تاثیر بیوتین بر سلامت جسم

بیوتین یکی از مهم ترین مکمل های موردنیاز افراد برای کمک به سلامت جسم می باشد. مکمل موردنظر نوعی ویتامین محلول در آب بوده که دارای نقش بسیار مؤثری در تقویت پوست، مو، ناخن و سلامتی آن ها دارد. در متن زیر به سایر تأثیرات محصول مورد نظر پرداخته شده است.
تاثیر بیوتین بر سلامت جسم
بیوتین به عنوان ویتامین B-7 شناخته می شود که اسیدهای چرب و گلوکز را تشکیل می دهد. هم چنین به متابولیسم کربوهیدرات ها و اسیدهای آمینه و هم چنین به تجزیه چربی در بدن افراد کمک می کند. این عملکردها بیوتین را به مکمل مهمی از تولید انرژی مورد نیاز بدن تبدیل می کند.
بیوتین که به عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود، یکی از ویتامین های B کمپلکس است که به بدن کمک می کند غذا را به انرژی تبدیل کند. کلمه «بیوتین» از کلمه یونانی باستان « biotos» گرفته شده است که به معنای زندگی یا رزق و روزی است. ویتامین های B و به طور خاص بیوتین به سلامت پوست، مو، چشم، کبد و سیستم عصبی کمک می کند. بیوتین هم چنین یک ماده مغذی مهم برای دوران بارداری است، زیرا برای رشد جنین مهم است. اکثر مردم بیوتین مورد نیاز خود را از خوردن یک رژیم غذایی سالم د..

بیوتین یکی از مهم ترین مکمل های موردنیاز افراد برای کمک به سلامت جسم می باشد. مکمل موردنظر نوعی ویتامین محلول در آب بوده که دارای نقش بسیار مؤثری در تقویت پوست، مو، ناخن و سلامتی آن ها دارد. در متن زیر به سایر تأثیرات محصول مورد نظر پرداخته شده است.

تاثیر بیوتین بر سلامت جسم

بیوتین به عنوان ویتامین B-7 شناخته می شود که اسیدهای چرب و گلوکز را تشکیل می دهد. هم چنین به متابولیسم کربوهیدرات ها و اسیدهای آمینه و هم چنین به تجزیه چربی در بدن افراد کمک می کند. این عملکردها بیوتین را به مکمل مهمی از تولید انرژی مورد نیاز بدن تبدیل می کند.

بیوتین که به عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود، یکی از ویتامین های B کمپلکس است که به بدن کمک می کند غذا را به انرژی تبدیل کند. کلمه «بیوتین» از کلمه یونانی باستان « biotos» گرفته شده است که به معنای زندگی یا رزق و روزی است. ویتامین های B و به طور خاص بیوتین به سلامت پوست، مو، چشم، کبد و سیستم عصبی کمک می کند. بیوتین هم چنین یک ماده مغذی مهم برای دوران بارداری است، زیرا برای رشد جنین مهم است. اکثر مردم بیوتین مورد نیاز خود را از خوردن یک رژیم غذایی سالم دریافت می کنند، اما ادعاهای زیادی وجود دارد که دریافت بیوتین بیشتر می تواند قند خون فرد را تنظیم کند، مو، پوست و ناخن های سالم را تقویت کند و به مادران باردار کمک کند تا نوزادان سالم تری داشته باشند.

بین ۳۰ تا ۱۰۰ میکروگرم ( (mcgبیوتین در طول روز اغلب برای نوجوانان و بزرگسالان توصیه می شود. از آنجایی که این مکمل نوعی ویتامین محلول در آب است، بیوتین اضافی هنگام ادرار کردن به سادگی از بدن فرد خارج می شود. در حالی که اکثر مردم می توانند مکمل های بیوتین را مدیریت کنند، برخی افراد عوارض جانبی خفیفی مانند حالت تهوع و مشکلات گوارشی را گزارش می دهند. هیچ علامت سمیت شناخته شده ای در ارتباط با بیوتین بیش از حد وجود ندارد. مهم ترین تأثیرات استفاده از بیوتن بر سلامت جسم افراد به شرح زیر می باشد:

– مکمل ها و دیابت: برخی از تحقیقات، از جمله یک مطالعه حیوانی، نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ ممکن است از مصرف مکمل های بیوتین برای کمک به تنظیم سطح گلوکز خون سود ببرند. با این حال، تحقیقات تا کنون قطعی نیست. بر اساس مطالعه دیگری که روی حیوانات انجام شد، بیوتین ممکن است به پیشگیری از آسیب کلیه در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ وابسته به انسولین کمک کند. باز هم، تحقیقات بیشتری برای حمایت از این مورد نیاز است.

– تقویت پوست، رشد مو و ناخن سالم؛ کمبود بیوتین نادر است. اما از آنجایی که افراد مبتلا به کمبود اغلب علائم ریزش مو یا پوسته پوسته شدن ناخن ها و چین و چروک و خشکی پوست را نشان می دهند، برخی از پزشکان و شرکت های مکمل به افراد توصیه می کنند مصرف خود را افزایش دهند. چرا که استفاده از مکمل موردنظر، دارای خواص و ویژگی های بسیار مهمی در کمک به تقویت فولیکول ها در جهت رشد موهای فرد و جلوگیری از ریزش و سفید شدن و نیز کم پشت شدن آن ها می باشد. هم چنین میزان چین و چروک و خشکی های موجود در پوست را کاهش و بهبود می دهد و منجر به رطوبت پوست و آبرسانی و شادابی آن می شود و نیز از شکنندگی ناخن های فرد جلوگیری و به تقویت آن ها کمک می کند.

– رشد جنین: اگرچه نادر است ولی زنان باردار نیز ممکن است دچار کمبود بیوتین شوند. برای کمک به ارتقای سلامت کودک، باید در دوران بارداری از ویتامین دوران بارداری حاوی بیوتین و اسید فولیک استفاده شود. با این حال، دوزهای بالای بیوتین می‌تواند برای نوزاد خطرناک باشد، بنابراین مصرف مکمل بیوتین توصیه نمی‌شود.

منابع طبیعی بیوتین

بیوتین همچنین در تعدادی از غذاها یافت می شود، از جمله: زرده تخم مرغ، گوشت اعضای بدن (کبد، کلیه)، آجیل ها مانند بادام، بادام زمینی و گردو، سویا و سایر حبوبات، غلات کامل، گل کلم، موز، قارچ. بیوتین هم چنین در بسیاری از غذاها و نوشیدنی های دیگر از جمله شیر، هویج، ماهی آزاد یافت می شود. در صورت نیاز می توان آن را به عنوان مکمل نیز مصرف کرد. مقدار توصیه شده روزانه منبع مورد اعتماد ۳۰ میکروگرم است. با این حال، مصرف مکمل های بیوتین توصیه نمی شود مگر اینکه توسط پزشک به فرد توصیه شود.

از آنجایی که تکنیک های پردازش مواد غذایی مانند پخت و پز می تواند بیوتین را بی اثر کند، نسخه های خام یا کمتر فرآوری شده این غذاها حاوی بیوتین فعال تری هستند.

همیشه بهترین کار این است که افراد مواد مغذی را از منابع طبیعی دریافت کنند. اگر نمی توانند به طور طبیعی بیوتین کافی دریافت کنند، ممکن است پزشک مورد نظر، مکملی برای افراد پیشنهاد کند. باید به خاطر داشت که فرد بایستی قبل از خرید درباره مارک ‌های خود تحقیق کرد.

در حالی که بیوتین برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است و مکمل ‌ها ممکن است به زنان باردار و برخی افراد مبتلا به دیابت کمک کند، هنوز اطلاعات کافی برای حمایت از مکمل‌ ها یا ادعاها در مورد مو، پوست یا ناخن‌ های سالم وجود ندارد. با این گفته، همیشه ایده خوبی است که افراد از یک رژیم غذایی متعادل و سالم از غذاهای فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده برای سلامتی مطلوب خود استفاده کنند.

بیوتین منبع مهمی برای ایجاد انرژی و هم چنین حفظ عملکرد بدن فرد به عنوان یک کل است. مانند همه ویتامین ها، بدن افراد برای سالم ماندن به بیوتین نیاز دارد. چندین سیستم وجود دارد که بیوتین به حفظ سلامت کمک می کند. برخی از این موارد عبارتند از: کبد، سیستم عصبی، مو، چشم و موارد دیگر. از طرفی، بیوتین ممکن است در درمان برخی شرایط پزشکی موثر باشد. برخی از این شرایط عبارتند از: هیپوگلیسمی، هیپرلیپیدمی، کنترل گلوکز منبع مورد اعتماد در بیماران چاق مبتلا به دیابت (در صورت ترکیب با کروم پیکولینات).

برخی افراد بر این باورند که مصرف مکمل های بیوتین باعث بهبود مو و ناخن فرد می شود. با این حال، در حال حاضر شواهد پزشکی بسیار کمی وجود دارد که این درست است. تحقیقات بیشتری در مورد این مزیت احتمالی بیوتین مورد نیاز است.

عوارض منفی استفاده از بیوتین:

در حالی که بیوتین به عنوان نوعی مکمل در دسترس است، این مکمل، چیزی است که فقط در صورت توصیه پزشک باید مصرف کرد. اکثر مردم از طریق رژیم غذایی منظم خود بیوتین کافی دریافت می کنند. افراد باید قبل از مصرف بیوتین در مورد سایر داروهایی که مصرف می کنند و هم چنین هر گونه بیماری پزشکی که دارند با پزشک خود صحبت کنند. ویتامین ‌ها و مکمل‌ ها می‌توانند تأثیر منفی بر برخی داروها و شرایط پزشکی داشته باشند. در حال حاضر هیچ عارضه جانبی نامطلوب شناخته شده ای از بیوتین در صورت تجویز پزشک یا از طریق مصرف معمولی رژیم غذایی وجود ندارد.

مواردی وجود دارد که برخی عادات غذایی یا سایر عادات باعث کمبود بیوتین شده است. مطالعات منبع معتبر دریافته اند که زنان سیگاری می توانند متابولیسم بیوتین را در بدن خود افزایش دهند و باعث کمبود آن شوند. یک مورد دیگر نشان داده است که خوردن تخم مرغ خام -به ویژه سفیده تخم مرغ- به طور منظم می تواند کمبود بیوتین ایجاد کند. در این مثال، کمبود باعث ایجاد وضعیتی به نام ضعف اندام پاسخگو به بیوتین می شود. این وضعیت شبیه به چهار پلژی است.مصرف منظم سفیده تخم مرغ خام در یک مطالعه تحقیقاتی دیگر استفاده شد که نشان داد این باعث کمبود بیوتین نیز می شود.

علائم شایع کمبود بیوتین عبارتند از: ریزش یا نازک شدن تارهای مو، کلسترول بالا، بثورات روی پوست و مشکلات قلبی و عروقی. مواردی وجود دارد که اثرات منفی بر سلامت برخی از افرادی که مقادیر زیادی مکمل بیوتین مصرف می کنند و بیوتین بیش از حد دریافت می کنند، نشان می دهد. اکثر مردم از طریق یک رژیم غذایی معمولی بیوتین کافی دریافت می کنند. افراد نباید نیازی به مصرف مکمل های بیوتین داشته باشند مگر اینکه توسط پزشک تجویز شود. مقادیر بالای بیوتین می تواند در آزمایشات آزمایشگاهی برای بیماری تیروئید نتایج مثبت کاذب ایجاد کند.

بدن فرد به تنهایی بیوتین کافی را از طریق رژیم غذایی روزانه تولید می کند. بنابراین، فرد نباید مکمل های بیوتین را مصرف کند، مگر اینکه پزشک دستور دهد. برخی از بیماری های نادر وجود دارد که می تواند باعث شود برخی افراد به طور منظم به مکمل های بیوتین نیاز داشته باشند. این می تواند توسط پزشک تعیین شود.

مکمل‌ها از نظر خلوص یا ایمنی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده نظارت نمی‌شوند، بنابراین خرید افراد از سازنده ‌ای که به آن اعتماد دارند مهم است.

هنوز تحقیقاتی کافی برای تعیین تمام عوارض جانبی مصرف بیش از حد بیوتین وجود ندارد. با این حال، مطالعات موردی وجود دارد که نشان می دهد برخی از اثرات احتمالی می تواند شدید باشد. اگر فرد احساس می کند که نیاز به مصرف مکمل های بیوتین دارد، همیشه باید ابتدا با پزشک مشورت کند.

نوشته تاثیر بیوتین بر سلامت جسم اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.