از روغن کرچک چه می دانیم؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
روغن کرچک از دانه های گیاه کرچک استخراج می شود. این روغن هزاران سال است برای مقاصد مختلف استفاده می گردد. روغن کرچک دارای ماده ای سمی است و این ماده با فرآیند گرمادهی غیر فعال می شود تا قابل استفاده گردد.
این روغن زرد کم رنگ است و به دلیل ترکیب شیمیایی خود بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. روغن کرچک نوعی از اسید چرب تری گلیسیرید است و ۹۰ درصد آنرا اسید ریکینولیک تشکیل می دهد که نوعی اسید چرب امگا۶ غیر اشباع می باشد.
خواص روغن کرچک برای بدن چیست؟ بهبود دهنده یبوست: یکی از درمان های یبوست از قدیم الایام استفاده از روغن کرچک بوده است. این روغن به دلیل ترکیبات خاص خود یک ملین قوی است و باعث تحریک روده می شود. از طرفی روغن کوچک با جلوگیری از جذب مایع توسط روده به مرطوب ماندن محیط روده کمک می کند و مانع از یبوست می شود.
موثر در کاهش التهاب و سردرد: یکی از مواد تشکیل دهنده روغن کرچک ریکینولیک اسید است. این ماده ضدالتهاب است و مطالعات نشان داده اند زمانی که از این روغن به صورت موضعی استفاده شود التهاب و درد تسکین می یابد. این ویژگی باعث می شود بیماری های التهابی همچو..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

روغن کرچک از دانه های گیاه کرچک استخراج می شود. این روغن هزاران سال است برای مقاصد مختلف استفاده می گردد. روغن کرچک دارای ماده ای سمی است و این ماده با فرآیند گرمادهی غیر فعال می شود تا قابل استفاده گردد.
این روغن زرد کم رنگ است و به دلیل ترکیب شیمیایی خود بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. روغن کرچک نوعی از اسید چرب تری گلیسیرید است و ۹۰ درصد آنرا اسید ریکینولیک تشکیل می دهد که نوعی اسید چرب امگا۶ غیر اشباع می باشد.

خواص روغن کرچک برای بدن چیست؟

بهبود دهنده یبوست:

یکی از درمان های یبوست از قدیم الایام استفاده از روغن کرچک بوده است. این روغن به دلیل ترکیبات خاص خود یک ملین قوی است و باعث تحریک روده می شود. از طرفی روغن کوچک با جلوگیری از جذب مایع توسط روده به مرطوب ماندن محیط روده کمک می کند و مانع از یبوست می شود.

موثر در کاهش التهاب و سردرد:

یکی از مواد تشکیل دهنده روغن کرچک ریکینولیک اسید است. این ماده ضدالتهاب است و مطالعات نشان داده اند زمانی که از این روغن به صورت موضعی استفاده شود التهاب و درد تسکین می یابد. این ویژگی باعث می شود بیماری های التهابی همچون پسوریازیس و آرتریت روماتوئید با استفاده از این روغن بهبود یابند.

مفید برای درمان قارچ:

روغن کرچک خواص ضد قارچی دارد و می تواند با قارچ کاندیدا آلبیکنس در بدن که ممکن است باعث عفونت در لثه و کانال ریشه شود مبارزه کند. روغن کرچک می تواند این قارچ را زمانی که در ریشه دندان جا گرفته از بین ببرد. از روغن کرچک برای درمان درماتیت مربوط به دندان مصنوعی نیز استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند اگر پس از مسواک زدن دندان مصنوعی، آن را در محلول حاوی روغن کرچک بخیسانید مشکل کاندیدا که در افراد مسن به دلیل استفاده از دندان مصنوعی ایجاد می شود برطرف می گردد.

روغن کرچک کیمیا دارو سپهر شما می توانید جهت خرید روغن کرچک کیمیا دارو سپهر به صورت آنلاین از وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

کمک به بهبود زخم:

استفاده از این روغن بر روی زخم می تواند باعث رطوبت رسانی به ناحیه می شود و از خشکی زخم جلوگیری کند. این روغن با ایجاد یک لایه محافظ بر روی زخم بین زخم و محیط سدی ایجاد می کند و خطر عفونت را کاهش می دهد. این روغن در پمادها به کار می رود و خصوصا در درمان زخم بسیار موثر است.

مرطوب کننده ای مناسب برای پوست بدن:

این روغن سرشار از اسید ریچینولی می باشد. این اسید یک اسید چرب اشباع نشده است و به مانند رقیق کننده عمل می کند و می تواند به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست استفاده شود. در تهیه بسیاری از لوسیون ها و پاک کننده های آرایش از این روغن برای هیدراتاسیون استفاده می گردد.

موثر در درمان آکنه:

روغن کرچک اثرات مثبتی بر کاهش التهاب و رشد و شدت آکنه دارد. روغن کرچک دارای خواص ضد میکروبی است و می تواند بر باکتری های آکنه زا موثر باشد.

کمک به رشد و تقویت مو:

این روغن بر رشد مو و ضخیم تر شدن آنها موثر است. اگر از این روغن به طور مرتب بر روی ریشه مو استفاده شود موها به خوبی آبرسانی می شوند و از خشکی پوست و آسیب به موها جلوگیری می گردد. استفاده از این روغن شفافیت و درخشیدن موها را افزایش می دهد و نرمی و لطافت را به موها باز می گرداند. از طرفی تامین رطوبت مو با روغن کرچک از ایجاد موخوره و وز شدن مو جلوگیری می کند. این روغن با خواص ضد قارچ و باکتری خود در درمان شوره سر نیز موثر می باشد. از این روغن برای تحریک رشد مژه ها نیز استفاده می شود.

روغن کرچک

پیش از استفاده از روغن کرچک چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

  • مصرف بیش از حد این روغن باعث اسهال می شود. این روغن در درمان یبوست موثر است اما باید به اندازه مصرف شود. به همین دلیل پیش از استفاده از آن با پزشک خود در مورد میزان مصرف مشورت نمایید.
  • برخی افراد ممکن است به این ماده واکنش آلرژیک نشان دهند. به همین دلیل پیش از استفاده موضعی مقداری از روغن را روی پوست تست کنید و اگر پس از ۲۴ ساعت حساسیت نداد از آن می توانید بر روی پوست استفاده کنید.
  • افراد باردار به دلیل اینکه این روغن باعث ایجاد درد زایمان می شود باید از مصرف این روغن خودداری نمایند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • روغن چوب صندل و خواص آن
  • خواص روغن کنجد و بهترین روش مصرف آن
  • با روغن ذرت و فواید آن آشنا شوید
  • روغن کبد ماهی کاد و خواص ضد التهاب آن

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصول زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • روغن کرچک کارتا

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]