لک پوستی چیست و چگونه آن را درمان کنیم ؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
زمانی که پوست به دلایل مختلف دچار تغییر رنگ گردد و متفاوت از رنگ معمول پوست دیده شود به آن قسمت از پوست لک گفته می شود. لک پوستی یکی از شایع ترین بیماری ها و مشکلات پوستی هستند. لک ها به صورت مادرزادی با نوزاد متولد نمی شوند و معمولا به دلایل مختلفی بر روی پوست بروز می یابند. دلایل بروز لک بر شکل، رنگ و تعداد لک موثر است و درمان آنها را از یکدیگر متفاوت می کند.
شما می توانید جهت خرید محصولات ضد لک و روشن کننده از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
لک پوستی چگونه ایجاد می شود؟ ملانین موجود در پوست باعث رنگ پوست می گردد. ملانین در واقع رنگدانه ای قهوه ای است که تولید آن به عهده ملانوسیت ها می باشد. تفاوت در رنگ پوست افراد به دلیل تفاوت در میزان ملانین در پوست آنها می باشد. کسانی که پوست تیره تری دارند در واقع پوست شان ملانین بیشتری دارد. عواملی عمچون ژنتیک، در معرض مواد شیمیایی بودن، هورمون ها، نور آفتاب و آسیب پوستی باعث افزایش تولید ملانین می گردند. در پوست افراد ملانین به صورت یکنواخت پراکنده شده است؛ اگر به هر دلیلی ملانین در بخشی از پوست بیشتر تو..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

زمانی که پوست به دلایل مختلف دچار تغییر رنگ گردد و متفاوت از رنگ معمول پوست دیده شود به آن قسمت از پوست لک گفته می شود. لک پوستی یکی از شایع ترین بیماری ها و مشکلات پوستی هستند. لک ها به صورت مادرزادی با نوزاد متولد نمی شوند و معمولا به دلایل مختلفی بر روی پوست بروز می یابند. دلایل بروز لک بر شکل، رنگ و تعداد لک موثر است و درمان آنها را از یکدیگر متفاوت می کند.

روشن کنندهشما می توانید جهت خرید محصولات ضد لک و روشن کننده از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

لک پوستی چگونه ایجاد می شود؟

ملانین موجود در پوست باعث رنگ پوست می گردد. ملانین در واقع رنگدانه ای قهوه ای است که تولید آن به عهده ملانوسیت ها می باشد. تفاوت در رنگ پوست افراد به دلیل تفاوت در میزان ملانین در پوست آنها می باشد. کسانی که پوست تیره تری دارند در واقع پوست شان ملانین بیشتری دارد. عواملی عمچون ژنتیک، در معرض مواد شیمیایی بودن، هورمون ها، نور آفتاب و آسیب پوستی باعث افزایش تولید ملانین می گردند. در پوست افراد ملانین به صورت یکنواخت پراکنده شده است؛ اگر به هر دلیلی ملانین در بخشی از پوست بیشتر تولید شود یا به صورت غیر نرمال توزیع گردد لک پوستی ایجاد می شود.

بی بی کرم SPF20 پوست چرب و مختلط درماتیپیکشما می توانید بی بی کرم SPF20 پوست چرب و مختلط درماتیپیک را از وب سایت داروخانه آنلاین تهیه نمایید.

انواع لک پوستی:

  • کک و مک: کک و مک ها یکی از شایع ترین لک پوستی هستند. این لک ها بین یک تا دو میلیمتر می باشند و رنگ آنها قهوه ای کم رنگ، پر رنگ، سیاه، قرمز، زرد یا برنز است. این لک ها ناشی از نور آفتاب می باشند و دو نوع هستند: اپیلایز و لنیتایز. اپیلایز که کم اهمیت تر است در پوست های روشن تر بیشتر دیده می شود. این لک در تابستان شدت یافته و در زمستان کم رنگ می شود و زمینه وراثتی در این لک پوستی بسیار مهم است. لنیتایز بیشتر در افراد مسن دیده می شود و علت آن بودن در مجاورت آفتاب در دوران جوانی و عدم استفاده از ضد آفتاب برای محافظت می باشد.
  • لک آکنه: این لک ها از اثرات آکنه هستند که روی پوست باقی می مانند. زمانی که جوش به صورت طبیعی از بین نرود یا دستکاری شود این لک ها قویتر روی پوست باقی می مانند.
  • لک زخم: انواع زخم، سوختگی، ساییدگی، بریدگی و خراش های عمیق پس از بهبود روی پوست لک ایجاد می کنند. گاهی این لک ها خود را روشن تر از سایر نواحی پوست نشان می دهند.
  • لک بارداری: لک بارداری یا ملاسما لک هورمونی می باشد و در دوران بارداری یا به علت مصرف قرص های ضد بارداری که شخص را دچار تغییرات هورمونی می کند ایجاد می شود. این لک ها در اوایل بارداری کمرنگ و کوچک هستند و به مرور بزرگ و پر رنگ می شوند. ژنتیک و وراثت می توانند این لک پوستی را تشدید نمایند. نور آفتاب نیز بر شدت آنها موثر است. این لک ها یک سال پس از پایان بارداری از بین می روند.
  • لک قارچ پوستی: این لک ها در گردن، اندام های پایینی بدن و تنه دیده می شوند و رنگی روشن تا تیره دارند.

  • لک پیسی: پیسی یا برص نوعی بیماری است که در سنین مختلف به دلایل وراثتی و ژنتیکی بروز می یابد. سرعت انتشار لک ها در این بیماری بالاست و معمولا لک ها در این بیماری روشن تر از پوست می باشند.

کرم ژل محافظ روز آنژسلشما می توانید جهت خرید کرم ژل محافظ روز آنژسل را از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

چگونه لک پوستی را درمان کنیم؟

نوع درمان لک پوستی به نوع لک و علل بروز آن بستگی دارد. روش های متفاوتی برای درمان لک وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • لایه برداری با پمادها و کرم های لایه بردار: راهی کم تهاجم و بی ضرر که در مراحل ابتدایی تشکیل لک توسط پزشکان پیشنهاد می شود. این روش برای لک های خفیف بسیار موثر است.
  • لیزر: استفاده از انواع لیزر با طول موج های متفاوت یکی از راه های درمان لک است. این روش کم خطر و بی ضرر می باشد. لیزر تجمع ملانین ها را مورد هدف قرار می دهد و باعث از بین رفتن آنها می شود.
  • میکرودرمابراسیون: نوعی از میکرودرم ابریژن است. در این روش لایه برداری عیمق تر از پوست توسط دستگاه میکرودرم انجام می شود. این کار باعث کلاژن سازی می گردد و لک های ناشی از تجمع ملانین را کاهش می دهد.
  • لایه برداری شیمیایی: در این روش از محصول های لایه بردار پوست برای درمان لک استفاده می شود. این محلول ها کمک می کنند سلول های سطح پوست جدا شوند و اپیدرم برای کلاژن سازی بیشتر تحریک گردد.
  • کرایوتراپی: در این روش نیتروژن مایع به لک ها تزریق می شود و باعث منجمد شدن آنها می گردد. با این روش تجمع ملانین از پوست جدا می شود و لک از بین می رود.

کرم لایه بردار درمو مدیک AHA10%شما می توانید جهت خرید کرم لایه بردار درمو مدیک AHA10% از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • کرم ضد لک چه اثراتی بر روی پوست صورت و بدن دارد؟
  • آیا انواع ماسک پوستی نیازهای پوست شما برطرف می کنند؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • کرم ویتامین سی صورت سی گل
  • کرم ضد لک و روشن کننده پوست درماگ
  • کرم ضد لک درمالاین
  • کرم روشن کننده روز سینره

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]