تفاوت سرماخوردگی و آلرژی چیست؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
یکی از مشکلات افراد تشخیص بین سرماخوردگی و آلرژی می باشد. بسیاری از افراد در فصول بهار و تابستان علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند و خود را سرماخورده می پندارند در صورتیکه ممکن است دچار آلرژی باشند. دراین مقاله به تفاوت سرماخوردگی و آلرژی می پردازیم.
شما می توانید جهت خرید محصولات درمان گلو درد و سرماخوردگی از وب سایت داروخانه آنلاین تهیه نمایید.
سرماخوردگی و علائم آن: سرماخوردگی بیماری ای ناشی از ویروس می باشد. در این بیماری دستگاه تنفسی فوقانی شامل بینی و گلو دچار عفونت می شوند. طول مدت سرماخوردگی معمولا بین ۱ هفته تا ده روز می باشد اما ممکن است در برخی افراد طولانی تر شود. یکی از مهم ترین راه های انتقال سرماخوردگی از طریق پخش قطرات ویروس با سرفه و عطسه فرد مبتلا می باشد. سرماخوردگی مختص فصل خاصی نیست و امکان ابتلا در هر فصلی وجود دارد. علائمی همچون سردرد، تب، سرفه، گلودرد، عطسه، گرفتگی و آبریزش بینی و بدن درد در سرماخوردگی متداول می باشند. اگر علائم سرماخوردگی بیش از دو هفته طول کشید ممکن است ویروس به عفونت جدی تری مانند عفونت پنومونی، برونشیت و سینوس تبدیل..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

یکی از مشکلات افراد تشخیص بین سرماخوردگی و آلرژی می باشد. بسیاری از افراد در فصول بهار و تابستان علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند و خود را سرماخورده می پندارند در صورتیکه ممکن است دچار آلرژی باشند. دراین مقاله به تفاوت سرماخوردگی و آلرژی می پردازیم.

سرماخوردگیشما می توانید جهت خرید محصولات درمان گلو درد و سرماخوردگی از وب سایت داروخانه آنلاین تهیه نمایید.

سرماخوردگی و علائم آن:

سرماخوردگی بیماری ای ناشی از ویروس می باشد. در این بیماری دستگاه تنفسی فوقانی شامل بینی و گلو دچار عفونت می شوند. طول مدت سرماخوردگی معمولا بین ۱ هفته تا ده روز می باشد اما ممکن است در برخی افراد طولانی تر شود. یکی از مهم ترین راه های انتقال سرماخوردگی از طریق پخش قطرات ویروس با سرفه و عطسه فرد مبتلا می باشد. سرماخوردگی مختص فصل خاصی نیست و امکان ابتلا در هر فصلی وجود دارد. علائمی همچون سردرد، تب، سرفه، گلودرد، عطسه، گرفتگی و آبریزش بینی و بدن درد در سرماخوردگی متداول می باشند. اگر علائم سرماخوردگی بیش از دو هفته طول کشید ممکن است ویروس به عفونت جدی تری مانند عفونت پنومونی، برونشیت و سینوس تبدیل شده باشد.

آلرژی و علائم آن:

آلرژی یا حساسیت هنگامی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن به برخی مواد و شرایط واکنش نشان دهد. در واقع منشا آلرژی ویروس و باکتری نیست و زمانی که یک محرک بدن را تحریک کند، سیستم ایمنی بدن مواد شیمیایی به نام هیستامین را آزاد می کند و این ماده باعث ایجاد علائم آلرژی می شود. واکنش بدن باعث علائمی نظیر التهاب پوست یا التهاب مجاری تنفسی می گردد. از جمله علائم تنفسی آلرژی، عطسه، آبریزش و خارش چشم، سرفه، گلودرد، گرفتگی بینی و آبریزش بینی می باشد. علائم پوستی آلرژی می تواند قرمزی پوست، کهیر، جوش و خارش باشد.

برخی آلرژی ها فصلی می باشند و مثلا در هنگام بهار و در هنگام گرده افشانی گل ها ایجاد می شود. برخی مواد غذایی مانند بادام زمینی، آجیل درختی، شیر و تخم مرغ نیز ایجاد آلرژی می نمایند. سایر محرک های آلرژی شوره یا بزاق حیوانات مانند سگ و گربه، کپک قارچ، غبار می توانند باشند.

پودر واریوکلد واریان فارمدشما می توانید جهت خرید پودر واریوکلد واریان فارمد از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

چطور میتوانیم تفاوت سرماخوردگی و آلرژی را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص تفاوت سرماخوردگی و آلرژی می توانید از موارد زیر کمک بگیرید :

  • شناخت علائم غیر مشترک : علائم آلرژی بیشتر خارش چشم، خس خس سینه و بثورات پوستی مانند اگزما یا کهیر می باشد. در حالیکه علائم سرماخوردگی بیشتر درد بدن، گلودرد، تب و خستگی می باشد.
  • مدت ادامه علائم در فرد : در سرماخوردگی به طور معمول علائم در طی یک هفته یا ده روز کاهش می یابند اما در آلرژی علائم بدون درمان یا حذف عامل محرک کاهش نمی یابد. آلرژی های فصلی به طور معمول دو تا سه هفته به طول می انجامند.
  • زمان بروز علائم : سرماخوردگی و آلرژی می توانند در کلیه زمان های سال ایجاد شوند با این تفاوت که آلرژی فصلی معمولا در ماه های بهار گزارش می شود. اگر چند سال به طور مداوم در ماه هایی خاصی از سال دچار علائم سرماخوردگی هستید به احتمال بسیار دچار آلرژی شده اید.

پس از تشخیص سرماخوردگی و آلرژی چه باید کرد؟

اگر به بیماری سرماخوردگی دچار شده اید در صورتی که تب بالای ۳۸ درجه ندارید می توانید با استراحت و مصرف مایعات این دوره را طی نمایید. اما اگر علائم سرماخوردگی شدت یافت حتما به پزشک مراجعه نمایید زیرا ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک داشته باشید.

اگر احساس کردید دچار آلرژی شده اید بهتر است به متخصص گوش و حلق و بینی یا آلرژی مراجعه نمایید. پزشک می تواند با بررسی علائم شما آلرژی را تشخیص دهد و داروهای لازم را به شما تجویز نماید.

قرص فول کر دارو افشان شایگانشما می توانید جهت خرید قرص فول کر دارو افشان شایگان از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

چه داروهایی برای درمان آلرژی و سرماخوردگی استفاده می شود؟

برای آلرژی در قدم اول باید از مواد محرکی که باعث آلرژی شده اند دوری کرد. سپس با استفاده از داروهای زیر به کنترل علائم آلرژی کمک می شود:

  • آنتی هیستامین هایی مانند فکسوفنادین، دیفن هیدرامین و ستیریزین
  • کورتیکواستروئیدی های بینی
  • قطره های چشمی
  • ضد احتقان ها مانند سودو افدرین، گوایفنسین و سودوافدرین و لوراتادین

برای سرماخوردگی توصیه می شود شخص به استراحت و مصرف مایعات و غرغره آب نمک بپردازد. اما داروهایی زیر برای بهبود سریع تر تجویز می شوند:

  • شربت سرفه
  • شربت سرماخوردگی
  • مسکن هایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن
  • اسپری های ضد احتقان بینی

سخن پایانی

چنانچه گفته شد سرماخوردگی و آلرژی ممکن است علائم مشابهی داشته باشند اما درمان های متفاوتی دارند. بنابراین در هنگام بروز علائم بهترین کار این است با پزشک مشورت شود تا درمان مناسب آن پیشنهاد گردد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • شناخت تفاوت سرماخوردگی و کرونا، آلرژی و کرونا و آنفولانزا و کرونا!
  • آیا آلرژی یک بیماری تهدید کننده برای سلامتی است؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • شربت برون کلد هلث اید
  • اسپری کلداماریس فلو زیگما فارم
  • قرص وینترویتس هلث اید
  • شربت زوفا عسلی رازک

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۱]