگونه می توان هم از محل سکونت هنیه در تهران خبر داشت و هم از محل جلسه ی سران مستشاران نظامی ایران در خاک سوریه و هم از محل جلسه ی حزب الله آن هم با آن درجه از شدت رعایت موارد امنیتی و در این بین ترور های این مدت از سران حزب الله و حماس را هم به آن بیفزاییم تا معلوم شود بعید است نیروهای امنیتی اسرائیل از قصه ی ۷ اکتبر هم بی خبر بوده باشند.
اگر این تحلیل و فرض را بتوان به عقل سلیم مربوط دانست حال باید دید که این عملیات چگونه و به چه نیتی برنامه ریزی و اجرا شده که هم ایران و هم حزب الله با رویکرد های جنگ گریزانه ی خود بارها از عدم اطلاع از آن نیز دم زده اند و مسیری را در این یکسال طی کرده اند که نمی خواهند وارد جنگ تمام عیار با رژیم کودک کش صهیونیستی شوند.
رژیم صهیونیستی نشان داد که هیچ جلوداری ندارد و اتفاقا از همه ی حمایت های پیدا و پنهان قدرتهای دیگر هم برخوردار است. حقوق بشر و کنوانسیونهای بین الملل هم نمی توانند جلوی این جنایتها را بگیرند و از حقیقت..

میگ ۴۱ از راه می‌رسد!

روسیه برنامه‌هایی را برای توسعه یک جنگنده بسیار پیشرفته به نام میگ-۴۱ (MiG-۴۱) اعلام کرده که قرار است جایگزین میگ-۳۱ (فاکس‌هاوند) شود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش همشهری آنلاین، با این حال به‌نظر می‌رسد، این هواپیما خیلی زود به مرحله پرواز نرسد. گفته می‌شود که این جنگنده به ارتفاعاتی نزدیک به فضا و سرعت‌هایی فراتر از ۴ماخ می‌رسد و با فناوری‌های آینده‌نگرانه‌ای همچون لیزرهای ضد موشک و سلاح‌های پالس الکترومغناطیسی هدایت‌شده (EMP) طراحی شده است.
با وجود ادعاهای جسورانه، تردیدهایی درباره توانایی روسیه در دستیابی به این اهداف بلندپروازانه تا دهه ۲۰۳۰ وجود دارد، به ویژه با توجه به اینکه بسیاری از این تکنولوژی‌ها هنوز در مرحله آزمایشی هستند و شرکت میگ در تأمین تقاضاهای موجود برای میگ-۳۵ هم با مشکلاتی روبرو بوده است.

روسیه قصد دارد با توسعه جنگنده جدید میگ-۴۱، مرزهای مهندسی هوافضا را به چالش بکشد. این هواپیما قرار است جایگزینی برای میگ-۳۱ باشد.
به گفته منابع روسی، میگ-۴۱ در ارتفاعاتی که هیچ هواپیمای جنگی دیگری قادر به پرواز در آن نیست، پرواز خواهد کرد. این جنگنده نه تنها در ..

داروی داکاربازین چیست؟ موارد مصرف و عوارض جانبی

داکاربازین برای درمان سرطان سیستم لنفاوی و ملانوم بدخیم (نوعی سرطان پوست) استفاده می شود. داکاربازین در رشد سلول های سرطانی که در نهایت از بین می روند، اختلال ایجاد می کند. از آنجایی که رشد سلول های طبیعی بدن نیز می تواند تحت تأثیر داکاربازین قرار گیرد، اثرات دیگری نیز رخ خواهد داد. از این رو در این مقاله به نحوه عملکرد این دارو، نحوه مصرف و عوارض جانبی احتمالی آن می پردازیم.
داکاربازین چیست؟ داکاربازین با نام تجاری DTIC-Dome® (دی متیل تریازنو ایمیدازول کربوکسامید) در بازار دارویی عرضه می شود. این داروی تزریقی، متعلق به گروهی از داروها به نام عوامل آلکیله کننده می باشد و برای درمان ملانوما (نوعی سرطان پوست) که به سایر قسمت های بدن گسترش یافته است استفاده می شود. این دارو همچنین در ترکیب با سایر داروها برای درمان لنفوم هوچکین (نوعی سرطان که از گلبول‌های سفید خون شروع می‌شود) استفاده می‌شود. داکاربازین در دسته ای از داروها به نام آنالوگ های پورین قرار دارد و با کاهش یا توقف رشد سلول های سرطانی در بدن، عمل می کند.
نحوه استفاده از داروی داکاربازین تزریق داکاربازین باید در بیمارستان یا مر..

نمایش بازسازی صحنه ی سرقت از بانک آن هم برای خرید شیر خشک به چه منظور؟!

بازسازی صحنه سرقت از بانک توسط موتورسواری که می گوید پس ازخروج از بانک با بخشی از پول سرقت شده دو عدد قوطی شیر خشک برای فرزندش خریده ودر پرسش به خبرنگاربا گریه و ناله می گوید:((با ماشین مسافرکشی می کنم و چون تحت فشار بودم مجبور به انجام این کار شده وگرنه من دزد نیستم ،الان هم از کاری که کرده ام پشیمانم))موضوع گزارشی است که دربخش خبری صدا وسیما به نمایش درآمده و بازنشر آن در فضای مجازی بهانه ای شد برای طرح سوالاتی از این دست که؛هدف مسئولینی که دستور انتشار چنین ویدئویی صادر می کنند چیست ؟تاکنون نهاد یا مرجعی تبعات و آثار انتشار چنین تصاویری را تحلیل کرده است؟ چطور ممکن است مسئولین ذیربط اعم از مقامات انتظامی ،قضایی و امنیتی نسبت به سرقت چند میلیون تومان چنین واکنشی نشان می دهند اما نسبت به جرایم اقتصادی کلان و اختلاس های چند صد میلیاردی شاهد چنین واکنشی نیستیم؟! چرا هیچگاه با مدیران حکومتی متهم به فساد سیستماتیک چنین برخوردی نمیشود؟!
پاسخ به این سوالات از آن جهت واجد اهمیت است که حسب سابقه ی تقنینی قریب به چهل سال از انشاء اولین مصوبه با هدف مبارزه با فساد اقتصادی می گذرد و علیرغم انشا..

وزیر ارتباطات: دوسوم مشترکین همراه از فیلترشکن استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات با اشاره به استفاده دوسومی مشترکین همراه از ظرفیت فیلترشکن‌ها، دسترسی از طریق مجاری غیررسمی به فیلترشکن‌ها را عاملی در جهت آسیب و حمله به زیرساخت‌ها و سامانه‌های داخل کشور عنوان کرد.
به گزارش خبرآنلاین، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد رفع فیلتر ابراز امیدواری کرد و گفت که بحث مرتبط با فیلترینگ یک مطالبه عمومی است. طبق وعده‌هایی که دولت داده این موضوع به‌طور جدی در دستور کار وزارت ارتباطات به عنوان بازوی فنی حوزه فضای مجازی قرار دارد.
به نقل از پیوست، ستار هاشمی در ادامه گفت: ما با تمام توان برای گشایش در این خصوص موضوع را دنبال می‌کنیم و از ابتدا کارگروه‌های ویژه‌ای را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.
با توجه به طرحی که ارائه‌ داده‌ایم به‌نظر می‌رسد در آینده نزدیک جمع‌بندی مناسبی را در مرکز ملی فضای مجازی داشته‌ باشیم و بتوانیم خبرهای خوبی را به مردم تقدیم کنیم.
طبق آمار دوسوم از مشترکین همراه از ظرفیت فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند که خیلی از این فیلترشکن‌ها از مجاری غیررسمی در اختیار مردم قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود گوشی‌ها به عنوان بستری برای حمله به..

بررسی علمی داروی کابرگولین: فواید، عوارض و نحوه مصرف

کابرگولین برای درمان انواع مختلفی از مشکلات پزشکی که هنگام تولید بیش از حد هورمون پرولاکتین رخ می دهد استفاده می شود. می توان از آن برای درمان برخی از مشکلات قاعدگی، مشکلات باروری در مردان و زنان و پرولاکتینومای هیپوفیز (تومورهای غده هیپوفیز) استفاده کرد.
داروی کابرگولین چیست؟ کابرگولین (CA BER goe leen) برای درمان سطوح بالای پرولاکتین در خون استفاده می شود. سطوح بالای پرولاکتین ممکن است باعث تحلیل استخوان، سیکل های قاعدگی نامنظم، ناباروری، تولید ناخواسته شیر مادر یا مشکلات جنسی شود. این دارو همچنین سطوح بالای پرولاکتین ناشی از تومورهای خاص را درمان می کند. این دارو با نام تجاری متداول: Dostinex، ممکن است برای مقاصد دیگر نیز استفاده شود.
مکانیسم عملکرد کابرگولین کابرگولین دارویی است که سطوح بالای پرولاکتین را در خون شما درمان می کند. پرولاکتین هورمونی است که مسئول شیردهی، رشد بافت سینه و تولید شیر است. پرولاکتین بالا می تواند باعث پریودهای نامنظم، ناباروری یا اختلال نعوظ شود. نام تجاری این دارو داستینکس Dostinex® است.
این کار با متوقف کردن مغز از ساخت و ترشح هورمون پرولاکتین از غده ..

برنده نوبل پزشکی، تماس تلفنی کمیته نوبل را پاسخ نداد

«ویکتور آمبروس» برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۴ در تماس با نوبل پرایز گفت که به تماس کمیته نوبل جواب نداده تا اینکه پسرش با او تماس گرفته و خبر را به او داده است.
به گزارش خبرآنلاین، ویکتور آمبروس زیست‌شناس رشد اهل آمریکا جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۴ را به طور مشترک با «گری راوکون» زیست‌شناس مولکولی اهل آمریکا برنده شد.
به نقل از ایسنا، «آدام اسمیت» از وب‌سایت نوبل پرایز طی یک تماس تلفنی با آمبروس صحبت کرد و از احساس او نسبت به برنده شدن پرسید.
آمبروس: سلام
اسمیت: سلام. با ویکتور آمبروس صحبت می‌کنم؟
آمبروس: بله. صبح بخیر
اسمیت: صبح بخیر. صبح خیلی زود شما بخیر. به خاطر خبرها(نوبل) تبریک می‌گویم.
آمبروس: سپاسگزارم. عذرخواهی می‌کنم. تلفن من در اتاق دیگری بود. به همین خاطر، تماس‌های قبلی را نشنیدم.
اسمیت: نه اصلا مشکلی نیست. بنابراین، حدس می‌زنم شما هنوز با «توماس پرمن» از کمیته نوبل صحبت نکرده‌اید.
آمبروس: نه صحبت نکرده‌ام.
اسمیت: خبر را در تماس با خبرنگاران شنیدید؟
آمبروس: من خبرها را در تماس با پسرم شنیدم. یک خبرنگار با پسرم تماس گرفت و پسرم هم با من تماس داشت.
اسمیت: خوب است که چنین تم..

نقش داروی لاکوزامید در درمان تشنج

داروی لاکوزامید برای کنترل تشنج در بزرگسالان و کودکان استفاده می شود. لاکوزامید توسط FDA برای درمان تشنج های کانونی و برای استفاده با سایر داروهای ضد تشنج برای بیماران ۴ سال و بالاتر با تشنج های تونیک-کلونیک ژنرالیزه اولیه تایید شده است. در این مقاله به نحوه مصرف، موارد احتیاطی و عوارض جانبی احتمالی این دارو می پردازیم.
لاکوزامید چیست؟ لاکوزامید (la KOE sa mide) در دسته ای از داروها به نام ضد تشنج قرار دارد و با کاهش فعالیت الکتریکی غیر طبیعی در مغز عمل می کند. لاکوزامید برای کنترل تشنج های جزئی (تشنج هایی که فقط یک قسمت از مغز را درگیر می کند) در بزرگسالان و کودکان یک ماهه و بالاتر استفاده می شود.
لاکوزامید همچنین در ترکیب با سایر داروها برای کنترل تشنج های تونیک-کلونیک ژنرالیزه اولیه که قبلاً به عنوان تشنج گراندمال شناخته می شد(تشنجی که کل بدن را درگیر می کرد) در بزرگسالان و کودکان ۴ سال و بالاتر استفاده می شود.
اشکال دارویی لاکوزامید لاکوزامید با نسخه پزشک و به صورت قرص و محلول (مایع) برای مصرف خوراکی عرضه می شود. لاکوزامید به صورت قرص های ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلی گرمی موجود است. ..

فرصت طلایی استارلینک برای اتصال مستقیم به موبایل‌ها / مجوز در آمریکا صادر شد

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا مجوز اضطراری استفاده از خدمات اتصال مستقیم به موبایل (Direct to cell) استارلینک را در مناطق طوفان‌زده صادر کرد. به این ترتیب نخستین تجربه عملی استارلینک برای ارائه اتصال مستقیم به موبایل رقم خواهد خورد.

لابیرنتیت یا عفونت گوش داخلی چیست؟ علل و علائم

لابیرنتیت، التهاب لابیرنت است که بخشی از گوش داخلی شما می باشد. این وضعیت معمولاً خطرناک نیست، اما می تواند علائم ناتوان کننده ای مانند سرگیجه مداوم ایجاد کند. در صورت عدم درمان، لابیرنتیت می تواند منجر به مشکلات تعادلی طولانی مدت و کاهش دائمی شنوایی شود. به همین دلیل، درمان سریع کلیدی است. از این رو، در این مقاله به علائم و علل ایجاد این بیماری و نحوه تشخیص و درمان آن می پردازیم.
لابیرنتیت چیست؟ لابیرنتیت (la-br-uhn-THAI-tuhs) نوعی عفونت گوش داخلی است. این زمانی اتفاق می افتد که هزارتوی گوش شما ملتهب شود. گوش داخلی شما حاوی سیستمی از لوله ها و کیسه های حلقه ای به نام هزارتو است که حاوی مقداری مایع و سلول های مویی است. همچنین تعادل و شنوایی شما را کنترل می کند. عفونت می تواند اطلاعاتی را که از این ناحیه به مغز شما می رسد مختل کند.
عفونت گوش داخلی ارتباط نزدیکی با نوریت دهلیزی دارد. نوریت دهلیزی، تورم یک شاخه از عصب دهلیزی است که فقط تعادل را تحت تأثیر قرار می دهد. لابیرنتیت، تورم هر دو شاخه عصب دهلیزی است که هم بر تعادل و هم بر شنوایی تأثیر می گذارد. هر فردی احتمال دارد به لابیرنتیت ..

معیشت، آزادی، سیاست

رویدادهای فلسطین و لبنان، چنان بر تمام عرصه‌های زیست ما سایه انداخته که گویی هیچ موضوع مهم دیگری وجود ندارد و نمی‌توان از هیچ چیز دیگری سخن گفت. آیا این وضعیت، به نفع دولت پزشکیان است یا شرایط را برای او دشوارتر می‌کند؟ راستش را بخواهید؛ یک وضعیت بینابینی وجود دارد.
فارغ از این که چه کسی رییس جمهور ایران باشد، شرایط فعلی به سود کسی نیست و خدا کند هر چه زودتر، این گلوگاه را پشت سر بگذاریم. اما لااقل از منظر رسانه و افکار عمومی، شرایطی فراهم آمده که احتمالا دولت بتواند در برابر هر نوع پرسش و انتقادی درباره‌ی عدم تغییر فضای سیاسی و اقتصادی کشور، چنین عبارتی بر زبان بیاورد: «فعلا که وضعیت منطقه را می‌بینید. صبر کنید ببینیم این وضعیت را چگونه پشت سر می‌گذاریم».
شاید چنین پاسخی برای یک مدت کوتاه، قابل استفاده باشد. اما مساله اینجاست که در زندگی واقعی و روزمره‌ی ما ایرانیان، هنوز هم دردها و دغدغه‌هایی وجود دارد که مهمترین و جنجالی‌ترین اخبار و تحولات سیاسی و امنیتی جهان هم نمی‌تواند فشار آنها را از روی ذهن و روح ما بردارد.
فشار مفاهیمی همچون تورم، دشوارتر شدن تامین معیشت مردم و یادآوری ..

تیک آبی گوگل چیست؟

گوگل قصد دارد ویژگی را در نتایج جستجوی اینترنتی خود ارائه کند که تیک احراز هویت آبی را در کنار نام کسب وکار ها در نتایج جستجو نشان می دهد.
به گزارش خبرآنلاین، به این ترتیب گوگل جستجو برای یک کسب وکار در فضای آنلاین را برای کاربران ساده تر می کند. این آیکون احراز هویت مشابه تیک آبی اینستاگرام یا ایکس است. هنگامیکه ماوس رو تیک نگه داشته شود، این پیام به نمایش در می آید: «این آیکون نشان داده شده زیرا سیگنال های گوگل حاکی از آن است که کسب وکار مذکور واقعا همان چیزی است که ادعا می کند. گوگل نمی تواند اعتبار این کسب و کار یا محصولاتش را تضمین کند».

به نقل از مهر، ویژگی مذکور هم اکنون در مرحله آزمایش است و به طور گسترده ارائه نشده است. کارشناسان هنوز تیک را در نتایج جستجو مشاهده نکرده اند اما گزارش ها حاکی از آن است که در کل این تیک در کنار کسب و کارهای بزرگ و مشهور به خصوص در حوزه های فناوری، مد و خودروسازی به نمایش در می آید.
متا، نایک، آمازون، اپل و سامسونگ از جمله برندهایی هستند که این تیک در کنار نام آنها دیده می شود.
این شرکت در پاسخ به سوالی درباره تست ویژگی مذکور گفت: ما به طور مع..

پماد چشم باسیتراسین: موارد و نحوه مصرف

پماد چشم باسیتراسین با نام های تجاری AK-Tracin، Baciguent، Ocu-Tracin، یک آنتی بیوتیک است که برای درمان برخی عفونت های باکتریایی چشم استفاده می شود. این دارو با توقف رشد باکتری ها عمل می کند. این دارو فقط عفونت های باکتریایی چشم را درمان می کند و بر سایر عفونت های چشمی اثر نخواهد کرد. در این مقاله به بررسی علمی دقیق تر این دارو می پردازیم.
پماد چشم باسیتراسین چیست؟ پماد چشم باسیتراسین BACITRACIN (bass i TRAY sin) یک آنتی بیوتیک پلی پپتیدی است که برای درمان عفونت های باکتریایی چشم استفاده می شود. این دارو احتمال دارد برای مقاصد دیگر هم استفاده شود. توجه داشته باشید استفاده غیر ضروری یا استفاده بیش از حد از هر آنتی بیوتیک می تواند منجر به کاهش اثربخشی آن شود.
قبل از مصرف پماد چشم باسیتراسین متخصصانی که در جهت بهبود شما تلاش می کنند بدانند که آیا شما یکی از این شرایط را دارید یا خیر:
یک واکنش غیرمعمول یا آلرژیک به باسیتراسین، نئومایسین، سایر آنتی بیوتیک ها، سایر داروها، غذاها، رنگ ها یا مواد نگهدارنده باردار بودن یا تلاش برای باردار شدن شیردهی قبل از استفاده از پماد چشم باسیتراسین، اگر..

اپوزسیونی که نمازجمعه می رود

کیهان را خوش نیامد تا آن جا که با تیتر شاه رفت در صفحه یک واکنش نشان داد و تیتر زد: اپوزسیون نجیب! نهایت خوش ذوقی کیهان همین علامت خطابی است که گاهی آن را به جای علامت تعجب به کار می برد. در جواب هم نوشت میثمی نه تنها نجیب نیست که نوکر بی جیره و مواجب اوباما و ترامپ است. همان روزها چیزی در جواب کیهان نوشتم که طبق معمول چنین مواقعی خوردند و دم نزدند و تا مدت ها دور و بر صاحب این قلم پیدایشان نشد.
در بخش هایی از آن یادداشت نوشته بودم: «در زمانه‌ای که اعتدال و انصاف حکم کیمیا را پیدا کرده و اغلب قضاوت‌ها به اغراض نفسانی آلوده است از چنین منظری به عالم و آدم نگریستن شوق‌برانگیز است و خردک شرری از امید را در دل ناامید ما همچنان روشن نگاه می‌دارد. می‌توان با فرهاد میثمی مخالف بود، می‌توان برخی از عبارات نامه‌ی او را نپسندید اما نمی‌توان نجابت و شرافت او را یکسره نادیده گرفت و از اساس منکرش شد. او برای عقایدش ارزش قائل است و حاضر است بی‌آن‌که چشم به بیگانه بدوزد، تاوان دیگرگونه اندیشیدنش را بپردازد. شاید همین اعراض و اعلام تبرا از بیگانگان سبب شود گوش‌های بیشتری برای شنیدن سخنانش یافت شود. ش..

راه استوار جبهه مقاومت

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازی از بیانات خود در خطبه عربی نمازجمعه نصر،با تاکید بر اینکه دشمن با هزینه‌کرد چندین میلیارد دلار در غزّه و لبنان و با کمک همه‌جانبه‌ی آمریکا و چند دولت غربی دیگر در رویارویی با چند هزار مرد مبارز و مجاهد فی‌سبیل‌الله که محصور و ممنوع از هر گونه کمک از خارجند، شکست خورده،گفتند:
«مردم مقاوم لبنان و فلسطین! مبارزان شجاع و مردم صبور و قدرشناس! این شهادتها، این خونهای بر زمین‌ریخته، نهضت شما را سست نمیکند، [بلکه] استوارتر میکند.»
واقعیت این است که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و در سکوت مجامع بین‌المللی و ناتوانی شورای امنیت، به‌طور وحشیانه به جنایات خود ادامه می‌دهد و در یکی از آخرین جنایات خود،پرچمدار مقاومت علیه صهیونیسم یعنی سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان را به شهادت رساند.با این وصف، جبهه مقاومت و حزب‌ا… مصمم هستند که راه جهاد و شهادت را ادامه داده و در عمل ثابت کند که تداوم جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی، قطعا به نابودی این رژیم منجر خواهد شد.
توجه به دلایل زیر به تحلیل واقعی از اراده حزب الله، کمک می کند..
۱.حزب‌الله لبنا..

جشن مهرگان و رویداد مهرگان کوهستان

مهرگان با نخستین روز مهر ماه آغاز می‌شود که همچون روز نخستِ فروردین، یک رویداد «اعتدالی» یعنی زمانه‌ی برابر شدن طول روز و شب است. در سرزمین‌های ایرانی از دیرباز جشن‌هایی با توجه به دگرگونی‌های فلکی و رخدادهای طبیعی برگزار می‌شده است. اعتدال پاییزی با پایان فصل کشت‌وکار و آغاز سال نوی کشاورزی همراه بوده است، چنان‌که امروزه هم آغاز «سال آبی» و رویداد مهم گشایش مدرسه‌ها نخستین روز مهر است.
این رویداد فلکی انگیزه‌ای برای برگزاری جشنی بزرگ، سپاسگزاری از ایزد، پاسداشت زمین به‌خاطر نعمت‌های داده‌شده، و همچنین برای شادی و گرد هم آمدن و مهرورزی بوده است. این جشن در دوران بسیار قدیم در روز نخست مهرماه و در زمانه‌هایی (به دلیل آغاز نوروز از ششم فروردین) در روز بیست‌ویکم مهر برگزار می‌شده، اما از حدود دو هزار سال پیش در شانزدهم این ماه یعنی مهر روز از مهر ماه برگزار می‌شود.
آیین‌های کهن را می‌توانیم با حفظ آن‌چه که رضا مرادی غیاث‌آبادی، باستان ستاره‌شناس «نظام قاعده‌مند» آن‌ها می‌خواند، یعنی بی‌آن‌که زمان‌بندی آن‌ها را بر هم زنیم یا پیرایه‌های نامربوط به آن‌ها ببندیم، در زندگی امروز برای پدیدآور..

اینترنت رایگان و خطری که کاربران را تهدید می‌کند

اگرچه استفاده از وای فای رایگان در مکان‌های عمومی می‌تواند حس خوشایندی را برای کاربران ایجاد کند اما آن‌ها را در معرض خطر هک هم قرار می‌دهد که کاربران کمی از این خطرات اطلاع دارند، بنابراین بهتر است به تدابیری که می‌توان در برابر این حملات اندیشید، توجه شود.
به گزارش خبرآنلاین، اگرچه امروزه بسته‌های اینترنتی اپراتورها برای اکثر گوشی‌های هوشمند فعال است، اما همچنان نیاز به وای‌فای در برخی اماکن و در شرایطی که به هر دلیل اینترنت گوشی فعال نیست، حس می‌شود. بنابراین وای‌فای‌ شهری با قابلیت ارایه سرعت و کیفیت بالا و گاهی رایگان برای کاربرانی که در لحظه به اینترنت موبایل خود دسترسی ندارند و همچنین با توجه به نیاز ابزارهای فاقد سیم‌کارت مانند لپ‌تاپ و تبلت‌ به وای‌فای، مورد توجه بسیاری از کاربران است.
به نقل از ایسنا، در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان استفاده از وای‌فای در فضاهای شهری و عمومی مانند میدان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها به امری عادی تبدیل شده است و حتی شهرداری‌ها سعی می‌کنند با ارایه وای‌فای، رضایت خاطر شهروندان را کسب کنند.
اما خوب است به این نکته توجه ش..

زمانی برای آتش‌بس

فارغ از گفت‌وگوهایی که در درون اردوگاه غرب در ارتباط با جنایات ضدبشری، پاکسازی نژادی و نسل‌کشی اسرائیل، و هم‌چنین تجاوز به تمامیت ارضی سایر کشورها چون ایران و لبنان صورت می‌گیرد، در عمل اسرائیل هم‌چون ایالت پنجاه و یکم امریکا و عضوی از ناتو عمل می‌کند. لذا، هیچ وقعی به این انتقادها اعم از این‌که واقعی و یا نمایشی باشند نمی‌گذارد. کشورهای منطقه نیز چه از روی ترس و یا هر دلیل دیگر نه یارای رویارویی با اسرائیل و نه امکان ادامه خط سازش را دارند. یک وضعیت رعب وحشت و عدم قطعیت عظیم بر منطقه حکم‌فرما است. قطعا زمان به زیان ملت‌های منطقه است.
اتفاقاتی که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به این سو در منطقه خاورمیانه به‌وقوع پیوسته است، علیرغم قساوت‌های کم‌نظیر تاریخی اسرائیل در جنایت‌ها ضد بشری و حمله به زندگی مردمان عادی و تخریب‌های گسترده در فلسطین و لبنان، نشان داد که تحقق سیاست عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل غیر ممکن و یا دستِ‌کم در میان مدت نیز قابل دسترس نیست. این موضوع را در سخنان نخست‌ وزیر اسرائیل در سازمان ملل می‌توان به‌خوبی دید. او آشکار گفت که اسرائیل با مساله موجودیت دست‌وپنجه نرم و می‌کند و فر..

استوری اینستاگرام جای خود را به استاتوس واتساپ می‌دهد؟

واتساپ به‌زودی با قابلیت لایک‌کردن و منشن‌کردن خصوصی افراد در استاتوس به‌استقبال کاربران می‌رود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از زومیت، واتساپ روی قابلیت‌ منشن‌کردن خصوصی افراد در استاتوس کار می‌کند؛ قابلیتی که بسیار شبیه‌به تگ‌کردن افراد در استوری اینستاگرام است.
وقتی کسی را در استاتوس واتساپ خود منشن می‌کنید، آن فرد به صورت خصوصی مطلع می‌شود و سایر مخاطبانتان نمی‌توانند فردی را که منشن کرده‌اید، مشاهده کنند. چنین امکانی در استوری اینستاگرام وجود ندارد و با تگ‌کردن اشخاص، همه می‌توانند آن‌ را ببینند.

مخاطبانی که که در استاتوس واتساپ خود منشن‌ کرده‌اید، می‌توانند همان استاتوس را در صفحه‌ی خود بازنشر کنند.
واتساپ قابلیت لایک‌کردن استاتوس‌ها را به پیام‌رسان خود اضافه کرده است و با کلیک‌کردن روی قلب سبز رنگ در پایین صفحه‌، می‌توانید استاتوس‌ها را لایک کنید. این لایک‌ها شمارنده ندارند و به جز صاحب حساب، سایر کاربران نمی‌توانند ببینند یک استاتوس چند لایک دریافت کرده است.

قابلیت‌های منشن‌کردن و لایک استاتوس درحال انتشار هستند و به‌زودی برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار خواهند گرف..

با بیماری بابزیوز یا پیروپلاسموز حیوانی آشنا شوید!

بیماری بابزیوز بیماری است که از نیش کنه آلوده به انگل بابزیا به آن مبتلا می شوید. علائمی شبیه آنفولانزا ایجاد می کند و می تواند منجر به بیماری شدید شود. اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید یا طحالتان به درستی عمل نمی کند، در معرض خطر ابتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی هستید. در هر صورت ترکیبی از ضد انگل ها و آنتی بیوتیک ها بابزیوز را درمان می کند که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.
بیماری بابزیوز چیست؟ بابزیوز (تلفظ “buh-BEE-zee-oh-sis“) یک بیماری است که از بسیاری از گونه ها (انواع) انگل Babesia دریافت می کنید و شما می توانید آن را از طریق نیش کنه های پا سیاه آلوده یا از طریق پیوند عضو دریافت کنید.
بابزیوز معمولا علائمی شبیه آنفولانزا ایجاد می کند. اما تخریب گلبول های قرمز توسط انگل می تواند منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شود، به خصوص اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید. یک عارضه رایج کم خونی همولیتیک است، وضعیتی که در آن گلبول های قرمز خون شما سریعتر از ساخت گلبول های جدید از بین می روند.
بابزیوز در کجا یافت می شود؟ در جاهایی که انگل‌های بابزیا و کنه‌های حامل آن‌ها با هم یافت می‌شوند، می‌ت..

چهار محور برای مشارکت در جهاد حزب‌الله لبنان

این فراز از پیام امام خامنه‌ای، موجب دغدغه بسیاری از متدینین شده است و بسیاری برای حضور در لبنان تقاضای اعزام دارند. واقعیت متفاوت جنگ فعلی نسبت به دفاع از حرم نشان می‌دهد تقاضای اعزام، چندان منطبق با شرلیط امروز نیست. با این پیش‌فرض و تا زمان امکان حضور برای جهاد، هیچ کار دیگری از ما ساخته نیست؟ اصلا امکانات ما چیست؟ متناسب با آن تکلیف ما چیست و چه کمکی برای ما مقدور است؟ چهار گزینه به ذهن من رسیده است:
طبق تعالیم قرآن کریم، بخشی از جهاد، جهاد با مال است. کمک مالی آن هم در شرایط امروز لبنان که بعد از انفجار مهیب بندر بیروت در مرداد ۹۹ و تحریم‌های غرب شرایط اقتصادی بحران‌زده‌ای دارد، بی‌تأثیر بر موفقیت در جنگ نیست. حتی در آیات کریمه جهاد با مال مقدم بر جان بیان شده است: «الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عند الله» ، « ثم لم یرتابوا و جاهدوا باموالهم وانفسهم فی سبیل الله اولئک هم الصادقون» و «فضل الله المجاهدین باموالهم وانفسهم علی القاعدین» و …
بخش دیگر، جهاد تبیین است. آن هم در واویلای شبهاتی که دستگاه عملیات روانی اسرائیل به راه انداخته است. ا..