۸ خاصیت مهم کیوی برای سلامتی

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
حتما شما هم با این میوه خوشمزه آشنایی دارید. کیوی بومی کشور چین است و میوه ملی این کشور می باشد. کیوی دارای پوستی کرک دار و قهوه ای است و میوه درون آن سبز روشن و نیمه شفاف است که با دانه های سیاه کوچکی پر شده است. این میوه خواص بی نظیری برای بدن دارد که در مطلب امروز به آن می پردازیم.
ارزش غذای کیوی کیوی سرشار از ویتامین C است؛ به طوریکه مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر می باشد. ویتامین های دیگری همچون A، E، K نیز در کیوی موجود است. این میوه مقادیر مناسبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر را نیز دارا می باشد.

کیوی چه خواصی برای بدن دارد؟ کیوی در بهبود سلامت گوارش، قلب وعروق، بی خوابی، دیابت و سرطان بسیار مفید می باشد. در ادامه به خواص این میوه اشاره می کنیم:
موثر در سلامت قلب و عروق: کیوی حاوی مقادیر مناسبی پلی فنل های محافظ و ویتامین C، E و پتاسیم می باشد. ترکیب خاص این میوه باعث می شود برای سلامت قلب و عروق نقش مهمی ایفا کند. مطالعه ای نشان داده است کیوی می تواند با فعالیت های مهارکننده خود سطح تری گلیسیرید را در خون کاهش دهد. اگر کیوی به صورت روزانه..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

حتما شما هم با این میوه خوشمزه آشنایی دارید. کیوی بومی کشور چین است و میوه ملی این کشور می باشد. کیوی دارای پوستی کرک دار و قهوه ای است و میوه درون آن سبز روشن و نیمه شفاف است که با دانه های سیاه کوچکی پر شده است. این میوه خواص بی نظیری برای بدن دارد که در مطلب امروز به آن می پردازیم.

ارزش غذای کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C است؛ به طوریکه مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر می باشد. ویتامین های دیگری همچون A، E، K نیز در کیوی موجود است. این میوه مقادیر مناسبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر را نیز دارا می باشد.

کیوی

بیشتر بخوانید
خرید بک لینک انبوه

کیوی چه خواصی برای بدن دارد؟

کیوی در بهبود سلامت گوارش، قلب وعروق، بی خوابی، دیابت و سرطان بسیار مفید می باشد. در ادامه به خواص این میوه اشاره می کنیم:

موثر در سلامت قلب و عروق:

کیوی حاوی مقادیر مناسبی پلی فنل های محافظ و ویتامین C، E و پتاسیم می باشد. ترکیب خاص این میوه باعث می شود برای سلامت قلب و عروق نقش مهمی ایفا کند. مطالعه ای نشان داده است کیوی می تواند با فعالیت های مهارکننده خود سطح تری گلیسیرید را در خون کاهش دهد. اگر کیوی به صورت روزانه مصرف شود می تواند باعث کاهش خطر لخته شدن و پاسخ تهاجمی پلاکت ها در خون شود. پتاسیم موجود در کیوی نیز نقش موثری در سلامت قلب دارد؛ در مطالعه ای نشان داده شد افرادی که ۴۰۶۹ میلی گرم پتاسیم در روز مصرف می کردند تا ۴۹ درصد کمتر دچار بیماری های قلبی می شدند.

موثر در عملکرد دستگاه گوارش:

کیوی سرشار از فیبر است و به همین دلیل در فرآیند هضم و عملکرد روده بسیار موثر است. کیوی با تحریک روده از یبوست جلوگیری می کند. همچنین مصرف کیوی باعث می شود آنتی اکسیدان پروتئولیتیک اکتینیدین در بدن ذخیره شود و این مسئله هضم پروتئین ها را بهبود می بخشد. همچنین عصاره کیوی در افزایش رشد اسید لاکتیک موثر است و از رشد باکتری های اشریشیا کلی جلوگیری می کند و به این ترتیب به سلامت دستگاه گوارش یاری می رساند.

کیوی

موثر در عملکرد ریه:

کیوی می تواند باعث بهبود عملکرد ریه در افراد مبتلا به آسم گردد. این ویژگی کیوی به دلیل وجود مقادیر بالای ویتامین C در آن می باشد. مطالعه انجام گرفته در ارتباط با خواص کیوی نشان داد خوردن کیوی می تواند از بروز خس خس سینه و آسم در کودکان جلوگیری نماید. تاثیر کیوی در سیستم ایمنی بدن از استرس اکسیداتیو در بدن جلوگیری می کند و باعث بهبود سیستم ایمنی بدن در جلوگیری از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی می گردد.

موثر در سلامت چشم:

کیوی منبع غنی فیتوکمیکال لوتئین و زاكسانتين می باشد که هر دو برای سلامت چشم ما حیاتی هستند. این دو عنصر در کنار ویتامین A می توانند از بروز بیماری هایی همچون آب مروارید و دژنراسیون ماکولا جلوگیری نمایند.

موثر در سلامت پوست:

مقدار بالای ویتامین C و E در کیوی نقش مهمی در سلامت پوست و کلاژن سازی آن دارد. همچنین ویتامین E موجود در کیوی می تواند در رفع چین و چروک ها به پوست یاری رساند و از پوست در برابر اشعه های ماورا بنفش خورشید محافظت نماید. کیوی حاوی آنتی اکسیدان نیز می باشد و از پوست در برابر پیری زودرس محافظت می کند.

موثر در درمان سرطان:

کیوی به دلیل اینکه حاوی مقادیر بالایی ویتامین C می باشد با اثرات مخرب رادیکال های آزاد که نقش مهمی در ابتلا به سرطان دارند مبارزه می کند. همچنین کیوی باعث کاهش آسیب استرس اکسیداتیو بر روی DNA می گردد. فیبر موجود در کیوی نیز می تواند به دستگاه گوارش در مقابله با سرطان یاری رساند.

کیوی

موثر در کنترل دیابت:

کیوی دارای قند بسیار کمی است. در هر ۱۰۰ گرم این میوه فقط ۵ گرم قند وجود دارد و به همین دلیل اثرات بسیار کمی بر روی گلوکز خون دارد. این میوه کربوهیدرات کمتری نیز نسبت به بسیاری از میوه ها دارد؛ یک کیوی متوسط دارای حدود ۱۱ گرم کربوهیدارت است.

موثر در سلامت زنان باردار:

کیوی حاوی ویتامین B9 یا فولات یا فولید اسید است. مصرف کیوی به دلیل این ترکیب خاص باعث می شود از بروز نقایص لوله عصبی در نوزادان نارس جلوگیری گردد و مغز و رشد شناختی کودک به خوبی شکل بگیرد. دیگر ویتامین های کیوی همچون ویتامین C، E و K و همچنین فلاونوئیدها نیز در سلامت و رشد جنین نقش مهمی ایفا می کنند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • خواص هندوانه برای بدن ما
  • میوه خوردن و باورهای اشتباه در مورد آن

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.