ساشه كلاژن گلد و تأثیر آن بر روی تقویت و سلامتی پوست

امروزه مکمل مورد بررسی دارای تأثیرات بسیار زیادی بر روی تقویت و سلامتی پوست افراد می باشد. با قرار گرفتن پوست افراد در معرض نور خورشید و از طرفی دیگر با بالا رفتن سن افراد، میزان کلاژن مورد نظر در بدن افراد کاهش پیدا می کند که منجر به ایجاد عوارض و اختلالاتی در پوست می شود که در متن زیر به آن اشاره شده است. بنابراین استفاده از مکمل مورد بررسی، در از بین بردن میزان چین و چروک و جوانسازی پوست نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در متن زیر به بررسی مکمل کلاژن گلد ساشه و مهم ترین تأثیرات آن بر روی پوست پرداخته شده است.
ساشه كلاژن گلد و تأثیر آن بر روی تقویت و سلامتی پوست
یکی از مهم ترین خاصیت های استفاده از کلاژن گلد ساشه تأثیر آن بر روی تقویت و سلامتی پوست افراد می باشد. کلاژن مورد نظر سرشار از کلاژن هیدرولیز شده است به این معنی که به جذب راحت تر کلاژن در بدن کمک می کند. امروزه با بالا رفتن سن افراد و از طرفی دیگر، به خاطر قرار گرفتن فرد در معرض تابش نور خورشید، افراد به عوارض و اختلالاتی در ناحیه پوست خود از قبیل آکنه، لک های قهوه رنگ و زرد رنگ و کک و مک و سایر اختلالات پوستی از قبیل چین و..

امروزه مکمل مورد بررسی دارای تأثیرات بسیار زیادی بر روی تقویت و سلامتی پوست افراد می باشد. با قرار گرفتن پوست افراد در معرض نور خورشید و از طرفی دیگر با بالا رفتن سن افراد، میزان کلاژن مورد نظر در بدن افراد کاهش پیدا می کند که منجر به ایجاد عوارض و اختلالاتی در پوست می شود که در متن زیر به آن اشاره شده است. بنابراین استفاده از مکمل مورد بررسی، در از بین بردن میزان چین و چروک و جوانسازی پوست نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در متن زیر به بررسی مکمل کلاژن گلد ساشه و مهم ترین تأثیرات آن بر روی پوست پرداخته شده است.

ساشه كلاژن گلد و تأثیر آن بر روی تقویت و سلامتی پوست

یکی از مهم ترین خاصیت های استفاده از کلاژن گلد ساشه تأثیر آن بر روی تقویت و سلامتی پوست افراد می باشد. کلاژن مورد نظر سرشار از کلاژن هیدرولیز شده است به این معنی که به جذب راحت تر کلاژن در بدن کمک می کند. امروزه با بالا رفتن سن افراد و از طرفی دیگر، به خاطر قرار گرفتن فرد در معرض تابش نور خورشید، افراد به عوارض و اختلالاتی در ناحیه پوست خود از قبیل آکنه، لک های قهوه رنگ و زرد رنگ و کک و مک و سایر اختلالات پوستی از قبیل چین و چروک در پوست و افتادگی پوستی دچار می شوند. حال این افراد، برای جلوگیری از این اختلالات باید به دنبال روش هایی برای تقویت پوست خود باشند. استفاده از یک رژیم غذایی بسیار مناسب که سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و ترکیبات بسیار مغذی دیگر باشد می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد. حال، افراد می توانند در کنار استفاده از این رژیم غذایی بسیار مناسب، از انواع مکمل ها نیز استفاده کرده و بدین ترتیب، میزان پروتئین و مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز در بدن خود را فراهم کنند. استفاده از مکمل های سرشار از کلاژن در این زمینه نقش بسیار به سزایی را ایفا می کند.

کلاژن یکی از مهم ترین مکمل های مورد نیاز در بدن می باشد که سرشار از پروتئین می باشد و بدین دلیل می تواند در تقویت و سلامتی پوست بسیار مؤثر باشد. کلاژن یکی از فراوان ترین پروتئین ها در بدن افراد می باشد. به گفته برخی از متخصصین پوست، در واقع کلاژن پروتئین ساختاری اصلی است که بافت همبند را در سراسر بدن ما از پوست گرفته تا استخوان ها، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها را تشکیل می دهد.

کلاژن تقریباً هشتاد درصد از پوست بدن افراد را تشکیل می دهد و در همکاری با پروتئین دیگری به نام آلاستین، پوست افراد را انعطاف پذیر نگه می دارد. اما با افزایش سن افراد، بدن آن ها به طور طبیعی شروع به کاهش میزان تولید کلاژن می کند. به گفته متخصصین پوست، بدن قادر نیست که میزان کلاژن از دست رفته بدن را به سرعت جذب و جایگزین کند. طبق نظر متخصصان، با افزایش سن افراد بعد از دهه ۲۰ سالگی، بدن شروع به از دست دادن حدود ۱ درصد از کلاژن در هر سال می کند. که در نتیجه منجر به خشکی پوست فرد می شود. به طوری که قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دود سیگار و آلودگی نیز می تواند تجزیه میزان کلاژن در بدن فرد را تسریع کند.

بسیاری از عوامل وجود دارند که فرآیند پیری زودرس پوست را تشدید می کنند از جمله این عوامل می توان به تابش اشعه، مصرف یک رژیم غذایی نامتعادل و استرس و داشتن فشارهای روانی بالا و سایر عوامل دیگر اشاره کرد که منجر به از دست دادن کلاژن موجود در پوست فرد می شوند.

در نتیجه کلاژن، فراوان ترین جزء ماتریکس خارج سلولی و پروتئین تعیین کننده ای است که فیزیولوژی پوست را با حفظ ساختار پوست و انجام عملکردهای متعدد آن تعیین می کند. ماتریکس خارج سلولی آب را حفظ کرده و از پوستی صاف، محکم و قوی پشتیبانی می کند. عوامل داخلی و بیرونی، فرایند فیزیولوژیکی ناشی از پیری پوست که با کاهش در میزان تولید کلاژن در بدن همراه است را هدایت می کنند. تخمین زده شده است که محتوای کلاژن برای داشتن پوست جوان و سالم بیش از ۷۵ درصد می باشد و الیاف کلاژن اکثراً توسط فیبروبلاست ها در لایه های عمیق تر پوست سنتز می شود.

بنابراین، با این وجود، کلاژن مورد نظر، به خاطر ترکیبات بسیار مؤثر آن، مسئولیت ساختار، ثبات و استحکام به ویژه در لایه های پوستی را بر عهده دارد. حال این که، با بالا رفتن سن افراد و رسوب کلاژن و الاستین با گذشت زمان و به ویژه با قرار گرفتن فرد در معرض نور خورشید و اشعه ها کاهش پیدا می کند و منجر به ایجاد اختلالاتی در پوست افراد از قبیل چین و چروک و افتادگی پوستی می شود و این عوامل منجر به ایجاد پیری زودرس در فرد می شوند. حال فرد برای مقابله با این عوارض و اختلالات باید از مواد مغذی بسیار سالم و انواع مکمل های پروتئین دار استفاده کند که مکمل های کلاژن بهترین گزینه برای استفاده فرد می باشند.

کلاژن گلد ساشه مورد نظر، شامل ۵۰۰۰ میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده از نوع ۱ و ۳ کلاژن موجود در بدن می باشد که حاوی ۵۰ میلی گرم هیالورونیک اسید و ۸۰ میلی گرم ویتامین C و با طعم پرتقال می باشد.

با این وجود کلاژن مورد نظر جزء اصلی از پوست فرد می باشد که می تواند منجر به بهبود سلامت پوست افراد شود. از مهم ترین نقش این کلاژن در پوست این است که در تقویت پوست و خاصیت ارتجاعی و آب رسانی به آن نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. با این وجود اگر بخواهیم مهم ترین خاصیت هر کدام از این سه ترکیب مؤثر در تشکیل مکمل کلاژن مورد نظر را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که کلاژن هیدرولیز شده، به خاطر سرشار بودن از آمینو اسیدها، می تواند نقش بسیار مؤثری را در تولید کلاژن جدید در بدن افراد بر عهده داشته باشد، زمانی که کلاژن هیدرولیز شده است به این معنا است که به ذرات کوچکتری برای جذب بهتر در بدن تبدیل شده است. و مهم ترین خاصیت آن این است که از چین و چروک و فرآیند پیری زودرس در فرد جلوگیری می کند و منجر به اثر گذاری در لایه های عمیق تر پوست شده و موجب بهبود ظاهر و زیبایی پوست افراد می شود. بنابراین، افزایش آبرسانی، داشتن خاصیت ارتجاعی و استحکام و تقویت پوست و از بین بردن و کاهش چین و چروک های موجود در پوست از مهم ترین خواص این ترکیب بسیار محبوب می باشد.

هیالورونیک اسید نیز دارای خاصیت های بسیار مهمی برای پوست از قبیل افزایش آب رسانی، جوانسازی پوست، کلاژن سازی و ضد التهاب بوده و از طرف دیگر به افزایش میزان الاستیسیته در بدن فرد کمک کرده و منجر به بهبود و ترمیم زخم ها می شود. در نهایت ویتامین C نیز با داشتن خواص آنتی اکسیدانی، دارای نقش بسیار مؤثری در از بین بردن لکه های موجود در روی پوست و کاهش دادن چین و چروک ها، کمک به بهبود و ترمیم دادن زخم های موجود بر روی پوست و در نهایت درمان خشکی پوست و خواص ضد التهابی بودن آن است.

مکمل مورد نظر به خاطر دارا بودن خاصیت ضد پیری منحصر به فرد نقش بسیار مؤثری در تقویت پوست افراد و جلوگیری از چین و چروک های ریز بر روی پوست دارد. کلاژن هیدرو لیز شده موجود در این مکمل بسیار مؤثر باعث شده است که به فرایند متابولیسم سلولی پوست کمک کرده و قابلیت جوان سازی پوست افراد را بالا ببرد و از فرآیند پیری زودرس در افراد جلوگیری کند. استفاده از ویتامین C نیز به عنوان نوعی ترکیب مؤثر می تواند به تشکیل میزان طبیعی کلاژن در بدن افراد کمک کند و ید نیز دارای خاصیت حفاظت از پوست طبیعی افراد دارد. امروزه پروتئین های موجود در بدن نقش مؤثری در انعطاف پذیری پوست و زیبایی آن بر عهده دارند. به طوری که اگر پروتئین موجود در بدن که کلاژن یکی از موارد تأمین آن است به اندازه کافی باشد، موجب طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از هر گونه آکنه و زخم بر روی پوست فرد می شود. ولی اگر میزان پروتئین موجود در بدن افراد رو به کاهش باشد منجر به ایجاد چین و چروک و لک­ها و آکنه های زیادی بر روی پوست فرد می شود و بدین طریق پوست شادابی و طراوت خود را از دست می دهد که خود منجر به نوعی نگرانی برای فرد مبتلا است. پس با این وجود، پروتئین ها به عنوان یکی از مهم ترین اجزای اصلی در پوست انسان هستند که به کلاژن معروف هستند و نقش به سزایی را در تقویت پوست و آبرسانی به آن بر عهده دارند. کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و هر چه سن افراد بالاتر می رود میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن آنها رو به کاهش می رود و این عمل، منجر به خشکی پوست و ایجاد چین و چروک در فرد می شود.

COLLAGEN GOLD

https://www.healthline.com/nutrition/collagen-benefits#basics

نوشته ساشه كلاژن گلد و تأثیر آن بر روی تقویت و سلامتی پوست اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.