راه های پیشگیری و درمان پروستات کدام است؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
پروستات غده مهمی در سیستم تولید مثل مردان است. این غده در باروی مردان نقش مهمی را ایفا می کند زیرا مایع پروستات را که بخشی از مایع منی است می سازد و ترشح می کند.
انواع بیماری های پروستات: بیماری های مختلفی با پروستات ارتباط دارند. پروستاتیت مزمن باکتریایی، پروستاتیت حاد باکتریایی، هایپرپلازی خوش خیم پروستات، پروستات مزمن و سرطان پروستات.
در هایپرپلازی خوش خیم پروستات، غده پروستات بزرگ می شود و خطرناک نمی باشد. التهاب پروستات دو نوع باکتریایی و غیر باکتریایی دارد و نوع باکتریایی آن با آنتی بیوتیک قابل درمان است. سرطان پروستات نیز با رشد سلول های سرطانی همراه است و ممکن است قسمت های دیگر بدن را درگیر نماید.
شما می توانید جهت خرید قرص پروستات از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
برای جلوگیری از ابتلا به پروستات چه می توان کرد؟ کاهش وزن: یکی از بهترین کارها برای افزایش سلامت پروستات ورزش و کاهش وزن است. بر اساس مطالعات ، تمرینات ورزشی متوسط و شدید ریسک بزرگی خوش خیم پروستات و علائم دستگاه ادراری را کاهش می دهد و باعث بهبود پروستات می گردد. مردانی که ش..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

پروستات غده مهمی در سیستم تولید مثل مردان است. این غده در باروی مردان نقش مهمی را ایفا می کند زیرا مایع پروستات را که بخشی از مایع منی است می سازد و ترشح می کند.

انواع بیماری های پروستات:

بیماری های مختلفی با پروستات ارتباط دارند. پروستاتیت مزمن باکتریایی، پروستاتیت حاد باکتریایی، هایپرپلازی خوش خیم پروستات، پروستات مزمن و سرطان پروستات.
در هایپرپلازی خوش خیم پروستات، غده پروستات بزرگ می شود و خطرناک نمی باشد. التهاب پروستات دو نوع باکتریایی و غیر باکتریایی دارد و نوع باکتریایی آن با آنتی بیوتیک قابل درمان است. سرطان پروستات نیز با رشد سلول های سرطانی همراه است و ممکن است قسمت های دیگر بدن را درگیر نماید.

قرص پروستاتشما می توانید جهت خرید قرص پروستات از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

برای جلوگیری از ابتلا به پروستات چه می توان کرد؟

  • کاهش وزن: یکی از بهترین کارها برای افزایش سلامت پروستات ورزش و کاهش وزن است. بر اساس مطالعات ، تمرینات ورزشی متوسط و شدید ریسک بزرگی خوش خیم پروستات و علائم دستگاه ادراری را کاهش می دهد و باعث بهبود پروستات می گردد. مردانی که شاخص توده بدنی آنها بالاتر از ۳۰ باشد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات می باشند.
  • حفظ فعالیت جنسی: افرادی که از لحاظ جنسی فعال می باشند دو تا سه برابر کمتر از افرادی که فعالیت جنسی کمی دارند دچار سرطان پروستات می شوند. محققان عقیده دارند نعوظ و رابطه جنسی باعث می شود مواد سمی و ترکیبات التهاب آور از بدن خارج شوند.
  • دوری از استرس: استرس در بروز بسیاری از بیماری ها و خصوصا پروستات نقش دارد. مردان در هنگام استرس به طور غیر ارادی ماهیچه های لگن خود را منقبض می کنند و این مسئله باعث مشکلاتی از جمله پروستاتیت مزمن می گردد. همچنین ابتلا به پروستات می تواند باعث افزایش اضطراب و استرس در فرد شود و با تاثیرات منفی خود توانایی سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد.
  • خودداری از مصرف دخانیات: سیگار نه تنها به سلامت کل بدن آسیب می رساند بلکه بر سلامت پروستات نیز تاثیر منفی دارد. مرگ بر اثر سرطان پروستات در افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری دیده می شود. کشیدن سیگار فرد را بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می دهد.
  • انجام چکاپ و آزمایش منظم:یکی از بهترین راه های پیشگیری و درمان به موقع، چکاپ می باشد. برای تشخیص به موقع و سریع سرطان پروستات چکاپ بهترین گزینه است.

قطره پروستاتان گل داروشما می توانید جهت خرید قطره پروستاتان گل دارو را از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

تغذیه مناسبی داشته باشید:

مصرف برخی مواد غذایی نقش مهمی در کاهش سرعت رشد سرطان و یا ریسک ابتلای مجدد به آن را ایفا می کند:

  • گوجه فرنگی و میوه های قرمز: میوه های قرمز سرشار از آنتی اکسیدان قدرتمندی به نام لیکوپن هستند. این ماده ذخیره طولانی مدتی در بدن ندارد و به همین دلیل مواد غذایی حاوی آن باید به طور مرتب مصرف شوند.
  • قهوه: این ماده نیز حاوی مواد آنتی اکسیدان است و در جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات و دیگر بیماری ها موثر می باشد.
  • چای: چای سبز و چای ترش در سلامت پروستات بسیار اثرگذارند. این دو نوع چای حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های قوی می باشند و می توانند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری نمایند.
  • مواد غذایی حاوی ویتامین D: این ویتامین نقش مهمی در محافظت از بدن در مقابل بیماری ها دارد. مصرف غذاهایی حاوی ماهی سالمون، یک نوع قارچ خشک شده، روغن جگر ماهی کاد برای دریافت ویتامین دی توصیه می شود. نور آفتاب نیز منبعی مهم برای دریافت این ویتامین به شمار می رود.
  • کلم: خانواده کلم، کلم بروکسل، گل کلم، بروکلی، کلم پیچ نقش مهمی در کند کردن روند پروستات دارند.

قرص اولترا لیکوپن ویتابیوتیکس شما می توانید جهت خرید قرص اولترا لیکوپن ویتابیوتیکس از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

مکمل های غذایی:

بسیاری از مواقع افراد نمی توانند تغذیه درستی داشته باشند و به همین دلیل مواد و ویتامین های لازم برای سلامت پروستات تامین نمی شوند. برای جبران کمبود این مواد استفاده از مکمل های مخصوص پروستات توصیه می شود. این مکمل ها حاوی مواد موثر برای سلامت پروستات می باشند و بدون نسخه پزشک از داروخانه قابل تهیه اند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • قرص روکشدار پروستاتان گل دارو
  • کپسول پروستا هلث دانا
  • کپسول پروسکور گل دارو

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • اولاپاریب دارویی منحصر به فرد برای درمان سرطان پروستات!

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۱]