همه چیز درباره سرماخوردگی کودکان

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
یکی از بیماری هایی که در فصول سرد سال بسیار شایع است سرماخوردگی می باشد. سرماخوردگی در میان بزرگسالان و کودکان شایع است اما کودکان در فواصل کوتاه تری به آن مبتلا می شوند. در هنگام سرماخوردگی در واقع دستگاه تنفسی فوقانی (از ابتدای بینی تا انتهای گلو) به عفونتی واگیردار مبتلا می شود و به این وضعیت سرماخوردگی می گویند.
شما می توانید جهت خرید قرص گلودرد و سرماخوردگی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
علت سرماخوردگی کودکان چیست؟ علت بروز سرماخوردگی کودکان ویروس می باشد و به همین دلیل سرایت آن بسیار آسان است. ویروس سرماخوردگی از روش هایی بسیار راحت همچون سرفه، عطسه و تنفس در هوا پخش شده و به دیگران منتقل می گردد. همچنین از طریق سطوح و تماس با دست آلوده فرد نیز به راحتی می توان به سرماخوردگی مبتلا شد. کودکان به دلیل اینکه نسبت به بسیاری از ویروس ها مقاوم نشده اند و از طرفی نمی توانند از خود مراقبت کنند به همین دلیل بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار می گیرند. بسیاری از باورهای قدیمی همچون در معرض سرما بودن، لباس کم پوشیدن و بیرون رفتن با موهای خیس هیچکدام عام..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

یکی از بیماری هایی که در فصول سرد سال بسیار شایع است سرماخوردگی می باشد. سرماخوردگی در میان بزرگسالان و کودکان شایع است اما کودکان در فواصل کوتاه تری به آن مبتلا می شوند. در هنگام سرماخوردگی در واقع دستگاه تنفسی فوقانی (از ابتدای بینی تا انتهای گلو) به عفونتی واگیردار مبتلا می شود و به این وضعیت سرماخوردگی می گویند.

سرماخوردگیشما می توانید جهت خرید قرص گلودرد و سرماخوردگی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

علت سرماخوردگی کودکان چیست؟

علت بروز سرماخوردگی کودکان ویروس می باشد و به همین دلیل سرایت آن بسیار آسان است. ویروس سرماخوردگی از روش هایی بسیار راحت همچون سرفه، عطسه و تنفس در هوا پخش شده و به دیگران منتقل می گردد. همچنین از طریق سطوح و تماس با دست آلوده فرد نیز به راحتی می توان به سرماخوردگی مبتلا شد. کودکان به دلیل اینکه نسبت به بسیاری از ویروس ها مقاوم نشده اند و از طرفی نمی توانند از خود مراقبت کنند به همین دلیل بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار می گیرند. بسیاری از باورهای قدیمی همچون در معرض سرما بودن، لباس کم پوشیدن و بیرون رفتن با موهای خیس هیچکدام عامل سرماخوردگی کودکان نیستند.

علائم سرماخوردگی کودکان چیست؟

از عمده علائم سرماخوردگی کودکان سوزش خفیف گلو، آبریزش بینی، خارش و عطسه می باشد. خستگی و بی حالی نیز در فرد سرما خورده دیده می شود. گلودرد، سرفه، تب خفیف، درد عضلانی و کاهش اشتها نیز از علائم دیگر سرماخوردگی هستند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

تب بالای ۳۸ درجه، کم آبی بدن، اشکال در تنفس و یا علائم آنفولانزا زمانی که در کودک دیده شد حتما باید او را به پزشک رساند. عدم ادرار و نخوردن شیر درکودکان زیر یکسال نیز از جمله عواملی است که با توجه به آنها نیاز به پزشک احساس می شود. وجود ترشحات زرد یا سبز بینی، به طول انجامیدن بیش از ده روز هر کدام از علائم در سرماخوردگی کودکان نیز از جمله نشانه های نیاز کودک به پزشک می باشند.

پماد ب ب کلد گل داروشما می توانید جهت خرید پماد ب ب کلد گل دارو از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

وقتی کودک تب کرده است چه باید کرد؟

زمانی که کودک دچار تب می شود باید او را به خوبی زیرنظر داشت. اگر کودک زیر ۶ ماه است و یا تب او به بالای ۳۸ درجه افزایش پیدا کرد حتما باید به پزشک مراجعه نمود. تب خفیف یکی از شایع ترین علائم سرماخوردگی است اما اگر کودک واکسینه نشده، تب تا دو روز ادامه دارد و یا دچار سردرد شدید است باید او را حتما به نزد پزشک برد. اگر کودک بالای ۲ سال است و تب زیر ۳۸ درجه، برای کنترل تب می توان از تب برهایی مانند استامینوفن استفاده کرد.

برای تسکین سرفه و گلودرد از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟

گلودرد همراه همیشگی سرماخوردگی می باشد و معمولا ۴ تا ۵ روز طول می کشد. اگر کودک بالای دو سال است می توان کمی آبلیموی تازه و نصف قاشق مربا خوری عسل را در آب ولرم مخلوط کرده و به کودک بدهید. برخی آبنبات ها که برای سرماخوردگی تولید شده اند نیز می توانند گلودرد را بهبود دهند. این آبنبات ها برای کودکان بالای ۶ سال قابل استفاده هستند. غرغره آب نمک نیز برای کودکان بالای ۶ سال توصیه می شود.

آیا می توان به کودک داروی بدون نسخه داد؟

داروهایی را که برای سرفه و سرماخوردگی کودکان، بدون تجویز پزشک قابل تهیه هستند نباید برای کودکان زیر ۴ سال استفاده شوند. در بالاتر از ۴ سال اگر به کودک خود داروی سرماخوردگی می دهید باید بروشور دارو را به دقت مطالعه نمایید تا تداخلی بین آن دارو و داروهای دیگر وجود نداشته باشد.

اگر کودک دارو را استفراغ کرد چه کنیم؟

اگر زمانی که به کودک دارو داده اید او استفراغ کرد به هیچ عنوان دوز دارو را تکرار نکنید. به دلیل اینکه شما از میزان داروی برگردانده شده اطلاعی ندارید ممکن است با تکرار دوز دارو، کودک را در معرض خطر قرار دهید. بهتر است برای اینکه خوردن دارو برای کودک راحت باشد از داروهایی با طعم هایی مورد علاقه کودک استفاده نمایید.

آیا می توان از نصف دوز داروی بزرگسالان برای کودک استفاده کرد؟

این کار درست نمی باشد زیرا بسیاری مواقع مواد تشکیل دهنده داروی بزرگسالان با کودک متفاوت است و ممکن است برای او مشکلاتی ایجاد کند.

چگونه از سرماخوردگی کودکان جلوگیری کنیم؟

  • کودک خود را از بیمار سرماخورده دور نگه دارید.
  • از کودک بخواهید دست های خود را مرتبا بشوید.
  • هنگام سرفه و عطسه حتما از دستمال یا آرنج خود برای جلوگیری از پخش قطرات ویروسی استفاده کنید.
  • سعی کنید بدن کودک خود را با تغذیه صحیح قوی نگاه دارید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • شناخت تفاوت سرماخوردگی و کرونا، آلرژی و کرونا و آنفولانزا و کرونا!
  • معرفی انواع غذاهایی که در سرماخوردگی باید خورد!
  • علائم بیماری سرماخوردگی و روشهای درمانی آن!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • شربت پِدی کاف دینه
  • شربت آیورا می کودکان اهورا دارو

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۵]