یک کلیک تا خودکشی!
فکام، رگولاتور بریتانیا، با استناد به گزارشی از سوی یک مؤسسه تحقیقاتی، هشدار داده است که موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، داکداکگو و بینگ به دروازهای برای محتوای آسیبزننده و خودکشی تبدیل شده است.
به گزارش خبرآنلاین، براساس تحقیق آقکام، از هر پنج نتیجه جستجوی عباراتی درباره خودآزاری، یک مورد چنین رفتارهای مضری را تحسین یا ترغیب میکند. همچنین این چنین محتواهایی در بخش تصاویر موتورهای جستجو نیز یافت میشود. آفکام هشدار میدهد که محتواهایی که به تمجید یا ترغیب خودآزاری و خودکشی میپردازند، بهطور گسترده از طریق موتورهای جستجو به ویژه برای کودکان زیر سن قانونی در دسترس هستند.
بر اساس گزارش فارس، موتورهای جستجو مانند گوگل بیش از ۸۰ میلیارد بازدید در ماه را در مقایسه با برنامه های اجتماعی مانند تیکتاک با کاربران فعال ماهانه حدود ۱.۷ میلیارد نفر دارند. آمودنا لازا، مدیر توسعه سیاست ایمنی انلاین آفکام گفته است: «موتورهای جستجو اغلب نقطه شروع انلاین مردم هستند و ما نگران هستیم که آنها میتوانند به عنوان دروازههای دسترسی به محتوای خودآزاری عمل کنند. خدمات جستجو باید عاری از هرگونه خطرات با..