با فواید مدیتیشن آشنا شوید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
همواره از مدیتیشن و فواید آن بر جسم و روح خود بسیار شنیده ایم. اما شاید هنوز برای بسیاری سوال باشد که مدیتیشن چیست و چه تاثیری بر روی ذهن و بدن ما دارد. شاید اولین کار برای آشنایی با مدیتیشن دانستن تعریف آن باشد.
شما می توانید جهت خرید قرص مغز و اعصاب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
مدیتیشن چیست؟ مدیتیشن فرآیندی است که به متمرکز شدن ذهن در بدن کمک می رساند. در هنگام مدیتیشن فرد توجه افکارش را به درون خود می برد تا آرامش روحی و جسمی خود را افزایش دهد. مدیتیشن در واقع فرآیندی است که در آن نظاره گر افکار خود می شوید. در هنگام مدیتیشن بدون قضاوت اجازه می دهید افکار در ذهن تان بگذرند و تنها به آنها نگاه می کنید.
مدیتیشن راهی برای کاهش استرس و افزایش تمرکز است و باعث می شود با آگاهی به افکار خود عادات مثبتی را جایگزین رفتارها و افکار غلط خود کنیم.
مدیتیشن چه فوایدی برای فرد دارد؟ مدیتیشن فواید بسیاری بر روح و روان ما دارد. در ادامه به برخی از مهم ترین فواید مدیتیشن اشاره می کنیم.
کمک به کنترل و کاهش اضطراب در فرد: یکی از مهم ترین تاثیرات مدیتیشن،..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

همواره از مدیتیشن و فواید آن بر جسم و روح خود بسیار شنیده ایم. اما شاید هنوز برای بسیاری سوال باشد که مدیتیشن چیست و چه تاثیری بر روی ذهن و بدن ما دارد. شاید اولین کار برای آشنایی با مدیتیشن دانستن تعریف آن باشد.

قرص مغز و اعصابشما می توانید جهت خرید قرص مغز و اعصاب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

مدیتیشن چیست؟

مدیتیشن فرآیندی است که به متمرکز شدن ذهن در بدن کمک می رساند. در هنگام مدیتیشن فرد توجه افکارش را به درون خود می برد تا آرامش روحی و جسمی خود را افزایش دهد. مدیتیشن در واقع فرآیندی است که در آن نظاره گر افکار خود می شوید. در هنگام مدیتیشن بدون قضاوت اجازه می دهید افکار در ذهن تان بگذرند و تنها به آنها نگاه می کنید.
مدیتیشن راهی برای کاهش استرس و افزایش تمرکز است و باعث می شود با آگاهی به افکار خود عادات مثبتی را جایگزین رفتارها و افکار غلط خود کنیم.

مدیتیشن چه فوایدی برای فرد دارد؟

مدیتیشن فواید بسیاری بر روح و روان ما دارد. در ادامه به برخی از مهم ترین فواید مدیتیشن اشاره می کنیم.

کمک به کنترل و کاهش اضطراب در فرد:

یکی از مهم ترین تاثیرات مدیتیشن، کاهش استرس در فرد می باشد. زمانیکه فرد دچار استرس می شود سطح هورمون کورتیزول یا همان هورمون استرس در او افزایش می یابد. این مسئله باعث ترشح مواد شیمیایی التهابی مانند سیتوکین ها در فرد می شود که تاثیرات منفی در پی دارند. فرد دارای استرس در اثر این فرآیند دچار مشکلانی نظیر خستگی، افسردگی، اضطراب، اختلال در خواب و افزایش فشار خون می گردد. مدیتیشن کمک می کند تا فرد دچار استرس به افکار استرس زای خود واقف شود و بتواند از بیرون به آنها نگاه کند. این مسئله باعث کنترل افکار و استرس می گردد و به همین دلیل استرس کاهش می یابد.

کمک به افزایش خودآگاهی:

خودآگاهی به این معنی است که شما می توانید فهم بهتری از خود داشته باشید و این مسئله به شما کمک می کند به بهترین نوع خود تبدیل شوید. آگاه شدن به تفکرات غلط و استرس زا به شما کمک می کند تا تاثیر آنها را در زندگی خود کمتر کنید. همچنین کمک می کند نحوه اندیشیدن خود را به گونه ای تغییر دهید که به سمت اهداف شما باشند.

مدیتیشن

افزایش تمرکز:

در دنیای امروزه داشتن تمرکز برای بسیاری افراد بسیار سخت شده است. مدیتیشن کمک می کند با تمرکز در یک بازه زمانی بر روی مثلا نفس کشیدن، قدرت تمرکز خود را بالا ببریم.

کمک به کنترل درد:

شدت درد با حالت ذهنی فرد ارتباط مستقیمی دارد. درد در زمانی که فرد استرس دارد بیشتر احساس می شود. مطالعات نشان داده اند مدیتیشن روزانه می تواند به کاهش درد کمک کند و به فرد در مدیریت درد یاری رساند.

کمک در تصمیمی گیری:

زمانی که فرد با افکارش احاطه شده و یا دچار استرس است به سختی می تواند تمرکز کند و در هنگام تصمیم گیری ناتوان و یا پر اشتباه عمل می کند. زمانی که فرد به چنین حالتی دچار شده در واقع عملکرد اجرایی او مختل شده است. عملکرد اجرایی بخشی از مغز است که به فرد کمک می کند از کارهای خود نتیجه بگیرید. در واقع این عملکرد انجام کارهایی نظیر مدیریت زمان، برنامه ریزی، تمرکز و به خاطر سپاری جزئیات را برای شما ممکن می کند.
مدیتیشن می تواند با افزایش تمرکز و کنترل استرس باعث بهبود عملکرد اجرایی شود. در مطالعه ای نشان داده شد مدیتیشن به افراد دارای اختلال بیش فعالی کمک کرد تا با تمرینات منظم عملکرد اجرایی خود را بهبود بخشند.

خلاقیت را شکوفا می کند:

مدیتیشن کمک می کند تا ذهن شما از افکار خالی شود و آرام گردد. زمانیکه اختیار افکارتان در دست شما باشد و ذهن خود را آرام کرده باشید راه حل ها و ایده های خلاقانه تری به ذهن شما می رسد و باعث افزایش کارآمدی شما می گردد.

کنترل بر غم و اندوه را بالا می برد:

مدیتشین کمک می کند تا بتوانید بر افکار غمگین خود کنترل داشته باشید. مدیتیشن می تواند به اندازه داروهای افسردگی به فرد در درمان افسردگی کمک رساند. در نتیجه یک بررسی مشخص شد افرادی که به مدت ۴ ماه به صورت روزانه مدیتیشن می گردند پس از آن توانستند مصرف قرص های ضد افسردگی خود را قطع نمایند.

مدیتیشن

افزایش دهنده حس شادمانی در فرد:

مدیتیشن می تواند به ترشح هورمون اندورفین در بدن کمک نماید. در مطالعه ای نشان داده شد میزان اندورفین در دو گروه دونده و افرادی که مدیتیشن کرده بودند به میزان بالایی افزایش یافته است. نتیجه جالب تر این تحقیق این بود که میزان این هورمون در افرادی که مدیتیشن کرده بودند بیشتر بوده و این مسئله تاثیر مدیتیشن بر شادی را ثابت می نماید.

کمک به جوان ماندن مغز

شواهد نشان می دهند افرادی که به صورت مرتب مدیتیشن می کنند مغز جوانتری دارند. مدیتیشن از کوچک شدن مغز جلوگیری می کند و توصیه می شود پس از ۳۰ سالگی که فرآیند تحلیل مغز آغاز می شود با انجام مدیتیشن از این مسئله جلوگیری گردد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • تای چی و فواید آن بر سلامتی بدن

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۵]