قویترین قرص دفع سنگ کلیه

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
زمانی که غلظت املاح و نمک در ادرار بالا می رود رسوبات سختی در کلیه به وجود می آید که به آنها سنگ کلیه می گویند. سنگ های کلیه ذخایر معدنی هستند که در هر نقطه دستگاه ادراری از کلیه تا مثانه دیده می شوند. این مشکل بیشتر مواقع زمانی بروز می یابد که ادرار غلیظ گردد و مواد معدنی فرصت داشته باشند تا کریستالیزه شده و به یکدیگر متصل گردند. اگرچه حرکت سنگ کلیه دردناک است اما زمانی که به موقع تشخیص داده شود باعث آسیب جدی برای فرد نمی گردد.
سنگ کلیه چه نشانه هایی دارد؟ سنگ کلیه عموما باعث درد شدیدی می شود. علائم این بیماری تا زمانی که سنگ شروع به حرکت در مجاری اداری نکند بروز نمی کند. به این درد شدید قولنج کلیوی نیز گفته می شود. علائمی نظیر درد شدید و متناوب در پهلو، پشت و پایین تر از سطح دنده ها (ممکن است به پایین شکم نیز منتقل شود)، ادرار بدبو و تیره، ادرار صورتی، قرمز یا قهوه ای، سوزش ادرار، احساس نیاز به دفع مداوم ادرار، تب و لرز و کم شدن حجم ادرار همگی از علائم سنگ کلیه می باشند. این نکته حائز اهمیت است زمانیکه سنگ در مجاری ادرار حرکت می کند میزان درد و محل آن نیز ت..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

زمانی که غلظت املاح و نمک در ادرار بالا می رود رسوبات سختی در کلیه به وجود می آید که به آنها سنگ کلیه می گویند. سنگ های کلیه ذخایر معدنی هستند که در هر نقطه دستگاه ادراری از کلیه تا مثانه دیده می شوند. این مشکل بیشتر مواقع زمانی بروز می یابد که ادرار غلیظ گردد و مواد معدنی فرصت داشته باشند تا کریستالیزه شده و به یکدیگر متصل گردند. اگرچه حرکت سنگ کلیه دردناک است اما زمانی که به موقع تشخیص داده شود باعث آسیب جدی برای فرد نمی گردد.

سنگ کلیه چه نشانه هایی دارد؟

سنگ کلیه عموما باعث درد شدیدی می شود. علائم این بیماری تا زمانی که سنگ شروع به حرکت در مجاری اداری نکند بروز نمی کند. به این درد شدید قولنج کلیوی نیز گفته می شود. علائمی نظیر درد شدید و متناوب در پهلو، پشت و پایین تر از سطح دنده ها (ممکن است به پایین شکم نیز منتقل شود)، ادرار بدبو و تیره، ادرار صورتی، قرمز یا قهوه ای، سوزش ادرار، احساس نیاز به دفع مداوم ادرار، تب و لرز و کم شدن حجم ادرار همگی از علائم سنگ کلیه می باشند. این نکته حائز اهمیت است زمانیکه سنگ در مجاری ادرار حرکت می کند میزان درد و محل آن نیز تغییر می نماید.

کلیهشما می توانید جهت خرید قرص دفع سنگ کلیه از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

چه عواملی بر ایجاد سنگ کلیه بیشترین اثر را دارند؟

سنگ کلیه در بین کودکان نارس و در افراد ۲۰ تا ۵۰ ساله بیشتر دیده می شود. افراد سفید پوست نسبت به سیاه پوست بیشتر درگیر این بیماری می شوند و مردان نسبت به زنان بیشتر دچار این مشکل هستند. عواملی همچون کم آبی بدن، چاقی، جراحی بای پس معده، بیماری های التهابی روده، رژیم غذایی با سطح بالای پروتئین، نمک یا گلوکز یا مصرف برخی داروها مانند دیورتیک تری آمرن، داروهای ضد تشنج و آنتی اسیدهای مبتنی بر کلسیم بر ایجاد سنگ کلیه اثرگذار می باشند.

قرص نفروویت اسوه شما می توانید جهت خرید قرص نفروویت از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

انواع سنگ کلیه:

  • سنگ کلسیمی: بیشترین نوع سنگ های کلیه از جنس کلسیم و بیشتر از همه از جنس اگزالات کلسیم هستند. اگزالات ماده ای طبیعی است و در بیشتر غذاها موجود است و در کبد نیز تولید می شود. علاوه بر غذاها دوز بالای ویتامین D و برخی جراحی های روده نیز غلظت کلسیم و اگزالات را در ادرار بالا می برند.
  • برخی از سنگ های کلیه ممکن است از جنس فسفات کلسیم باشند که تغییرات در سوخت و ساز بدن، سردردهای میگرنی و نوعی داروی ضد صرع مانند توپیرامات در بروز این نوع سنگ کلیه نقش اساسی دارند.
  • سنگ سیستینی: این سنگ در افرادی دیده می شود که به یک اختلال ارثی مبتلا هستند. در این اختلال ماده خاصی به نام سیستین در ادرار بیشتر دفع می شود.
  • سنگ اسید اوریکی: افرادی که مایعات کمی می نوشند ولی بدنشان آب زیادی از دست می دهد به این سنگ کلیه دچار می شوند. همچنین کسانی که رژیم پر از پروتئین یا اسید اوریک خون بالا (نقرس) دارند نیز در معرض این سنگ کلیه می باشند.
  • سنگ ستراویتی: این نوع معمولا در پاسخ به یک عفونت مانند عفونت اداری ایجاد می شود. سنگ ها در این نوع بزرگ اند و به همین دلیل حرکت نمی کنند و علائم چندانی ندارند.

بیونوریکاشما می توانید جهت خرید قرص بیونوریکا از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

سنگ کلیه چگونه درمان می شود؟

زمانی که سنگ کلیه ریز باشد:

در این حالت فرد نیازی به درمان های تهاجمی مانند سنگ شکن ندارد. نوشیدن آب فراوان (روزانه ۲ تا ۳ لیتر) یکی از راه های دفع سنگ کلیه است. خوردن داروهای مسکن غیرنسخه ای طبق مشورت با دکتر و داروهای نسخه ای شل کننده عضلات میزنای راه دیگری برای تسکین این درد است. امروزه قرص دفع سنگ کلیه قوی نیز به بازار آمده که برخی از آنها بسیار قوی بوده و به راحتی مشکل سنگ کلیه را درمان می کنند. داروهای سنگ کلیه در شکل شربت، قرص و قطره در بازار موجود هستند.

قرص دفع سنگ کلیه یکی از روش های درمان سنگ کلیه است که به عنوان قرص ادرار آور برای سنگ کلیه استفاده می شود. قرص دفع سنگ کلیه مناسب کسانی است که نمی توانند مزه تلخ قطره یا شربت را تحمل کنند. قرص دفع سنگ کلیه همچنین در خروج رسوبات از کلیه و پاکسازی آن نیز موثرند؛ به همین دلیل به این قرص ها، قرص پاکسازی کلیه هم می گویند. برای انتخاب قویترین قرص دفع سنگ کلیه باید به شرایط بدنی خود توجه نمایید. بسیاری به سراغ قرص های گیاهی دفع سنگ کلیه می روند اما برخی به قرص گیاهی سازگار نیستند و بهتر است از گزینه های شیمیایی استفاده کنند. قویترین قرص دفع سنگ کلیه کپسول کیدستون، رودیورتیک و قرص لیتورکس بی هستند که با توجه به نظر پزشک می توانید از آنها استفاده نمایید.

زمانی که سنگ های کلیوی درشت باشد به درمان های زیر نیاز است:

  • سنگ شکنی با دستگاهی که امواج صوتی آن باعث خرد شدن سنگ کلیه می گردد.
  • انجام جراحی کلیه برای برداشتن سنگ ها
  • استفاده از روش آندوسکوپی برای پیدا کردن سنگ در میزنای و خردکردن آن با ابزاری خاص
  • جراحی غده پاراتیروئید که در بسیاری مواقع پرکاری این غده باعث ایجاد سنگ کلیه است.
  • چه کنیم تا کمتر به سنگ کلیه دچار شویم؟
  • در رژیم خود از نمک و پروتئین کمتری استفاده کنید.
  • در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید طوری که احساس تشنگی نداشته باشد. ادرار باید بیرنگ یا زرد روشن باشد.
  • سعی کنید غذاهای حاوی کلسیم بخورید و از خوردن مکمل های حاوی کلسیم جلوگیری کنید.
  • غذاهای حاوی اگزالات را کمتر مصرف نمایید. ریواس، چغندر، چای، شکلات و محصولات سویا حاوی این ماده می باشند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • اسکن هسته ای کلیه چیست؟
  • پاکسازی کلیه روشی موثر برای جلوگیری از سنگ کلیه!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • قرص لیتورکس بی باریج اسانس
  • قطره خوراکی سیلیمارین زرد بند
  • ساشه کرنکس بهشاد دارو
  • کپسول انتریک کوتد رنانکس

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]