آشنایی با خواص روغن آووکادو

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
روغن آووکادو از سالم ترین روغن های گیاهی می باشد و از میوه آووکادو بدست می آید. این روغن سبز رنگ است و بویی تند دارد و زمانیکه تصفیه می شود به رنگ زرد در می آید. روغن آووکادو سرشار از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین E، ویتامین A و اسید اولئیک و اسید های چرب ضروری می باشد و خواص بسیاری برای بدن و پوست و مو دارد.
خواص روغن آووکادو برای پوست: روغن آووکادو خواص بسیاری برای پوست دارد. این روغن یکی از بهترین ها برای درمان پسوریازیس می باشد. از خواص روغن آووکادو این است که به راحتی می تواند در پوست نفوذ کند و خشکی پوست را بر طرف کند. در واقع این روغن نوعی مرطوب کننده است که نقش مهمی در آبرسانی به پوست دارد و از خشکی آن جلوگیری می کند. این روغن نقش کنترل کننده چربی نیز دارد. این روغن می تواند پوست را از سلول های مرده پاکسازی کند و به این ترتیب از بروز جوش و آکنه جلوگیری نماید. روغن آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و از پوست در برابر رادیکال های آزاد به خوبی مراقبت می نماید؛ این خاصیت روغن آووکادو باعث می شود از بروز چین و چروک های پوستی جلوگیری گردد. خواص کلاژن ساز ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

روغن آووکادو از سالم ترین روغن های گیاهی می باشد و از میوه آووکادو بدست می آید. این روغن سبز رنگ است و بویی تند دارد و زمانیکه تصفیه می شود به رنگ زرد در می آید. روغن آووکادو سرشار از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین E، ویتامین A و اسید اولئیک و اسید های چرب ضروری می باشد و خواص بسیاری برای بدن و پوست و مو دارد.

خواص روغن آووکادو برای پوست:

روغن آووکادو خواص بسیاری برای پوست دارد. این روغن یکی از بهترین ها برای درمان پسوریازیس می باشد. از خواص روغن آووکادو این است که به راحتی می تواند در پوست نفوذ کند و خشکی پوست را بر طرف کند. در واقع این روغن نوعی مرطوب کننده است که نقش مهمی در آبرسانی به پوست دارد و از خشکی آن جلوگیری می کند. این روغن نقش کنترل کننده چربی نیز دارد. این روغن می تواند پوست را از سلول های مرده پاکسازی کند و به این ترتیب از بروز جوش و آکنه جلوگیری نماید. روغن آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و از پوست در برابر رادیکال های آزاد به خوبی مراقبت می نماید؛ این خاصیت روغن آووکادو باعث می شود از بروز چین و چروک های پوستی جلوگیری گردد. خواص کلاژن ساز روغن آووکادو نیز با کاهش دادن و جلوگیری از بروز چین و چروک ها باعث جوان شدن پوست می شود. این ماده به دلیل داشتن ویتامین ها و اسیدهای چرب برای درمان سیاهی دور چشم نیز بسیار مفید است.

روغن آووکادو و خواص آن برای موها:

روغن آووکادو سرشار از ویتامین B و E می باشد و نقش مهمی در تقویت مو و افزایش سرعت رشد مو دارد. ویتامین دی موجود در این روغن نیز می تواند از ریزش موها جلوگیری کند. استفاده از روغن آووکادو جریان خون را در ناحیه سر بهبود می بخشد و از مسدود شدن فولیکول های مو جلوگیری می کند و به این ترتیب در جلوگیری از ریزش مو موثر واقع می شود. این روغن نقش محافظ برای موها دارد و با ایجاد لایه ای بر روی مو از شکسته شدن آنها جلوگیری می کند. این روغن در رفع و درمان شوره سر و همچنین جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر نیز مفید است.

روغن آواکادو

آووکادو و تاثیر آن در فشار خون:

این روغن اثرات مثبتی بر کاهش طبیعی فشار خون دارد. آووکادو حاوی چربی های تک غیر اشباع است و بر کاهش فشار خون موثر است. این روغن در صورت مصرف متعادل می تواند برای قلب مفید باشد و از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند.

بهبود دهنده سلامت قلب:

این روغن به علت اینکه حاوی اسید اولئیک تک غیر اشباع می باشد کاهش دهنده کلسترول خون است و به همین دلیل اثراتی مثبت بر روی قلب دارد. اسید اولئیک می تواند سطح HDL (کلسترول خوب در بدن) را افزایش دهد و از بروز بیماری های قلبی بکاهد. اولئیک اسید در کاهش LDL نیز بسیار موثر می باشد.

کمک به بهبود آرتروز:

از آووکادو در تهیه عصاره ای برای درمان استئوارتریت زانو و کفل استفاده می شود. این عصاره ASU نام دارد و از ترکیب عصاره آووکادو و روغن سویا بدست می آید. این عصاره اثرات ضد التهابی و تحریک کننده بر روی مولکول های بافت های همبند دارد.

جلوگیری از ابتلا به سرطان:

کاروتنویید ماده ای است که در آووکادو وجود دارد و باعث کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها می گردد. این ماده نقش آنتی اکسیدانی دارد و با جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به بدن از ابتلا به سرطان و گسترش سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

بهبود دهنده زخم:

روغن آووکادو به دلیل اینکه حاوی اسید اولئیک و اسیدهای چرب ضروری می باشد نقش موثری در بهبود زخم دارد. این روغن کلاژن سازی در پوست را افزایش می بخشد و از التهاب سلول های آسیب دیده جلوگیری می کند و باعث سرعت بخشیدن به بهبودی زخم می گردد.

روغن آوواکادو

آیا روغن آووکادو عوارضی برای بدن دارد:

برخی افراد به آووکادو حساسیت دارند و باید از مصرف خارجی و خوراکی آووکادو خودداری نمایند. برخی افراد که به لاتکس حساسیت دارند به آووکادو نیز حساس هستند و باید این نکته را در نظر داشته باشند. آووکادو کاهش دهنده تاثیر وارفارین (رقیق کننده خون) نیز می باشد و اگر از چنین داروهایی استفاده می کنید پیش از استفاده از آووکادو حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • خواص روغن زیتون برای پوست و مو
  • با روغن ذرت و فواید آن آشنا شوید
  • خواص روغن آفتابگردان چیست؟
  • روغن چوب صندل و خواص آن

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]