روغن های صنعتی موجود در بازار

روغن صنعتی چیست؟

روغن جز مایعاتی است که با آب مخلوط نمی شود و روی آب شناور می ماند؛ زیرا چگالی کمتری نسبت به آب دارد. روغن ها هم مثل چربی ها از تری گلیسرید، مونوگلیسرید و مقداری هم دی گلیسرید تشکیل شده است.

روغن های صنعتی اکثرا از ۹۰ درصد روغن پایه (معدنی، سنتتیک یا نیمه سنتتیک) و ۱۰ درصد مواد افزودنی تشکیل شدند. منظور از مواد افزودنی، ترکیبات شیمیایی است که به روغن پایه اضافه می شوند تا ویژگی ها و کاربردهای روغن پایه را افزایش دهد؛ از جمله مواد افزودنی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ضد سایش ها
  • ضد زنگ ها
  • ضد کف ها
  • ضد اکسیداسیون ها
  • پاک کننده ها
  • متفرق کننده ها
  • بهبود دهنده های اصطکاک
  • بهبود دهنده های شاخص گرانروی
  • پایین آورنده های نقطه ریزش

مزایای استفاده از روغن صنعتی

بسیاری از ماشین آلات صنایع، دارای یک سیستم روان کاری هستند. این سیستم ها ممکن است از بخش هایی مانند مخزن روغن، پمپ روغن و لوله های روغن رسانی تشکیل شده باشند؛ حتی ماشین آلاتی که از چنین سیستم هایی برخوردار نباشند نیز بخش هایی مشخص برای روغن رسانی به قطعات در حال کار هستند.

خرید روغن صنعتی

در صورتی که تمایل به خرید روغن صنعتی از انواع برندهای ایرانی و خارجی را دارید، کافیست لیست محصولات سایت روغن کیان را بررسی کنید و سپس با شماره های درج شده در سایت تماس برقرار کنید و سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان ما علاوه برا ثبت سفارش، جهت استعلام قیمت و کمک و مشاوره به شما هم آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

روغن سیلیکون چیست؟

یکی از مشکلات نگهداری از تجهیزات صنعتی، ساختمانی و الکترونیکی، تمیز کردن آن ها است؛ مثلا برای تمیز کردن یک دستگاه علف تراش، باید از چه ماده ای استفاده کرد که هم باعث تمیزی آن شود و هم در کارکرد و روانکاری آن مفید باشد؟ بهترین ماده برای تمیزکاری و روانکاری وسایل مکانیکی و الترونیکی روغن سیلیکون است.

روغن سیلیکون (Silicone Oil) از اتم های متناوب اکسیژن و سیلیکون تشکیل شده است و غیر سمی، غیر قابل اشتعال و مقاوم در برابر آتش است. روغن سیلیکون یا روان کننده سیلیکون، ماده ای ساخته شده از مواد پلیمری مصنوعی است و به دلیل خواصی که دارد، در صنایع مختلف از ساخت دارو گرفته تا استفاده به عنوان روان کننده (در تردمیل، خودرو و…) به کار برده می شود.

  • این ماده به دلیل کشش سطح پایین به راحتی بر روی سح پخش می شود و در مقایسه با روغن های هیدروکربنی و مواد معدنی از تراکم بالایی برخوردار است
  • پلیمرهای سیلوکسان دارای خواص دی الکتریک خوب و مقاومت بالا و قابل ملاحظه ای در برابر تنش، اکسیداسیون و هیدرولیز است
  • معمول ترین روغن های سیلیکونی ترکیبات خطی پلی سیلوکسان هستند. این مواد پایداری بالایی دارند و در دماهای بالا انعطاف پذیری خود را نیز حفظ می کنند، پلی دی متیل سیلوکسان پلیمری سیلیکونی به حساب می آید.
  • می توان به این ماده گروه هایی مانند فنیل، وینیل، ابوکسید یا آمینو اضافه نمود تا پلیمری با خواص منحصر به فرد تولید کرد.
  • اسکلت اصلی ساختار ترکیب فوق و با سایر پلیمرهای سیلوکسان است.
  • روغن های سیلیکون از زنجیره های تکرار شونده ی سیلیکون و اکسیژن تشکیل شده اند که هر اتم سیلیکون نیز دارای ۲ اتصال بر پایه کربن است که بیشتر آن ها گروه های متیل است.

قیمت روغن سیلیکون

شما می توانید برای خرید روغن سیلیکون و دریافت قیمت روغن سیلیکون با کارشناسان روغن کیان تماس بگیرید و سفارش خود را در گریدهای مختلف ثبت کنید.

روغن آب صابون چیست؟

آب صابون را روغن محلول در آب و روغن محلول در روغن می نامند. انواع مختلفی از این روغن وجود دارد؛ از جمله روغن آب صابون طبیعی و روغن آب صابون مصنوعی که به صنعتی هم معروف است. این روغن در صنایعی مثل آسیاب استفاده می شود. ماده ای روغن مانند است که می توان آن را با آب مخلوط کرد. محلول شیری رنگ است که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است.

این محصول به صورت امولسیون تولید شده و به سادگی با آب و مواد افزودنی ترکیب می شود. در عملیات فلزکاری، روغن آب صابون باعث خنک شدن می شود و از تولید گرما و اصطکاک بین اجزا جلوگیری می کند.

قیمت روغن آب صابون

برای خرید روغن آب صابون و دریافت قیمت روغن آب صابون کافیست ابتدا لیست محصولات را در سایت روغن کیان ببینید و برند مورد نظرتان را انتخاب کنید و با شماره های موجود در سایت تماس برقرار کنید و آخرین قیمت را از کارشناسان روغن کیان بگیرید.

همه چیز درباره روغن کمپرسور

وظیفه اصلی روغن کمپرسور ، خنک کنندگی است؛ به عبارت دیگر، گرما تولید شده در اثر عملکرد کمپرسور توسط این روان کننده ها دفع می شود. وظیفه بعدی این روغن ها در حین کار کمپرسور، اصطکاک و سایش قطعات در تماس با یکدیگر را کاهش می دهند.

جالب است بدانید که روان کننده های کمپرسور، هوای داخلی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. در واقع، این روغن ها به عنوان مانعی عمل می کنند که از نفوذ آب به اجزا جلوگیری می کند.

انواع روغن کمپرسور هوا

روغن کمپرسور، نوع خاصی از روان کننده است که خاصیت خنک کنندگی دارد و برای جلوگیری از سایش در کمپرسورهای هوا استفاده می شود و به دو دسته روغن کمپرسور معدنی و روغن کمپرسور مصنوعی تقسیم می شود که از نظر ضخامت و ویسکوزیته و نوع مواد افزودنی به کار رفته، متفاوت است.

روغن کمپرسور معدنی یا استاندارد

روغن کمپرسور معدنی از مواد پایه معدنی تولید می شود و در مقایسه با نوع مصنوعی، قیمت کمتری دارد. روغن معدنی فراریت بالاتری دارد و سریعتر از نمونه های مصنوعی تبخیر می شود و در نتیجه مصرف بیشتری خواهد داشت.

قیمت روغن کمپرسور

برای دریافت قیمت روغن کمپرسور کافیست ابتدا لیست محصولات را در سایت روغن کیان ببینید و برند مورد نظرتان را انتخاب کنید و با شماره های موجود در سایت تماس برقرار کنید و آخرین قیمت را از کارشناسان روغن کیان بگیرید.

گریس صنعتی چیست؟

چند تعریف از گریس وجود دارد که با هم بررسی می کنیم:

  • گریس ماده روانکاری است که در ساختار آن از پرکننده استفاده شده تا بتواند به قطعات متحرک چسبیده و تحت نیروی جاذبه و یا فشار کارکرد، قطعه جدا نشود.
  • گریس ماده ای جامد و یا نیمه جامد است که از ترکیب یک پرکننده در داخل روغن ساخته شده است.
  • گریس ماده ای جامد یا نیمه جامد است که از مشتقات نفتی و صابون و پرکننده تشکیل شده است.

اما مهمترین تعریف، تعریف انجمن مواد اولیه آمریکا (ASTM) است که گریس صنعتی را اینگونه تعریف می کند:

محصولی جامد یا نیمه جامد از عوامل غلیظ کننده در روان کننده مایع، سایر مواد موجود در خصوص موارد ویژه را نیز می توان در این تعریف گنجاند.

انواع گریس صنعتی

گریس صنعتی اغلب با مواد دیگر ترکیب می شود یا به تنهایی به عنوان روان کننده استفاده می شود. همانطور که قبلا گفته شد، گریس صنعتی برای روانکاری قطعات متحرکی که ممکن است در حین کار با هم برخورد کنند، استفاده می شود. این ماده شیمیایی معمولا در حالت نیمه جامد یافت می شود و معمولا از نفت به دست می آید.

کاربرد گریس صنعتی

گریس صنعتی بیشتر برای دستگاه ها و کاربردهایی استفاده می شود که به دلیل مشکلات عملکردی ناشی از مقدار بیش از حد باقیمانده در برخی ابزارها یا تجهیزات، روغن کاری امکان پذیر نیست. به منظور جلوگیری از ورود آب و مواد قابل تراکم، گریس ها به عنوان درزگیر نیز عمل می کنند. به دلیل ویسکوزیته بالا، یاتاقان های روغن کاری شده با گریس، ادعا می شود که ویژگی های اصطکاک بسیار بیشتری دارند.

تفاوت اصلی جداسازی گریس از روغن، غلیظ کننده آن است. گریس فرم غلیظ تر روان کننده است. این غلیظ کننده درون گریس اغلب به عنوان اسفنجی عمل می کند که روغن پایه را نگه می دارد و مواد افزودنی را کنار هم نگه می دارد. این فرآیند به گریس ساختاری نیمه سیال یا جامد می دهد.

اگر بخواهیم به صورت تیتر وار از ویژگی انواع گریس و کاربردهایش بگوییم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • گریس ها مثل مانعی در برابر گرد و خاک عمل می کنند
  • هزینه استفاده از گریس در قطعه های آب بندی و کاسه نمدها بسیار مقرون به صرفه تر است
  • تعداد دفعه های روانکاری با گریس، بسیار کمتر از روغن های صنعتی است و همین امر باعث می شود که هزینه و تعمیر آن را کاهش می دهد
  • با برخی از گریس ها حتی مشکل روانکاری مجاورت با اب را نداریم
  • گریس ها باعث کاهش صدا هم می شوند
  • بر خلاف روغن های صنعتی، بسیاری از گریس ها در دماهای مختلف کاربرد دارند

قیمت گریس صنعتی

برای دریافت قیمت گریس صنعتی کافیست ابتدا لیست محصولات را در سایت روغن کیان ببینید و برند مورد نظرتان را انتخاب کنید و با شماره های موجود در سایت تماس برقرار کنید و آخرین قیمت را از کارشناسان روغن کیان بگیرید.

قیمت گریس بهران

برای دریافت قیمت گریس بهران با ما در تماس باشید.

منبع مقاله وب سایت بازرگانی روغن کیان