۷ روش برای صبح زود از خواب بیدار شدن

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
یکی از مشکلاتی که بسیاری افراد با آن درگیر می باشند بیدار شدن از خواب است. شاید بسیار این حرف را شنیده باشیم که افراد موفق صبح ها زود از خواب بیدار می شوند اما ناتوان از سحرخیزی بوده باشیم. زود بیدار شدن برای بسیاری از افراد چالشی بزرگ است و به همین دلیل در مطلب امروز به راه هایی که به شما کمک می کند صبح ها زود از خواب بیدار شوید اشاره می کنیم.
شما می توانید جهت خرید انواع قرص خواب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
آیا مهم است صبح زود از خواب بیدار شویم؟ پژوهش ها نشان می دهند داشتن عادت های منظم صبحگاهی می تواند به شما کمک کند خوشحال و با انگیزه تر باشید. همچنین زود بیدار شدن باعث می شود استرس و اضطراب کمتری را در طول روز تجربه کنید و کمتر دچار افسردگی شوید. انسان ها در ساعت های ابتدایی صبح بسیار خلاق و کارآمدتر هستند و این مسئله باعث می شود کارهای خود را در بهترین شکل خود انجام دهند. به همین دلیل همواره به زود بیدار شدن از خواب تاکید می شود. اما برای زود بیدار شدن از خواب چه باید بکنیم؟
علت دیر خوابیدن خود را بیابید: بسیاری از افراد شب دیر می ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

یکی از مشکلاتی که بسیاری افراد با آن درگیر می باشند بیدار شدن از خواب است. شاید بسیار این حرف را شنیده باشیم که افراد موفق صبح ها زود از خواب بیدار می شوند اما ناتوان از سحرخیزی بوده باشیم. زود بیدار شدن برای بسیاری از افراد چالشی بزرگ است و به همین دلیل در مطلب امروز به راه هایی که به شما کمک می کند صبح ها زود از خواب بیدار شوید اشاره می کنیم.

قرص خوابشما می توانید جهت خرید انواع قرص خواب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

آیا مهم است صبح زود از خواب بیدار شویم؟

پژوهش ها نشان می دهند داشتن عادت های منظم صبحگاهی می تواند به شما کمک کند خوشحال و با انگیزه تر باشید. همچنین زود بیدار شدن باعث می شود استرس و اضطراب کمتری را در طول روز تجربه کنید و کمتر دچار افسردگی شوید. انسان ها در ساعت های ابتدایی صبح بسیار خلاق و کارآمدتر هستند و این مسئله باعث می شود کارهای خود را در بهترین شکل خود انجام دهند. به همین دلیل همواره به زود بیدار شدن از خواب تاکید می شود. اما برای زود بیدار شدن از خواب چه باید بکنیم؟

علت دیر خوابیدن خود را بیابید:

بسیاری از افراد شب دیر می خوابند و انتظار دارند صبح زود بیدار شوند. دیر خوابیدن کار شما را سخت می کند و باید برای داشتن یه روتین زود هنگام صبحگاهی حتما شب ها زود خوابید. پس بررسی کنید چه عاملی باعث دیر خوابیدن شما می شود و با رفع آن اولین قدم را برای زود بیدار شدن بردارید.

از روش پله ای برای عادت دادن خود استفاده کنید:

شاید سخت باشد که به یکباره عادت خواب خود را تغییر دهد. تصور کنید شما هر روز ساعت ۱۰ صبح بیدار می شده اید، چطور انتظار دارید ساعت خوابتان به ۷ صبح تغییر پیدا کند؟ این کار در عمل بسیار سخت و شاید غیر ممکن است. روش پله ای کمک می کند تا شما به مرور ساعت بیداری خود را جلو بکشید. در روش پله ای دو هفته را به عنوان هدف در نظر می گیرید و هر روز به مدت ۱۵ دقیقه زودتر از خواب بیدار می شوید. به این صورت رفته رفته عادت می کنید سحرخیز شوید.

بیدار شدن

سعی کنید شب قبل خواب پر کیفیتی داشته باشید:

یک خواب کامل باید دارای مرحله REM باشد. در این مرحله شخص رویا می بیند و خواب عمیقی دارد. برای داشتن یک خواب کامل و عمیق باید نکاتی را رعایت کنید. از مصرف کافئین نزدیک ساعت خواب خودداری کنید و در طول روز نیز به شکل متعادلی کافئین بنوشید. از وسایل الکترونیکی پیش از خواب استفاده نکنید و به جای آن کتاب بخوانید.

برای پس از بیداری برنامه ای جالب تدارک ببینید:

اگر برنامه های پس از بیداری برای شما حکم باید و وظیفه را داشته باشند برای بیداری انگیزه ای نخواهید داشت. باید برنامه های پس از بیداری حالت دلپذیر و خوشایندی برایتان داشته باشد تا برای بیداری انگیزه داشته باشید. مثلا شغلی را انتخاب کنید که به انجام آن علاقه داشته باشید، ورزشی را انجام دهید که آن را دوست دارید و …

برای بیدار شدن خود هدف داشته باشید:

هیچ چیزی جز داشتن یک هدف و انگیزه نمی تواند به شما در زودتر بیدار شدن کمک کند. زمانی که برای انگیزه مهمی قصد بیداری دارید این کار برایتان راحت تر می شود. مثلا اگر می خواهید در کارتان موفق باشید این انگیزه می تواند موفقیت و کسب درآمد بهتر باشد، درس خواندن و کسب مدارج علمی بالاتر می تواند برای فردی دیگر مهم باشد و …

از دکمه اسنوز استفاده نکنید:

افرادی که از دکمه اسنوز استفاده می کنند معمولا پس از فشردن اسنوز دوباره به خواب کوتاهی فرو می روند و این مسئله حس خوبی در آنها ایجاد می کند. اما جالب است بدانید خواب بین دو اسنوز باعث خسته تر شدن و برهم خوردن چرخه خواب می شود. این کار باعث می شود در طول روز احساس خواب آلودگی بیشتری داشته باشید. همچنین فشردن اسنوز یعنی تعلل در انجام کار و به این ترتیب به ناخودآگاه خود این پیام را می فرستید که قدرت کافی برای انجام کارهای خود ندارید.

بیدار شدن

برای شروع روز خود برنامه ریزی داشته باشید:

این بسیار مهم است که بدانید قرار است پس از بیداری چه کاری انجام دهید. فرض کنید بدون هدف بخواهید از خواب بلند شوید مشخص است بدن تمایل چندانی برای بیداری ندارد زیرا ذهن ضرورتی احساس نمی کند. در حالیکه اگر با داشتن برنامه به خواب بروید می دانید که پس از بیداری باید چه کارهای مهمی انجام دهید و این مسئله ذهن شما را در حالت آماده باش قرار می دهد و بدن را وادار به بیداری می کند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • ۹ عامل موثر در خواب زیاد
  • علت خستگی و خواب آلودگی روزانه چیست؟
  • درمان بی خوابی با گیاهان دارویی

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • کپسول دورمیرین فورت آدریان
  • قرص ملاتونین مکس استار ویت
  • کپسول والتونین نوتراکس

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.